Wat is er nieuw

Help! Zieke discusvissen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Enjoy
  • Startdatum Startdatum
E

Enjoy

Guest
Kan iemand mij aan de hand van de foto's vertellen of mijn discusvissen ziek zijn? Ik heb ze nog niet lang en heb niet veel ervaring.

Mijn dank is groot
jMaPZhYC76yZrN3xf4QGomXk_TfDMa9L.jpeg

De donkerste is niet best.
Heb je ze tegelijk aangeschaft?
Wat is de temperatuur,hoeveel ververs je en hoe vaak per week?
Wat voer je?
Hoe wordt de bak gefilterd?

Hoe lang heb je eigenlijk al een aquarium ???

Wanneer heb je dit aquarium opgestart ?
Wanneer heb je die vissen er in gedaan ??

Jaa ik heb ze tegelijk aangeschaft. Ik heb ze nu bijna een half jaar.
Temperatuur van mijn bak is 30C
Ik ververs ongeveer om de 2/3 weken en ik ververs 2/3 van het water.
Momenteel krijgen ze bloodworm als voer .

Maar dus die donkere is ziek? Ziet de rest er wel gezond uit? Ze eten goed en zwemmen ook rond

Verversingsbeleid is echt te weinig. En alleen bloodworm?
30 graden is ook niet nodig met dit formaat discus.
Hoe is de filtratie?

Hoi,
Die donkere is niet best inderdaad maar daarentegen -lijken- de anderen er kerngezond uit te zien.
Het lijkt erop dat de donkere een groei achterstand heeft ten opzichte van de anderen. (grote ogen! en, op de foto -lijkt- deze vis gewoonweg kleiner dan de rest)
Klopt het dat die donkere vaak een beetje weggejaagd word door de anderen? Als de vissen op de foto de enige discusvissen zijn die je hebt, dan acht ik bovenstaande heel goed mogelijk; De groep is veel te klein en je krijgt een pispaaltje. Het kan er heel langzaam insluipen en nu begint het zijn tol te eisen. Misschien nog te redden door apart te zetten.

-Bovenstaande slechts hypothese en vermoedelijk maar als je kan bevestigen dat deze donkere de afgelopen tijd inderdaad een pispaal was, zeer aannemelijk.

Ze krijgen bloodworm en Artemia om precies te
Zijn. Ik ververs om de 2/3 weken omdat de bak er nog schoon uit ziet. Is dit te weinig? De temperatuur is normaal rond 28/29, maar omdat het nu warm is, stijgt de temperatuur..
Die donkere ziet er idd wat kleiner uit ten opzichte van de rest, maar die zwemt gezellig mee met de rest.
Dit is misschien een betere foto.

Ajcq363vO1w3G6fUbWEoP5uJbYP_dDbX.jpeg

Er zitten trouwens niet alleen discusvissen in de bak. Er zitten ook 10 siervissen ( weet zo niet meer hoe ze heten) 3 botia macracantha en 3 corydoras.

Daarom en nogmaals hoe is de filtratie?

En hoe groot is je aquarium eigenlijk ???

Ik heb een gesloten buiten filter met aanzuigslang en retourslang. Deze filter heb ik 1x helemaal schoon gemaakt. Et is een aquarium van 130 cm

Kijk eens vanaf de voorkant naar de buiken van de vissen. is de buik van de donkere vis een dun velletje vergeleken met de buik van de anderen? Nogmaals, kan het zijn dat de donkere vis minder eten heeft gehad in de afgelopen weken / maanden omdat hij werd weggedrumd door de anderen?
Ik hou het op ondervoeding.

Kan je mischien een foto maken van die siervissen waar je de naam niet van weet ??

Ook heb ik zo mijn twijfels over het samen houden van discussen met de Botia macracantha. Die Botia's zijn echte varkens die al het voer heel snel weg kapen. Ik heb het gezien bij een vriend van me. Sommige discussen waren niet snel genoeg, en de botia's hadden alles al op. Nadat die verwijderd waren ging alles een stuk beter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan