Wat is er nieuw

Groente voor goudvissen

Alexandra

New member
Lid geworden
21 december 2019
Leeftijd
48
Hallo, om te voorkomen dat mijn goudvissen aan de planten eten, heb ik een gebalanceerd schijfje courgette in het aquarium gehangen. Dit werkt goed, maar ze zijn nu een groot deel van de dag courgette aan het eten. Mag dit elke dag? Ivm overvoeren.

ze lusten wel meerdere ( kook )groenten boontje, bloemkool , broccoli ,witloof ,enz....
ook van fruit zijn ze niet vies appelsien , druif
indien groenten of fruit niet naar de bodem zakken deze enkele minuten laten koken in een kommetje met water in de microgolf

Zou ik dat elke dag in de bak kunnen doen? In combinatie met gewoon voeren? Of krijgen ze dan teveel?

Zou ik dat elke dag in de bak kunnen doen? In combinatie met gewoon voeren? Of krijgen ze dan teveel?

Je kunt elke dag wat aan groenvoer geven. Ze hebben geen maag daarom hebben ze ook altijd honger. Als je jongere heb dan beter elke dag vaker per dag kleine porties eten geven.

Heb je enkelvinnen of sluiers? Je weet dat deze een vrij groot aquarium nodig hebben en je veel moet verversen?

Dank je voor je antwoord. Ik heb twee enkelvinnigen en twee sluierstaarten op 180 liter.

Hoi Alexandra, 180l lijkt veel voor 4 vissen, maar in het geval van sluierstaarten en zeker van enkelstaart goudvissen is dit heel krap. Reken 50 l per vis en minimaal 1 meter bakbreedte (liever nog 120-125 cm!).

Ik heb zelf een 200l bak (100x40x60, netto 176 liter) met 3 sluiers en 1 ancistrus, en heb 2 binnenfilters en 1 luchtpomp draaien naast momenteel 2 x 50% waterwissels per week om een en ander stabiel te houden. Ik had eerst 2 leuke enkelstaarten (gewone goudvis en shubunkin) in deze bak, maar heb ze eind juni verhuisd naar een vijver in de buurt omdat ze te groot werden en hun energie niet kwijt konden anders dan met het slopen van planten en het naar binnen schrokken van grote hoeveelheden courgette.

Mijn sluiers krijgen ook gevarieerd voer, waaronder doperwten en pellets met spirulina. Daarnaast 2 x per week levend voer (watervlooien en artemia) zodat ze op hun maaltje moeten jagen.

Ja. Maar enkel een hoeveelheid die ze in een 10tal min opeten.

😀 Als ik een voerbeurt van 10 minuten doe dan is dat een potje of een courgette per keer 😀 mijne krijgen kleine porties en dat is in 1 minuut weg. Zijn ware vreetmachines.

Is het niet praktischer om spiruline sticks/pellets/vlokken te voeren?

Practischer is het wel, maar voor de afwisseling is verschillende voertypen geven beter denk ik (verrijking van de omgeving: in Artis ligt er bij meerdere aquaria doperwten, maiskorrels, courgette).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan