Wat is er nieuw

Het begin van Sym

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sym
  • Startdatum Startdatum
449894symisch_0_85_document.jpg

mooie maat Sym
zie dat Leo er weer iets mooi van heeft gemaakt de bak en kast dan
ben benieuwd wat je er van maakt
succes en groet

jaap

Beste bak, succes, ik ga het volgen.

Sodeknetters wat een joekel 😀

C�dric Vleminckx zei:
Mooi formaat. Ben benieuwd naar de evaluatie evolutie ervan.
Toch? 😀

Zoals Jaap zegt, een aquarium gebouwd door Leo? Fraaie achterwand ook die je hebt gekozen 🙂

Mooi aquarium. Ben benieuwd naar het vervolg.

Dat ziet er echt goed uit! Mooi hoor. Benieuwd naar het vervolg.

Groet,
Ben.

Dank voor alle reacties. Inderdaad een bak van Leo...vakwerk mag ik wel zeggen. Nu alles rustig bestuderen en installeren en keuzes maken voor de planten en vissen. Uiteraard hou ik me aanbevolen bij jullie idee�n. Mijn doel is om een mooie plantenbak te creeren met 1 grote middengroep, 1 grote corydoras groep plus eyecatcher bodemvis en voor de bovenlaag sta ik open voor goede suggesties..wordt wel lastig omdat ik niet te veel drijvers wil hebben ivm licht tbv plantenbak.

Temp: 23-25C
PH: 6.8-7.0
GH: 7
KH: 5

Ik hoor jullie suggesties graag.

Mvg

Sym

Ps: ja een joekel..heb er ook 3 jaar voor gespaard 🙂
PS2: Zoek ook een grote garnalengroep die erin kan en zichzelf instand weet te houden anders dan vuurtjes 🙂

Wow, ziet er supergaaf uit. Wellicht een andere kleur dan de vuurtjes? Citroengarnalen?

Dat ziet er mooi uit zo n grote bak zeg.

Dat moet het sparen waard zijn geweest, wat een mooie bak zeg. :petjeaf:

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... wnload.jpg

Zo staat hij er nu bij na een paar dagen hard klussen..pfoeee...nu genieten en bijschaven,..hoor graag jullie op en aanmerkingen..wordt de bak alleen maar mooier van.

Planten:
2x Anubis Barteri
2x javavaren
Dubyana mos
Cabomba
Hemianthus Callitrichoides
Gymnocoronis spilanthoides
Alternathea reineckii
Hydrocotyle leucocephala
Nymphaea red
Pogostomon octopus
eleocharis acicularis

Vissen (moeten nog komen)
Corydoras panda en gold stripe
Vietnamese danio's
Paradijsvissen
Nog in te vullen soort voor de bovenlaag

Mvg

Marcel

Als je het linkje van je foto tussen de tekens plaatst, word je foto hier direct weergeven.

Dan krijg je als volgt:

598673symisch_0_85_download.jpg

Al blijkt je foto wel wat klein te zijn in het origineel, dan word hij ook in het klein weergeven.

Heb je je foto toevallig gedraaid?

Dat is best wel een beetje een heel groot aquarium! :juggle:

Ik denk dat ik niet eens bij de bodem kan komen om de plantjes er in te zetten 😉

Je foto is heel klein en bij vergroten wordt hij heel wazig helaas.

Inderdaad, dan krijg je dit:

baksymknipsel.jpg

Een nieuwe foto nemen, zoals je in het begin van je album hebt gedaan; die was perfect.
Heb je nu toevallig iets veranderd(aan je instellingen, hoe ver je van de bak staat, ..)?

Ik zal morgen eens met een echte camera foto's nemen deze waren met mn mobiele telefoon..gelijk wat close ups doen enzo.

Mvg

Marcel

Zo dat ziet er al mooi uit. Ff met het vergrootglas gekeken.

Ben heel benieuwd naar de komende foto's.

Wil je ook nog wat vertellen over de gebruikte techniek.
Altijd leuk voor mensen die inspiratie op willen doen.

Dit is nog eens een aquarium maak er wat moois van. :petjeaf:

Wat een mooie bak en dito kast! Oh nu wil ik ook een customized haha. Maar niet zo groot, moet nog wel in huis passen 😀

Hoi allemaal,

Dank voor alle reacties. Foto,s laten even op zich wachten ben nu op vakantie, excuses. Na mijn vakantie zal ik wat beter foto's maken inclusief techniek etc. Hoewel de techniek nog niet helemaal klaar is..moet nog een aan en afvoer aanleggen incl osmosedruppel installatie.

@Bertus, is gezichtsbedrog en slechte foto...hij draagt aan weerseinden.

Mvg

Marcel

Een vraag waar jullie mij misschien bij kunnen helpen is hoe kan ik drijvende planten op een specifieke plek in het aquarium houden. Alvast bedankt

Oh ja ik zat ook te denken om een klein stuk van de achterwand als mosmuur te gaan maken..suggesties hiervoor.

Mvg

Marcel

2 zuigertjes, visdraadje.

Als je een achterwandje van mos wilt gaan maken kun je heel goedkoop een soort plastic rekjes kopen. Deze kun je gemakkelijk met een zuignapje (die je even moet kopen) vastmaken.

Ik heb ze hier ook liggen om een achter wandje van te maken, alleen twijfel ik nog steeds met welk mossoort ik dat zal doen 😉

http://gogostramien-webshop.nl/?-darice ... root-vel*/

Sym zei:
Een vraag waar jullie mij misschien bij kunnen helpen is hoe kan ik drijvende planten op een specifieke plek in het aquarium houden. Alvast bedankt

Oh ja ik zat ook te denken om een klein stuk van de achterwand als mosmuur te gaan maken..suggesties hiervoor.

Mvg

Marcel

Met rietjes is ook een idee:

729915pene_0_84_20150205_144528.jpg

Kan je misschien in een bepaald deel van het aquarium bevestigen met zulke zuignapjes:

0xIzdyqi4cuais4uEbLCCltMp51X6Ph5.jpeg

Deze zijn goedkoop te bestellen vanuit China ($1,28 voor 10 stuks inclusief verzending!): http://www.ebay.com/itm/10-Aquarium-Fish-Tank-Sucker-Suction-Suck-Cup-4-6mm-Tubing-CO2-AirLine-Pipe-Pump-/201603095451?hash=item2ef07b1b9b:g:wwcAAMXQuTNTOkS-

Met de rietjes is inderdaad een heel mooi functioneel en makkelijke oplossing.

Die heeft iedereen wel in huis.

@Bertus en Ludger. Dank jullie wel..ik ga er mee aan de slag als ik weer thuis ben

@Sanneke..goed idee..en het soort mos wat ik erop wil is de fissidens fontanus

Mvg

Marcel

Ziet er al veelbelovend uit zech! Wat een joekel...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan