Wat is er nieuw

Hawaiiaanse garnalen, Opae Ula

Jamilla

Member
Lid geworden
12 mei 2024
Leeftijd
39
Ik zit te denken om een bakje voor deze in te richten. Zijn er hier die er ervaring mee hebben?

Over het (brak)water lees ik namelijk verschillende dingen, de ene zegt gewoon kraantjes water maar ik lees ook veel gedestilleerd water ('strijkijzerwater' uit de supermarkt). Of is Osmose dan ook nog een optie?

Ipv strijkwater kun je ook osmose gebruiken als brak niet hoeft en dat doet men vaak bij garnalen maar verder zit ik niet in deze soort. Misschien dat @BlupGup ze kent.

Ik kende deze niet en keek op Google maar de sites die ik heb aangeklikt spreken wel over brak.

Hier heb je vast meer aan. Schroom niet om Mark aan te schrijven of om hulp te vragen, hij is een masterbreeder op het gebied van Opea Ula 😁

Brak moet sowieso inderdaad en blijkbaar moet dat ook echt met zeezout, maar ik vroeg me af wat het beste is kraan, strijk of osmose. De site die de garnaaltjes verkoopt maakt brak met kraanwater maar op buitenlandse sites lees ik vooral over 'strijkijzerwater'. Maar ik bedenk me nu ook dat natuurlijk niet overal het kraanwater zo goed is haha. (we zijn ook wel verwend)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan