Wat is er nieuw

Help hejuta gar zwemt niet meer.

Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Ik vond mijn hejuta zo vanochtend. Hij ademt nog wel en beweegt zijn vinnen ook. Echter zwemt ie niet echt meer en ligt ie onderste boven.[ Hij drijft niet]

Ik heb hem al langer dan 4 jaar en heb al 3 jaar niks nieuws in de bak gedaan. Dus parasieten of ziektes zouden mij gek lijken?
De hejuta is compleet gaaf, geen verwondingen ofzoiets.

Kan ik nog iets doen? En wat kan de oorzaak zijn?

Andere vissen zijn allemaal in orde ( behalve de andere hejuta die is onwijs gestrest )

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 57
  • image.jpg
    image.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 54
Kun je hem omdraaien en tussen een paar saté prikkers plaatsen?
Zijn je waterwaarden oke?
Kan van alles zijn natuurlijk, eerste wat in me opkomt is de zwemblaas...

Laatst bewerkt:
Kun je hem omdraaien en tussen een paar saté prikkers plaatsen?
Zijn je waterwaarden oke?
Kan van alles zijn natuurlijk, eerste wat in me opkomt is de zwemblaas...
Waterwaardes oke. Nitraat was iets hoog maar niet schadelijk. Vandaag was de dag om te verversen dus is ook niet vreemd. Heb net 60 % water verversd (normaal doe ik 20-30% )

Ik ga denk ik zo nog wat strips kopen sinds deze teststrips al 4 jaar oud zijn.

Temperatuur 23 , alle andere vissen zijn oke.

De buik draaid wel omhoog, de vis drijft echter niet naar het oppervlak. Ik snap niet hoe dit plots zo kan komen? Heb hem al 4 jaar en heb naar mijn idee niks anders gedaan dan de afgelopen 4 jaar. Enige manier om te conformeren dat het de blaas is?

Als, het de blaas is komt hij echt wel aan het oppervlak drijven. Misschien eerst maar beginnen met hem om te draaien, en op voorhand wat water gaan wisselen, en daarna sowieso even goed checken op de aanwezigheid van NH3/4 en NO2.
Loopt je filter goed, dat soort dingen...
En op zoek gaan naar mensen die ook Gar's houden.😉

Als, het de blaas is komt hij echt wel aan het oppervlak drijven. Misschien eerst maar beginnen met hem om te draaien, en op voorhand wat water gaan wisselen, en daarna sowieso even goed checken op de aanwezigheid van NH3/4 en NO2.
Loopt je filter goed, dat soort dingen...
En op zoek gaan naar mensen die ook Gar's houden.😉
Hij drijft niet maar kan zich niet rechthouden. Wat wel duid op blaas problemen. Heb hem nu in een bakje om de waterdruk te verminderen. 60% waterwissel al gedaan. Denk dat ik niet veel kan doen meer en dit het einde is. Lijkt allemaal niet te helpen. Ik denk dat het een genetische fout is ipv waterwaardes? Sinds de andere hejutas oke zijn en de schubloze meerval ook (die erg gevoelig is voor slechte waterwaardes)

Bedankt voor het mee denken zal jullie op de hoogte houden mocht de situatie veranderen.

Aangezien de andere zo gestresst is: hebben ze flink ruzie gehad misschien? (uitputting zit ik dan met name aan te denken.)

Aangezien de andere zo gestresst is: hebben ze flink ruzie gehad misschien? (uitputting zit ik dan met name aan te denken.)
Nee denk omdat die andere dood gaat. Ze zwommen altijd samen in het open. Nu zit ie meer verstopt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan