Wat is er nieuw

Het Aquaforum bakkenoverzicht

Aquatlantis Sublime 100 (246L)
1000016631.jpg

1000016633.jpg

Mijn Rio 125
Deze wordt Zuid Amerika met erin:
25 Hyphessobrycon amandae (zitten erin)
2 Ancistrus gold (heb er nu 1)
6 Corydoras aneus ( wil er nog 6 bij)
8 Nematobrycon palmeri (heb er nu 5)

En er blijft 1 Betta achter, dat zou een vrouw moeten zijn maar heb er zo mijn twijfels over. Daarom gaat die niet in de andere bak.

IMG_20241201_124053.jpg

Nieuwe opstart bak. Deze wordt Azië, Indisch biotoop met erin:
25 Boraras brigittae (nog halen)
3 Tateurndina occelicauda (zit nu in Rio)
4 onbekende regenboogvisjes (zit nu in Rio)
1 Betta man (zit nu in 30 ltr)
1 botia sidthimunki (wordt niet aangevuld)
6 pangio kuhli (moet ik nog halen)
Garnalen en diverse slakken (zitten in 30 ltr)

Er zitten nu alvast 2 slakken in. De bak draait anderhalve week.
IMG_20241201_124019.jpg

Mijn India-bak was onlangs geknapt. Gelukkig heb ik de vissen er op tijd uit kunnen halen. Een beetje huiverig geworden om weer een tweedehands bak te kopen. Via de aquariumwinkel een nieuwe merkloze bak besteld met afmetingen 120x50x50. Hierdoor 10 cm meer in de breedte dan de vorige bak. Elk nadeel heeft zijn voordeel, want nu kon ik de inrichting ietwat aanpassen: wat andere kleur stenen gekocht en de (meeste) lavastenen eruit gelaten. Nu weer opnieuw indraaien 😵‍💫.
Eindelijk heb ik bij toeval een plantensoort gevonden die niet door de Etroplus opgegeten worden en die ook nog enigszins biotoopcorrect is, namelijk Microsorum ‘green gnome’. Nu is dit het resultaat geworden

Bijlagen

• BBDC76ED-A6AA-4655-ACB3-B24AFD8237A4.jpeg
    BBDC76ED-A6AA-4655-ACB3-B24AFD8237A4.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 33
Mijn 125l bak, momenteel ben ik mijn 450l bak aan het indraaien om dan de vissen een groter verblijf te geven 🥰
Het valt me op dat bij jou de planten vol van kleur zijn. Iets wat bij mj niet wil lukken.

1000000831.jpg

Nu toch met voedingsbodem onder het zand.

1000000773.jpg

Beste leden,
Even een reminder maar in de startpost staat dat het enkel is toegestaan om een foto met info te posten maar het is niet de bedoeling op foto s te reageren;))
Dat is dan ook de reden dat er enkele posten zijn verwijderd.

Beste leden,
In dit topic kun je een foto plaatsen van je bak en ook dus van bv een terrarium of paludarium. Het is hier niet toegestaan om op foto's van iemand anders te reageren.
Je mag dus alleen een foto van een eigen bak posten met wat begeleidende info. Vragen stellen is dan ook niet de bedoeling omdat men niet inhoudelijk mag reageren. Je zou wel een pb kunnen sturen naar de betreffende persoon of een gerelateerde topic openen in de desbetreffende sectie met jou specifieke vraag/probleem.
:deal::deal:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan