Wat is er nieuw

huisvesting malawi's

B

blub93

Guest
beste

graag had ik geweten wat jullie aanraden i.v.m. huisvesting malawi's zelf twijfel ik nog tussen:

lengte 80 cm breedte 80 cm hoogte 65 cm water hoogte

lengte 120 cm breedte 50 cm 65 water hoogte

zelf kom ik van een lengte 158 cm breedte 38 hoogte 40 water hoogte gezelschap's aquarium

alvast bedankt 🙂

Wat voor soort malawi's wil je? Mbuna of Utaka?

De 80cm bak is mooi om een stapel stenen tot aan de waterlijn te stapelen, prima bak voor mbuna.

De 120cm bak is ook geschikt voor mbuna, of evt selecte utaka.

uiteraard ook niet onbelangrijk het gewenste bestand zou zijn:

7 x Copadichromis borleyi Kadango
11 x Labidochromis caeruleus

7 x Pseudotropheus Socolofi

2 x pleco

Ik zou in een dergelijke maat bak niet gaan voor een mix mbuna/utaka.

Dus beter kiezen voor of de Copadichromis borleyi of de andere 2.

Sowieso heb je nu te veel vis.

Ik zou zelf gaan voor meerdere soorten mbuna, en dan steeds een harem (1m/3v). Yellows en socolofi kunnen prima, en dan nog 1 of 2 soorten (rustigere) mbuna erbij. Of houden bij 11/7 (waarom die getallen?) als je alleen deze 2 soorten wilt.

Pleco's horen niet in een malawi bak 😉 echte pleco's worden veel te groot voor 80cm/1.2m, en algen WIL je juist in een dergelijke bak, dus snap de noodzaak niet van (dit soort) meervallen erbij?

Uit ervaring, zou ik een Borleyi zeker niet in een bak kleiner dan 150 cm houden. Het kan lang goed gaan, maar als ze wat groter/dominanter worden, is 120 cm echt te klein, tenzij je er echt een heleboel vrouwtjes bijzet. Het zijn nogal potente baasjes 🙂 Het zijn wel erg mooie vissen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan