Wat is er nieuw

guppies en garnalen

william1717

New member
Lid geworden
23 december 2022
Leeftijd
22
mijn vader heeft laatst wat guppies gekocht en ze zijn zwanger super leuk maar wij hebben glas gernalen ik ben bang dat de babys worden opgegeten of hoef ik me daar geen zorgen om te maken en mijn tweede vraag hoelang na het bevallen kan een guppie weer zwanger worden alvast bedankt voor de handige informatie

Guppen slaan sperma op en wanneer ze weer zwanger raken is lastig te zeggen. Ze zullen als ze de kans krijgen best wel kleine/jonge garnaaltjes opeten.

Guppen slaan sperma op en wanneer ze weer zwanger raken is lastig te zeggen. Ze zullen als ze de kans krijgen best wel kleine/jonge garnaaltjes opeten.
oke bedankt i bedoel het alleen net anders om de glas gernalen zijn redelijk groot zouden die ook babys eten of alleen maar rommel en gernalen voeding

Heb je japonica xl ? Dan kan je verwachten dat die zelfs nog een volwassen gup vangt. Maar anders. Nee hoor. Die pakken geen vissen.

Zowel de garnalen als de guppy's zullen elkaars jonkies opeten. Wil je kweken dan houd je ze beter apart

Het kan dat de garnalen ze gaan opeten en een guppie is altijd zwanger als er een mannetje bij is ze slaan het sperma op 👍:madd:

Begrijp ik nu goed dat garnalen jonge Guppen zouden opeten?

Ik heb gehoord dat ze na 3 dagen alweer zwanger kunnen zijn door een nieuwe bevruchting of door het opgeslagen sperma.

Het kan dat de garnalen ze gaan opeten en een guppie is altijd zwanger als er een mannetje bij is ze slaan het sperma op 👍:madd:
Ik heb in al die jaren dat ik ook garnalen hou nooit gezien dat de grote garnalen de jongen opvraten. Ze pakten ook niet eens jongen van mijn vissen. Bij mij werd gewoon alles groot wat dat betreft.
Dan een vrouwtjesgup is niet altijd zwanger. Het lijkt maar zo. KIjk, bij een enkele paring wordt het zaad eerst als pakketjes opgeslagen in de plooien van de eileider. Het vrouwtje beslist zelf wanneer ze het zaad gaat gebruiken. Dus de paring op zich zegt nog niets over een zwangerschap. En of ze 1 keer or meerdere malen paart met 1 of meerdere mannen, ze slaat gewoon het zaad willekeurig op in de plooien van de eileider. Mocht ze beslissen om het zaad te gebruiken om haar eitjs te gaan bevruchten, dan opent zij 1 of meerdere plooien geheel willekeurig. Mocht ze dan zwanger raken is het echter de vraag wie dan de vader is danwel wie de vaders zijn.
Ik heb gehoord dat ze na 3 dagen alweer zwanger kunnen zijn door een nieuwe bevruchting of door het opgeslagen sperma.
Als een gupvrouw geworpen heeft dan kan ze zomaar weer wat plooien van de eileider opengooien en weer zwanger raken. Dat is feitelijk niet aan een bepaalde periode vastgelegd. Dus dat kan al direct na de eerste worp als zij dat wil. Maar ook gerust later hoor... Maar zoals ik hier eerder aangaf, de paring in kwestie zegt nog niets over een zwangerschap. Enkel als zo'n vrouwtje 1 of meerdere plooien opengooit kan er zaad vrijkomen die haar eitjes kunnen gaan bevruchten. Eerder kan men niet over een zwangerschap spreken.

Mocht ze dan zwanger raken is het echter de vraag wie dan de vader is danwel wie de vaders zijn.
Mocht je dat echt willen weten dan rest je niks anders dan een DNA test te doen begrijp ik:DD😉

Koude waterwissel, wat muggenlarven en de film van "fifty shades" op zetten. Dan krijgen alle dames zin😂

En wij heren hebben namelijk altijd zin😂
Als die dames goed gevoerd zijn, omdat magere scharminkels niet mollig zijn😏

Met een beetje hand en spanwerk easy.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan