jenny K.
Member
- Lid geworden
- 11 juni 2021
- Leeftijd
- 39
Hallo allemaal,
sinds 3 weken hebben wij een probleem met ons aquarium.
We hebben toen nieuwe planten (afgespoeld) en 2 nieuwe dikkopjes in het bestaande aquarium gedaan en sindsdien zijn er al 3 vissen overleden.....
De andere vissen zwemmen niet en liggen rustig op de bodem.
1 grote goudvis heeft een opgeblazen buik
1 kleine dikkop drijft vaak naar boven en blijft daar hangen, zwemt af en toe even rond.
het is een flink aquarium van 2,5x0.8-0.6 mtr.
Met nu nog 4 goudvissen (7 jr.), 1 pleco (4 jaar) en 2 jonge dikkopjes.
pomp is de Fluval FX 6
2 grote belletjes machines.
temperatuur is nu verhoogd naar 22 graden.
We hebben de gehele bak schoongemaakt (incl pomp etc.) en alle stenen uitgekookt (pff wat een werk!!)
De vissen hebben al enkele dagen 3 minuutjes in een zoutbadje gelegen (natural salt van SuperFish)
Ook krijgen ze afgekookte gepelde erwten te eten (maar die zie ik ze niet eten..??)
Ook eten ze geen korrels, of plecoschijfjes of goudviskorreltjes, (ik voer ze wel maar haal het na enkele minuten weer uit het water)
Wij weten het even niet meer...
Wie heeft er nog tips voor ons zodat we de visjes kunnen redden?
sinds 3 weken hebben wij een probleem met ons aquarium.
We hebben toen nieuwe planten (afgespoeld) en 2 nieuwe dikkopjes in het bestaande aquarium gedaan en sindsdien zijn er al 3 vissen overleden.....
De andere vissen zwemmen niet en liggen rustig op de bodem.
1 grote goudvis heeft een opgeblazen buik
1 kleine dikkop drijft vaak naar boven en blijft daar hangen, zwemt af en toe even rond.
het is een flink aquarium van 2,5x0.8-0.6 mtr.
Met nu nog 4 goudvissen (7 jr.), 1 pleco (4 jaar) en 2 jonge dikkopjes.
pomp is de Fluval FX 6
2 grote belletjes machines.
temperatuur is nu verhoogd naar 22 graden.
We hebben de gehele bak schoongemaakt (incl pomp etc.) en alle stenen uitgekookt (pff wat een werk!!)
De vissen hebben al enkele dagen 3 minuutjes in een zoutbadje gelegen (natural salt van SuperFish)
Ook krijgen ze afgekookte gepelde erwten te eten (maar die zie ik ze niet eten..??)
Ook eten ze geen korrels, of plecoschijfjes of goudviskorreltjes, (ik voer ze wel maar haal het na enkele minuten weer uit het water)
Wij weten het even niet meer...
Wie heeft er nog tips voor ons zodat we de visjes kunnen redden?