Zou dit met plezier doen maar bezit hiervoor geen testsetjes meer en heb hier zelf nog kilos aan osmocote staanBe my guest, je weet hoe je me kan bereiken voor wat capsules 😉
Zou dit met plezier doen maar bezit hiervoor geen testsetjes meer en heb hier zelf nog kilos aan osmocote staanBe my guest, je weet hoe je me kan bereiken voor wat capsules 😉
Maar dan weet je toch ook niet hoe “veilig” iets is?Zou dit met plezier doen maar bezit hiervoor geen testsetjes meer en heb hier zelf nog kilos aan osmocote staan
Bekijk bijlage 321350
Ik heb al veel geëxperimenteerd en dan zie je wanneer de vissen het moeilijk hebben voor er zelfs slachtoffers vallen.Maar dan weet je toch ook niet hoe “veilig” iets is?
Dat lijkt mij ook, alleen al om het feit dat je hier nooit iets over leest op internet. Tenminste, ik ben het nog nooit tegengekomen.Neem aan dat je doelt op de ammonia die word gebruikt als stikstofbron.
@biljoenblik heeft destijds een aantal korrels vermalen en berekend hoeveel je nodig hebt om het gevaarlijk te laten worden.
Wat er uit kwam weet ik niet meer exact, maar wel weet ik nog dat je heel lomp bezig moet gaan wil het mis gaan
Amerikaanse fora kom je het wel eens tegen.Dat lijkt mij ook, alleen al om het feit dat je hier nooit iets over leest op internet. Tenminste, ik ben het nog nooit tegengekomen.
Zou 100gr of 50 dan wel goed gaan 😉Amerikaanse fora kom je het wel eens tegen.
Maar de mensen met problemen zijn vaak de mensen die 200gr osmocote in een 100L bakje gooien.
Ieder weldenkend mens kan snappen dat zoiets mis gaat vroeg of laat
Werkt dat want het is mij opgevallen dat de korrels vaak anders van kleur zijn dus ik dacht dat de samenstelling per bolletje dan ook weleens anders kan zijn. Loop je zo niet alsnog het risico op tekort aan voeding?Als je ziet hoe nauwkeurig een topper als Dennis Wong 2hr aquarist ( 1osmocote korrel per plant bij de wortels)
1 korrel bij 1 plant......als ik 1 korrel bij mijn zwaardplant leg denk ik dat het totaal niet zinvol is.Zou 100gr of 50 dan wel goed gaan 😉
Als je ziet hoe nauwkeurig een topper als Dennis Wong 2hr aquarist ( 1osmocote korrel per plant bij de wortels)
Heb zeker niets tegen osmocote gebruik maar als je dan hoort dat sommige er 3-4 capsules bij 1 plant duwen.
Het zal minder fout gaan.Zou 100gr of 50 dan wel goed gaan 😉
Als je ziet hoe nauwkeurig een topper als Dennis Wong 2hr aquarist ( 1osmocote korrel per plant bij de wortels)
Heb zeker niets tegen osmocote gebruik maar als je dan hoort dat sommige er 3-4 capsules bij 1 plant duwen.
Ik heb dat rustig aan opgebouwd. Zoals Jan ook omschrijft. Ik heb eerst een lage dosering verspreid door de bak, bekeken wat het deed. Vervolgens bij een aantal planten nog wat bijgestoken. Weer een maand bekeken wat er gebeurde en toen nog eens wat capsules bij geprikt daar waar ik dacht dat het nodig is. 100 capsules heb ik niet in mijn meterbak gestoken maar ik ga wel aardig die kant op.Dus iemand die er 100 in een meterbak stopt in 1x is behoorlijk aan het overdrijven
en ga er maar van uit dat diegene die problemen hebben, overdrijven, niet weten waar ze mee bezig zijn, maar gewoon anderen na doen en er een eigen draai aan geven....die fout is want ze begrijpen het nietDus iemand die er 100 in een meterbak stopt in 1x is behoorlijk aan het overdrijven
Dat is veel....Het zal minder fout gaan.
Ff ter illustratie, ik verbruikt 120-200 capsules per jaar op m’n grote aquarium.
Dat is dus ongeveer 96-160gr op een aquarium van 200x70x70.
Dus iemand die er 100 in een meterbak stopt in 1x is behoorlijk aan het overdrijven
Niet iedereen doet grote waterwissels er zijn er die 10% per week aanhouden anderen misschien 50% per dagIk meet wekelijks alle parameters, nog nooit iets zien veranderen., kalium blijf ik zelf op peil houden tot 15 ppm.
wekelijks ververs ik bijna 100% water.
Dit is wat ik wou lezen 😉Het zal minder fout gaan.
Ff ter illustratie, ik verbruikt 120-200 capsules per jaar op m’n grote aquarium.
Dat is dus ongeveer 96-160gr op een aquarium van 200x70x70.
Dus iemand die er 100 in een meterbak stopt in 1x is behoorlijk aan het overdrijven
Hangt er een Btje van af.Dit is wat ik wou lezen 😉
Je hebt een +-1000l bak en gebruikt 120-200 per jaar dus +- 15 op 100l per jaar in hoeveel intervallen plaats je deze ?
Idd niet continu.Dat is veel....
Heb je dan niet continu van die bolletjes die boven komen?
Wouter levert naast de capsules een pincet zodat je na onderhoud de overtollige bolletjes eruit kan pikkenDat is veel....
Heb je dan niet continu van die bolletjes die boven komen?
Groot pipet werkt beter 😉Wouter levert naast de capsules een pincet zodat je na onderhoud de overtollige bolletjes eruit kan pikken![]()
Ik ben juist overgestapt omdat ik die onopgeloste klei zat was, de bodem ter plaatse zat behoorlijk dicht.ben ik weer overgestapt op de kleibollen.
Als ik nieuwe erbij stop dan zuig ik eerst de oude weg zodat ik niet teveel in de bodem heb. Die stof herken ik maar dat gaat met een goede circulatie zo de hele bak door en slaat wel neer of gaat het filter in. Tja, het is maar net wat je liever hebt Jan maar ik was juist die kleine losse bolletjes een beetje zat 😉Ik ben juist overgestapt omdat ik die onopgeloste klei zat was, de bodem ter plaatse zat behoorlijk dicht.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.