Wat is er nieuw

Is deze Betta ziek?

KlikoRico

New member
Lid geworden
5 december 2024
Leeftijd
34
1000083403.jpg
1000083589.jpg

Ace zwemt vrij actief rond en qua gedrag lijkt de vis ook niet ziek. Zeer nieuwsgierig, maar zwemt wel vaak actief van links naar rechts. Komt naar boven als ik de bak doe om eten te geven. (Eet niet super veel maar hapt wel).

Het valt mij alleen op dat de betta bij zijn achtervin een wit vlekje heeft. Dit had de vis al toen ik het vanuit een aquariumzaak kocht.

Ik heb al een eSHa 2000 medicijnen kuur door mijn aquarium gehaald, maar geen verbetering/verslechting gemerkt.

Waterwaardes zijn goed en temperatuur is rond de 26 C. Voedsel is speciaal betta korrels en diepvriesvoer.

Voldoende schuilplekken in het aquarium en hij is zelf de grootste vis. (Ander bewoners zijn Corydora, neon tetra, ancitrus, Ocinclus, slak)

Aquarium is 180l. En ingelopen.

Waterwaarden zijn in orde.

Is het handig om nog een bacteriele kuur of een kuur tegen wit stip in de bak te proberen of is dit gewoon een natuurlijke verkleuring van de schubben.

Iemand een idee?

Witte stip ziet er anders uit en dat zie ik er niet in. Als de vis zich gewoon gedraagt zou ik niet gelijk iets ondernemen.

Je hebt een marble betta. Dat betekent dat je betta van kleur kan veranderen. Dat zit in de genen bij gevlekte betta’s voor zover ik begrijp. Als je betta zich normaal gedraagt, en dat schrijf je, en als het witte vlekje er normaal uitziet ( geen schimmel of verdikking), dan zou ik denken dat je een hele normale marble betta hebt.

Bedankt voor de reacties. Dan laat ik het nu voor wat het is en blijf ik het in de gaten houden. Hopelijk is het inderdaad de verkleuring 💪

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan