Wat is er nieuw

Is dit bekschimmel of..?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Hey allemaal,

Sinds een aantal dagen heeft ��n van onze kardinaal tetra's een raar wit plekje aan zijn bek. We besloten om het even aan te kijken, maar het wordt nog niet minder. We dachten zelf eerst aan een wondje, maar nu lezen we op internet ook dingen over bekschimmel. Om even het zekere voor het onzekere te nemen hebben we een paar foto's gemaakt:

293424sylar_0_82_20140516_21.jpg

855746sylar_0_82_20140516_21.jpg

535258sylar_0_82_20140516_21.jpg

Weet iemand wat het is? De rest van de vissen heeft overigens niets en de tetra zelf is ook gewoon levendig en gaat goed op het eten af etc.

Groetjes!

Komt vaker voor bij kardinalen,kijk het nog ff aan. Mss raar gezegd maar anders verwijderen uit de groep.

Ik heb een neon tetra met een grote wit/grijze pukkel op zijn mond. Ik heb hem een hele lange tijd apart gehouden van de rest en uiteindelijk blijkt het niets ernstig te zijn. Hij zit nu al weer een tijd bij de groep en geen enkele andere vis heeft het opgelopen.
Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het bij jouw vis onschadelijk is hoor! Maar het kan dus meevallen. Ik zou hem een tijdje apart zetten als je daar ruimte voor hebt en dan kijken of het verergert of niet. Het lijkt me in ieder geval niet verstandig om meteen met medicijnen te gaan rommelen.

Bekschimmel heeft een bacteriele oorzaak.
Verzwakking leid tot bekschimmel.

Oke bedankt voor jullie snelle reacties! We hebben helaas geen extra bak waarin we de tetra kunnen afscheiden van de rest.

Ahhh weer een nieuw topic voor het karidinalen-dossier.
Dit is geen bekschimmel maar een vaker voorkomend verhaal bij kardinalen / neons.
Ik vermoed zelf een virusinfectie, maar zeker weten doe ik het niet.

Groet,
Aad

Twee van de tien kardinaal tetras hebben precies zo'n plekje op de bek. Is niets ernstigs lees ik hier, maar niemand weet wat het echt is en of het op termijn erger wordt. Zijn er wel mensen die het weten ?

Twee van de tien kardinaal tetras hebben precies zo'n plekje op de bek. Is niets ernstigs lees ik hier, maar niemand weet wat het echt is en of het op termijn erger wordt. Zijn er wel mensen die het weten ?
Dit is een topic uit 2014, mogelijk dat je hier geen reacties meer op krijgt.
Misschien beter even een eigen topic hierover te starten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan