Toen ik in 1997 begon met Hobbykwekers was het bouwen van een eigen website nog een hele uitdaging. Ik gaf Hobbykwekers een plek waar ze hun vissen konden aanbieden en waar veel kwekers makkelijk te vinden waren. Inmiddels is het bouwen van een eenvoudige website super simpel en is Facebook zo groot geworden dat er nog weinig behoefte is aan een aparte website voor alleen kwekers. Daarnaast hielden de kwekers die wél op de website stonden hun pagina's niet bij. Ook niet na nieuwsbrieven, mailen en bellen. De irritatie onder bezoekers (en mijzelf) groeide hier langzaam over.
Nu na 10 jaar is de website ook meer en meer uitgegroeid tot een algemene informatie website met soortbeschrijvingen, artikelen, nieuws etc. Om de inhoud meer recht te doen hebben we besloten om de naam te wijzigen naar AquaInfo. Niet alleen in het Nederlands is die naam een duidelijke verwijzing naar de inhoud maar ook in het Engels.
Naast de inhoud hadden we ook een probleem met de website zelf. De motor waarop de website draaide was een plugin in Joomla. Die plugin had helaas al 2,5 jaar geen structurele verbetering laten zien terwijl er heel veel ontwikkelingen gaande zijn, waaronder de groei van het mobiele gebruik van internet. We hebben de website dan ook omgezet naar WordPress zodat we in ieder geval de komende jaren weer vooruit kunnen met het uitbouwen van de website.
We zijn nu met 8 man actief bezig met het maken van beschrijvingen en verbeteren van de reeds gemaakte beschrijvingen. Daarnaast worden er artikelen vertaald naar het Engels. Als ik kijk naar de inhoud van de website dan gaat het vullen en verbeteren heel snel.....maar de hoeveelheid soorten is zo groot dat er nog heeeeel veel te doen is.