Wat is er nieuw

Goudvis met kapotte rugvin met witte bult

• Onderwerp starter Onderwerp starter buurtjeuno
  • Startdatum Startdatum
B

buurtjeuno

Guest
Hoi!

Wij wonen in een studentenhuis en hebben een zieke vis. Hij heeft een bult op zijn rug en de vin is aan het afbrokkelen. Wat kunnen we doen? En wat heeft de vis? We hebben al een zoutbad geprobeerd zoals we vonden op dit forum. Het helpt nog niet, maar het is ook pas de 2e dag.

Hieronder staat als het goed is een foto:

buurtjeuno1.jpg

Alvast Bedankt!

de vis is ook wel erg mager!!! Heb je ook een foto meer vanaf de zijkant? (lijkt vinrot of een infectie).En hoe groot is het aquarium? Hopelijk geen kom of klein bakje.... dan weet je gelijk de oorzaak.

buurtjeuno2.jpg

Het is een rechthoekige bak van 30 bij 30 bij 50 cm. Er zitten nog 5 andere visjes in, maar dat zijn hele kleine zebra visjes.

Tja, helaas heb ik vervelend nieuws, zo�n klein bakje is totaal niet geschikt voor vissen. De vis op de foto kan in de juiste omstandigheden zo�n 30cm groot worden. In een te klein bakje gaat de vis pijnlijk vergroeien, de vis is niet happy en is vatbaarder voor ziektes en dat heb je nu dus te pakken.

De oplossing is uiteraard ten eerste de leefomstandigheden verbeteren en dat houd in een grotere bak van minimaal 1 meter, liefst 1.20. Ik weet niet of deze soort in de vijver kan, maar anders met iets warmer weer in een vijver zetten.

Ik zou vaak water verversen en misschien behandelen met een antibioticum, maar dat laat ik liever over aan de goudvis experts....

Heb je ook een totaalfoto van de bak?? Kunnen we ook even zien welke andere vissen erin zitten?

Kan de vis zich beschadigd hebben aan een ornament? Een huisje oid?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan