Wat is er nieuw

green terror eet bijna niets

Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Leeftijd
62
Beste mensen,

Vorige week heb ik een oudere eenzame man aequidens rivulatus in opvang genomen. Alsjeblieft niet weer discussies dat hij niet zou passen in een gezelschapsbak, ik had een teruggeef garantie afgesproken maar het gaat boven verwachting goed met de andere bewoners dus hij mag lekker blijven. Voor al het eerdere kleiner grut dat ik in de opvangbak had zijn inmiddels nieuwe baasjes voor gevonden, (ik heb alleen nog 2 stuks van een restant glaswels die ook best groot zijn en waar ik nog een plekje voor zoek (iemand hier interesse?) dus er is niets meer dat eventueel voor "voer" zou kunnen worden aangezien door de nieuwe reus.

Maar dat is misschien meteen het probleem. Hij eet bijna niets. Ik geef mijn vissen afwisselend voer, rode en witte muggelarf (levend), artemia en mysis (levend of diepvries), krill (diepvries), tabletten, verse tijgergarnalen en mossels van de visboer en af en toe wat droogvoer. De arme knul is denk ik in het verleden alleen maar droogvoer gewend, maar dat lijkt me niet de bedoeling voor zo'n grote jongen. Ik vind het zelfs een beetje zielig, dat hij al dat lekkers wel ziet, ook in zijn mond stopt, maar het vervolgens weer uitspuugt.

Is dit een kwestie van wennen denken jullie? Of zal hij alleen dat stomme droogvoer bljven eten en is dat dan wel genoeg voor hem qua voedingswaarde?

groetjes

Mark
a2001313-817e-46bd-80c1-6762d571203e.jpg

Wel eens gelezen dat mensen het droogvoer even in het vocht van het diepvriesvoer leggen zodat het voer deze smaak en geur een beetje opneemt en dan dit voeren in de hoop dat ie eraan went.

Wel eens gelezen dat mensen het droogvoer even in het vocht van het diepvriesvoer leggen zodat het voer deze smaak en geur een beetje opneemt en dan dit voeren in de hoop dat ie eraan went.

Ga ik doen, bedankt voor de tip questero, alle ideeën zijn welkom om te proberen. Ik vind het zo sneu voor die reus joh. Zwemt kalm z'n rondjes, ik heb een mooi groot verstophuis voor hem gebouwd van steen en hout, het is echt ongelooflijk dat de lieve vrede in de bak is gebleven, ik wil em graag verwennen/belonen met goed eten.

gr

Mark

Voor degene die er in geïntereseerd in zou zijn, green terror eet. :cooll:
Het droogvoer dat hij kreeg ging er ook steeds slechter in, mede ook omdat ik etenstijd in de tijd doe dat de verlichting in de bak aan is. Ik weet dat veel vissen pas in het donker gaan jagen, maar ik dacht dat zo'n grote stoere knul nu niet echt onder de indruk zou gaan zijn van een beetje licht. Toch wel.

Ik heb een vette regenworm uit de tuin gepakt, helemaal goed afgespoeld en nog even laten uitmodderen in een laagje water. Daarna in de bak gehangen aan een touwtje en de bak onverlicht gelaten.

Duurde 5 seconden tot hij de worm in zicht had, hij draaide nog een extra rondje alsof hij een aanloopje wilde nemen, en HOPLA.... bekkie open en in een niet te meten korte tijd was de hele regenworm verdwenen.
Nou, alstiedat nou lekker vindt, veel proteine, en nog gratis ook.

Ik zeg 100 punten 😎

Super dat hij eet. Ik had ooit zonnebaarsjes in de bak, die kregen ook regenwormen. En mijn oude goudvis Giebeltje lustte ze ook... Die 100 punten zijn dik verdiend!

Ragnar laat er geen gras over groeien

Nog een fan van Vikings👍

En waar eerst nog een touwtje gebruikt werd, gooi ik nu de worm in de bak en het arme ding krijgt niet eens de tijd om de bodem te raken.
Close up filmpje, Ragnar snapt nu wat er gaat gebeuren. en ook wanneer trouwens, als ik met het blauwe schaaltje naar de bak loop begint hij al te spartelen van emotie.

Geweldig om te zien! En fijn dat meneer weer lekker eet.

Zie ik daar een SAP in de linker boven hoek zwemmen?

Zeker.

Ik weet dat ik niet volgens strikte regels werk. Ik heb een brakke grote bak waar ik dat wel doe, maar mijn zoete bak is vaak (tijdelijk) bevolkt met opvangertjes omdat ik ze zielig vind of dat het mij gevraagd wordt. De SAP heb ik al meer dan een jaar, ik kende hem, ik wist dat hij niemand ooit iets aan zou doen. En dat blijkt idd zo te zijn, daarom heet hij Ghandi. Hij zwemt heerlijk naast Ragnar, de soorten hebben niks gemeen, het zou net zo goed gruwelijk mis kunnen gaan, maar ik heb mazzel, alles vrede.

De kinderen uit de buurt bellen wel eens aan of ze de "leuke vis" mogen bekijken. Dan bedoelen ze idd de SAP.

Héérlijk toch

Fijn weekend mensen

Zeker.

Ik weet dat ik niet volgens strikte regels werk. Ik heb een brakke grote bak waar ik dat wel doe, maar mijn zoete bak is vaak (tijdelijk) bevolkt met opvangertjes omdat ik ze zielig vind of dat het mij gevraagd wordt. De SAP heb ik al meer dan een jaar, ik kende hem, ik wist dat hij niemand ooit iets aan zou doen. En dat blijkt idd zo te zijn, daarom heet hij Ghandi. Hij zwemt heerlijk naast Ragnar, de soorten hebben niks gemeen, het zou net zo goed gruwelijk mis kunnen gaan, maar ik heb mazzel, alles vrede.

De kinderen uit de buurt bellen wel eens aan of ze de "leuke vis" mogen bekijken. Dan bedoelen ze idd de SAP.

Héérlijk toch

Fijn weekend mensen
Wat ontzettend leuk! Wil als er ooit plek is voor een 2de bak ook nog een SAP houden. Leuk filmpje overigens! Mooi om te zien hoe hij die word verorberd.

Wat ontzettend leuk! Wil als er ooit plek is voor een 2de bak ook nog een SAP houden

Dan zul je onderstaand filmpje wel kunnen waarderen, inmiddels natuurlijk zwaar off topic, maar hier komt de kogel wel echt mooi in beeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan