Wat is er nieuw

Help, wat is er met onze Dwerggoerami?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LienM
  • Startdatum Startdatum
L

LienM

Guest
Wij zijn bezorgd om onze Dwerggoerami en willen hem zo snel mogelijk helpen maar weten niet wat er aan de hand is. We hebben al volop gegoogled maar kunnen niets vinden wat echt klopt. Hopelijk weet iemand van jullie wat er met hem aan de hand is en kan je ons helpen.
641331_0_82_img_3662.jpg
[/img]

Er zit nog zo eentje in onze visbak, loopt hij ook gevaar? We hebben deze alvast apart gezet in een bakje zodat hij niemand meer kan aansteken.

Het is zo dat er onder dwerggourami's (colisa laila) wel een besmettelijke ziekte kan heersen.
Door de kweek is dat ontstaan dat dode vissen opgegeten worden door de rest, en zo is de besmetting ontstaan.
Het hoef niet natuurlijk, maar door huidafwijking ( verkleuring) of gaatjes in de huid kan je bijna zeker vaststellen dat de vis besmet is.
Het kan overgebracht worden op de andere dwerggourami's, niet op heel je vissenbestand gelukkig.
Ik weet alleen de naam van de ziekte zo gauw niet meer :sorry:

@Astrid: Het Iridovirus.

Bedankt, ik was um ff kwijt 😉
Het nare ervan is dat ze niet beter kunnen worden helaas.

Mja vind het wel raar want we hebben hem al meer dan een jaar. Er heeft wel even een tijdje een andere gourami bijgezeten maar die hebben we weggedaan na nog geen week omdat die al onze andere visjes aanviel. Zou hij het overgegeven kunnen hebben aan deze gourami?

Als het een besmette dwerggourami is geweest wel, ander soort gourami's hebben het niet, alleen dit soort 😉

Oke, bedankt voor jullie antwoord 🙂 jammer van onze vis want hij heeft al heel wat overleefd (heeft zich twee maal vastgezwommen in een rots) en nu gaat hij sterven aan een stom virus 🙁

Ja joh, dit soort dingen blijft lastig en vervelend, naar hoor!

Ja jammer voor jullie allebei! Maar beter een snelle dood dan het beesjte laten creperen. Ik leg ze altijd in een krantje/papier (zo word ik niet aangestaard), pak een hamer en geef een paar flinke klappen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan