Wat is er nieuw

Gezelschapsbakkie van Blubbie

• Onderwerp starter Onderwerp starter blubbie
  • Startdatum Startdatum
B

blubbie

Guest
Nou ik dacht ook maar is een foto/mijn aqua verzamel topic de beginnen van me al snel groeiende nieuwe hobby/huisdiertjes.

ik ben eind september begonnen met 2 goudvissen(komeetstaartjes) die ik had gekregen van me ouders. Zij kwamen heel leuk met een kommetje aan zetten en wist meteen al dat dat niet ging werken dus zo snel mogelijk allemaal spullen gehaald voor de visjes(blub en gup). dit is een hele tijd goed gegaan tot dat Gup opeens s'ochtens op de grond lag ;(
Dus ben ik meteen gaan kijken wat ik wou, ik wou namelijk vroeg of laat toch de goudvissen een beter huis geven want ik wist dat ze sowieso te klein zaten. dus na veel zoeken en lezen kwam ik op de barbus Tetrazona. ik vind deze vis namelijk een leuke, mooie en aanwezige vis, helaas is hij moeilijk te combineren met andere vis soorten, al helemaal met de wild vang (die ik heb). Maar dat risico heb ik genomen en weet vanaf het begin al dat die aanwezig is. Na een tijdje in een 60 bak te hebben gezeten heb ik een 80 bak weten te bemachtigen en daar zitten ze nu in met een 2 tal Corydoras aeneus albino(van een vriend). Er moeten er nog een minimaal 4 tal bij maar aan gezien de vriendin niet echt altijd wil meewerken moet ik nog even wachten.

Hier wat foto's van dit moment:

Hier zie je de 2 cory's
jG1Y4zdZTmLxBgDag9Jaxdb6iZq8KUMI.jpeg

- de echinodorus horemanii wordt wat bruinig komt dit doordat hij misschien emers is gekweekt. er zitten namelijk wel kleibolletjes bij.

Totaal plaatje met de tetrazona's
jG1Y4zdZTmLxBgDag9Jaxdb6iZq8KUMI.jpeg

- ik weet dat sommige plantjes nog in potjes staan maar heb ze gisteravond gehaald en nog geen tijd gehad om ze te plaatsen.

wat staat er nu in mijn aqua
- Echinodorus horemanii
- Microsorum pteropus
- Heteranthera zosterifolia
- Lobelia cardinalis
- Eleocharis acicularis
- Cambomba
- pogostemon helferi
en nog 2 weet even de benaming niet.

Je hebt er te weinig snelgroeiers in.
Dan krijgt de alg de overhand. dat heeft niets met de kleibolletjes te maken.
Hoelang staat deze bak?
Nog niet ingedraait? de drie weken,met snelgroeiers?

Dat ziet er veel belovend uit! Ik vind zand in contrast met plant en hout altijd mooi 🙂

Misschien is het een goed idee om er zand bij te doen de hoogte van je zand naar achter toe wat hoger op te laten lopen. Op die manier kunnen je planten beter wortelen dan in dit toch wel vrij dunne laagje. Voor voorgrond plantjes geeft dat niet.

@bertus ik bedoelde ook niet dat de planten langzaam groeien maar vroeg me af of deze plant zo wordt vanwege dat hij emers is gekweekt en ik weet dat hij dan eerst bruin/doorzichtig wordt en daarna weer groen
En welke soort snel groeiers kan ik er bij zetten?
Deze bak staat sinds afgelopen weekend en heb ik over gezet met het water uit het oude aqua dus als je het zp ziet zou je dan toch 50 liter aqua water en 50 liter verswater dus zou je toch het zelfde hebben als je 50/50 ververst, maar zo zie ik het kan het natuurlijk ook fout hebben 😛
Want heb namelijk niet te ruimte om eerst deze 3 weken te laten indraaien.

@Marlene Dank je wel voor de tip 😀 😀

Poe uh, hoornblad, cabomba dat soort plantjes groeien snel. Heteranthera zosterofolia (sterrenkruid) groeit ook erg snel, bij mij in ieder geval.
En ja, emers gekweekte plantjes passen zich eerst aan aan het submerse leven en zullen dan verder gaan groeien.

de hoornblad en cabomba heb ik er ook in staan. ja had ook gevonden dat de zosterofolia snel groeit. maar zou ik nog andere soort planten in kunnen doen?

Ik heb nu besloten om de Suma's een andere plek te geven. ga morgen ook even langs de LFS om te vragen of hij ze ook wil ruilen 😉

Even weer een update.

Dit is de nieuwe inrichting.

Totaal plaatje
http://www.flickr.com/photos/bqixd45/11122129073/

Linkerhoek
11121947605

Rechterhoek
11121951015

Sorry voor de niet al te beste foto's. Het lukte niet met de Spiegelreflex 🙁 heb er al een topic over aangemaakt.

Het gaat nu ook beter met de Sumatranen en de Corydoras. Ik heb steeds te weinig gevoerd. De LFS had gezegt dat ik een half lepeltje moest geven van dit
11122441643

Een geef ze ook 1 keer in de week bevroren muggenlarven

Als jullie wat tips of ideetjes hebben hoor ik het graag.
P.S weet iemand ook hoe je Flickr foto's zo er op krijg behalve de link? Het wil me maar niet lukken :S 😛

Ik had er wat ruzie mee 😛 maar het lukt nog steeds niet optimaal :S
maar er staan in ieder geval linkjes bij 😛

ik dacht probeer is wat anders 😛 Thx voor de site zal is kijken

Even nog een keer uploaden zodat het wel in 1 keer te zien is :sorry:

Totaalplaatje
ESQ33VJY1m4ZZuMyv1rI1_BP9nNRlJU8.jpeg

Linkerhoek

Rechterhoek

Sorry voor de weerspiegeling en niet hele beste kwaliteit

Zo nu is het wel gelukt 😛

Zo een dikke tien maanden later toch maar weer is wat foto's uploaden. Als ik nu zo terug kijk zie ik heel wat beginners foutjes 😛

Hier de foto's:
Overzicht:
15351162207_b7746e4686_c.png
1 by BQIXD45!, on Flickr
Niet op de druipers letten de cory's vinden het leuk om ook de buitenkant mee te nemen
en ook niet op het mesje (kalk 😛 )

Koningskoppel
15365413798_a316aa45d5_c.png
6 by BQIXD45!, on Flickr

Vrouwtje ramirezi:
15365565637_4569810a7c_c.png
5 by BQIXD45!, on Flickr

Mannetje ramirezi:
15365556197_1ca3244a7c_c.png
4 by BQIXD45!, on Flickr

Cory's (een paar 😛)
15365946220_a6569d6b0c_c.png
2 by BQIXD45!, on Flickr

En 1 van de drie oto's die aan een zuurstokje zit 😛
15365953790_6be5f3c98a_c.png
3 by BQIXD45!, on Flickr

en ook nog natuurlijk de Galaxy's:
15365630988_0303f31ced_c.png
7 by BQIXD45!, on Flickr
ik schrok wel van de krasjes in het glas ;(
Iemand messchien nog een leuke 80 of 100 cm bak over :engel: :juggle:

Mooi hoor. Had ook een blad vol eitjes, maar helaas was alles de volgende dag al weg 🙁

NickM zei:
Mooi hoor. Had ook een blad vol eitjes, maar helaas was alles de volgende dag al weg 🙁
Dat heb ik al meerdere keren gehad, helaas heb ik 1 keer gehad dat ze nog ongeveer 1 dag nodig hadden om uit te komen volgende dag was alles weg alsof er niks gebeurd was. Misschien wel uit gekomen maar gelijk opgegeten. Had toen tijdelijk 6 rami's er in om een koppel te krijgen. en deze 2 zijn overgebleven 😀

Het is inderdaad jammer van al die krasjes en het is wat ver van Leeuwarden naar Zeeuws Vlaanderen, anders had ik nog wel wat (met iets minder krassen) voor je staan.
Galaxy's blijven toch een van mijn favoriete visjes en zullen ter zijner tijd weer terugkomen in 1 van mijn bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan