Wat is er nieuw

Goudvissen bak grou

• Onderwerp starter Onderwerp starter Algenetrs.love
  • Startdatum Startdatum
A

Algenetrs.love

Guest
hoi mensen
Ik heb 2 vraagjes
Mijn goudvissen bak is telkens erg grou en wittig troebel waardoor zou dit kunnen komen? En mij bak/pomp lekt heel erg waardoor er naast de bak telkens een plas water ligt maar als we de pomp uitdoen ligt er geen water meer maar krijgen de vissen geen zuurstof meer iemand graag helpen alvast bedank

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    225.8 KB · Weergaven: 135
Om te beginnen moet ik je zeggen dat in dit bakje geen Goudvissen thuishoren. Ze vervuilen erg veel dus je hebt bij deze vissen een flink filter nodig. Nu heb je denk ik teveel organische belasting waardoor je algenbloei krijgt. Wat voor pompje bedoel je eigenlijk?

Bedankt.... maar eeh ik kan het niet vinden....

In regel 12 en 13 van jessicapilons' weblink lees je waarom jouw bak melkachtig is. 👍

Bedankt.... maar eeh ik kan het niet vinden....

Nou ja ik gaf de link meer zodat je wat meer algemene info kan lezen ober het houden van deze vissen en onder welke omstandigheden dat het beste is 😉

Oke heel heel heel erg bedankt

Oke heel heel heel erg bedankt
We gaan dit weekend een nieuwe bak komen eigelijk vandaag al maar onder Corona omstandigheden ging dat niet door nog een tip hoegroot de bak ongeveer moet zijn hoeveel liter 70 had ik in die link zien staan...

70 liter is te weinig om een goudvis in te houden, belangrijker is zwemlengte en kijken naar het formaat van de vis (zie foto) dus een bak van minimaal 120 cm breed is wenselijk
sluierstaart.png

Onder deze omstandigheden kun je voor vandaag en tot je de nieuwe bak krijgt het beste zo veel mogelijk verversen, dagelijks minimaal 60 - 75 %. Verder zou ik dat gekleurde grind er zsm uit halen. Beter een kale bodem dan dat soort spul. De beesten zwemmen nu in hun eigen ontlasting rond, en hebben totaal niets te doen. Als je die nieuwe bak hebt, kun je het beste filterzand op de bodem doen, dan kunnen ze grondelen. Een speciekuip als tijdelijk onderkomen is ook een idee, desnoods buiten want het is nog lang niet te koud.

Zo zijn wij ook begonnen. Veel te slecht voorgelicht in de winkel. Eigenlijk moeten die zaken zich schamen. Uiteindelijk hebben we de goudvissen in een 50 liter, daarna 70 liter gezet om ze een paar weken later in een vijver te zetten. Dat is het beste voor de dieren. Succes. Fijn dat je hier bent en je verdiept in het aquariumwezen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan