Wat is er nieuw

Jeto's juwel vision 260 versie 2.0

Jeto

Well-known member
Lid geworden
23 november 2009
Leeftijd
30
Hallo iedereen!
Sommigen zullen mij misschien nog wel kennen, voor andere ben ik waarschijnlijk helemaal nieuw.
Ik ben een hele tijd inactief geweest op het forum doordat ik het erg druk kreeg met mijn school en later mijn studie. En nog steeds ben ik erg druk bezig met mijn studie en zal dus niet weer helemaal 100% actief kunnen zijn. Maar ik kreeg toch wel een beetje weer de kriebels.
Inmiddels is er veel gebeurd, ik heb mijn eigen stekkie en ik heb de allergrootste bak meegenomen, de juwel vision 260. Daar kon ik echt geen afscheid van nemen!

Ik wil weer een beetje proberen om wat leuke foto's te posten over mijn bak en ook wat leuke verhalen er over te vertellen. Dat is iets wat ik toen al graag deed en waar ik nog steeds wel veel energie van krijg, want aquaria en vissen is nog steeds mijn grote hobby 🙂

Ik kon helaas mijn vorige fotoalbum niet meer terug krijgen, anders was ik daar verder gegaan, dat leek mij wel leuk namelijk. Ik had de link gevonden op google maar als ik erop klikte kreeg ik de volgende melding: We could not locate this page you are requesting to view. Helaas, maar wel een goed excuus natuurlijk om een nieuw album te beginnen.

Op het moment kan ik nog even geen foto uploaden maar zodra ik in de gelegenheid ben zal ik gelijk wat foto's voor jullie online zetten.

Ik kan natuurlijk wel vertellen wat ik allemaal in de bak heb zitten:
5x maanvis, deze visjes zijn nog heel erg klein want ik heb ze gekocht toen ze nog inimini waren. Ik vond het leuk om ze te zien opgroeien in mijn bak en heb ze vroeger altijd gehad en mee gekweekt dus de passie voor de maanvis zat er gewoon nog steeds in.
6x japonica garnaal. Dit zijn inmiddels echt gigantische garnalen geworden! Ze ruimen heerijk op en doen het perfect in de bak.
5x Glaswels. Hier wil ik in de toekomst nog een grotere school van eigenlijk.
11x Bijlzalm blank
?x platy panda, deze heb ik een keer van een meneer in de winkel over genomen. Hij wilde ze namelijk in de natuur uitzetten omdat hij er te veel van had.
?x (endler) guppen, dit zijn allemaal restanten van een eerdere bak die ik nog had.
5x Corydoras paleatus, waar er zeker nog meer van bij komen!
3x Corydoras aeneus, dit zijn de enigste corydorassen die ik heb overgehouden van het vele kweken van lang geleden (waar jullie mij misschien ook wel van kennen?) . Ik ben van plan om nu alleen de paleatus te houden.
3x dwergklauwkikker, deze kikkertjes had ik laatst gekocht alleen ze zijn nog erg schuw helaas.
?x vuurgarnalen
6x hockeystick barbeel, deze vissen zijn ook overgeleven van de andere bak. Wat ik erg leuk vind is dat ze regelmatig eieren afzetten! Deze hebben alleen natuurlijk geen schijn van kans in de bak.
25x neon tetra's om het geheel af te sluiten haha

Dit is een klein overzichtje van de vissen die in mijn bak heb zwemmen. Zoals belooft zal ik zsm de fototjes online proberen te plaatsen voor jullie.

Ik vind het erg leuk om weer een soort van beginnetje te maken 🙂

Gr,
Jeffrey

Ik zie nu ook dat ik mijn oude onderschrift er nog heb onderstaan haha. Helaas doen de links het niet meer. Waarschijnlijk omdat de albums een lange tijd inactief zijn geweest (?). Dit ga ik ook natuurlijk nog aanpassen! 🙂

Zie ik inderdaad ook 😉

Bij de eerste drie kom je op de forumlijst, en bij de vierde kom je op een 'page not found'.

Stiekem ben ik wel benieuwd naar je kweekstelling.

Ja het is jammer dat ze het niet meer doen, maar het is niet anders.
De kweekbak heb ik helaas ook niet meer. Ik kweekte hierin verschllende vissen waaronder verschillende corydoras soorten, paredanio, Apistogramma cacatoides, gupjes, later maanvisjes in een andere bak. En met de rest moet ik even over na denken haha. Is al een tijdje geleden.

Welkom terug Jeto! Ik ken jou nog wel, volgens mij zijn wij nog een tijdje samen moderator geweest?

Welcome back! Grappig. Ik herinner me nog wel dat ik altijd groot fan was van jouw bakken. 😉 Vooral van de corydoras of iets in je juwel volgensmij. Vond het erg jammer dat je weg was.. Maar welkom terug. Ben benieuwd! Heb je nog foto's?

@Cedric: ja is inderdaad jammer 🙁

@Ludger: haha ja klopt, ik was ook nog een tijdje moderator geweest. Maar doordat ik het te druk kreeg kon ik dat helaas er niet meer bij doen. Ik vond het wel erg leuk! Volgensmij sta ik nog wel bij de pluimpjes haha.

@algeneter12: haha dat zou goed kunnen. Ik had een heel kweekverslag over de Corydoras aeneus en pygmaeus.

De foto's wil ik zo snel mogelijk online zetten maar het probleem is een beetje mijn usb ingang van mijn laptop kapot is dus ik heb de laptop van mn ouders nodig om de foto's van de camera online te plaatsen haha. Ik kan wel foto's van mijn telefoon gebruiken, alleen die vind ik van iets mindere kwaliteit, maar beter iets dan niets natuurlijk. 😛

Het heeft even geduurd maar hier de foto�s!

Een overzichtje hoe de bak er nu bij staat
543917jeto_0_85_112_pan.jpg

Rechterkantje
134148jeto_0_85_112_pan.jpg

Linkerkantje
245164jeto_0_85_112_pan.jpg

Zoals al gezegd, ik heb 5 jonge maanvisjes, deze vind ik toch wel en van de mooiste
576644jeto_0_85_112_pan.jpg

Op deze foto nog twee andere maanvissen. De achterste is een koi maanvis. Mijn partner vond deze mooi en mocht twee maanvisjes uitzoeken. Hij koos twee koi maanvissen haha
984962jeto_0_85_112_pan.jpg

Ook heb ik 3 dwergklauwkikkertjes. Eentje zat er te chillen onder de drijfplanten
695446jeto_0_85_112_pan.jpg

Een beetje een slechte foto maar hier zie je bijna alle maanvissen op de foto staan. Vier van de Vijf staan er op. Kun je ze spotten?
998843jeto_0_85_112_pan.jpg

Ik heb ook veel van deze torenslakjes. Ik vind het niet erg, ze houden lekker de bodem los.
319788jeto_0_85_112_pan.jpg

De vuurgarnalen doen het ook (nog) wel goed! De maanvissen gaan er niet achteraan. Alleen deze die moest toch even spieken wat ik dan zo dicht met de camera deed bij zo�n vuurtje�
746513jeto_0_85_112_pan.jpg

Wie ik? Ik ben onschuldig!
276431jeto_0_85_112_pan.jpg

Ik heb in de bak ook 4/5 hele grote Japonica garnalen zwemmen. Heel erg mooi, wel een beetje trots op eigenlijk.
156593jeto_0_85_112_pan.jpg

Iemand anders wilde ook nog even snel op de foto
144676jeto_0_85_112_pan.jpg

Ik heb verder nog een groepje van 5 Corydoras paleatus in de bak zitten, deze wil ik nog verder uitbereiden.
388649jeto_0_85_112_pan.jpg

387336jeto_0_85_112_pan.jpg

Van deze visjes kan ik ook zo genieten, lekker rustig en heel erg leuk om te zien. De Bijlzalmpjes.
293979jeto_0_85_112_pan.jpg

Mijn Echinodorus begint ook uitlopers te maken onderwater. Daar ben ik wel echt heel blij mee.
788583jeto_0_85_112_pan.jpg

Iemand die nog drijfplanten wil kopen voor zijn / haar aquarium? Ik heb er zat haha
546134jeto_0_85_112_pan.jpg

En als laatste, je kunt de bak niet open doen of bijna alle vissen zitten al boven in om naar voer te schooien haha
673578jeto_0_85_112_pan.jpg

Leuke bak heb je daar. Met een boel vissen. :thumbs:

Vanmiddag levende watervlooien gevangen voor de jonge goudvissen en guppen (ze groeien daar zo lekker snel op haha) maar omdat de vangst zo enorm veel was ook een hele hoop aan deze vissen gegeven. Echt prachtig gezicht om te zien. En nu allemaal lekkere dikke buikjes. Leuk om dat jacht instinct te zien bij die visjes 😛

Sander-fish zei:
Leuke bak heb je daar. Met een boel vissen. :thumbs:

Thnx! Ik moet de bak alleen van het weekend weer even een onderhoudsbeurtje geven. Plantjes snoeien, raampjes poetsen e.d. 🙂

Mooie bak. Pas wel op dat je drijfplanten er niet voor zorgen dat de dwerkklauwtjes geen lucht meer kunnen happen.

Dankjewel! Over de drijfplanten ben ik mezelf inderdaad van bewust. Ik ga ook zeker de helft eruit halen. Op het balkonnetje staat nu een speciekuip aan het indraaien, daar komen ook deze drijfplanten in 🙂

Wow mooie bak! Doet me denken aan mijn oude bak. Heb er alles ingehad wat jij nu erin hebt, behalve de maantjes. De bijlzalmen vond m'n moeder helemaal niks en die japonica's waren bijna t� groot. Dat vrouwtje zat echt tegen de 5 cm aan volgensmij, en constant vol met eitjes dus zag er verschrikkelijk lomp uit naast een vuurtje. Mooie bak! Ben benieuwd.

Leuk dat je er weer bent Jeto.

Ik moet wel zeggen dat je een fors bestand hebt. Je hebt niet overal aantallen staan maar ik kom op ongeveer 75 vissen en dan heb ik de garnalen niet mee geteld.
In 260 liter water?
De maanvissen alleen al hebben die liters nodig om groot te kunnen groeien.
Ik zou voorlopig niks uitbreiden, maar juist keuzes maken tussen wat je nu hebt.

Ik vind de maanvissen niet goed combineren met de neontetra ivm de grootte van de neontetra en de temperatuur. Ook de C. paleatus past er niet goed bij, deze staan erom bekend wat lagere temperaturen te verlangen. Dat geldt ook voor de Platy panda. Die verlangen dacht ik heel andere waterwaarden.
Je zult je daar even in moeten gaan verdiepen denk ik...

De bak ziet er verder wel leuk uit! Mooi....

@algeneter12: hahaha leuk om te horen. Ja de japonica garnalen zijn echt huge! Super leuk om te zien.

@MsFelix: heey, jou herinner ik me ook nog wel! Leuk om weer al die oude bekende te zien 🙂. Ik ben mezelf ervan bewust dat ik een groot visbestand heb. Alleen dit kwam doordat ik op een gegeven moment op mezelf ging wonen (wat nog niet zo heel lang geleden gebeurd is) en dat ik natuurlijk ook het aquarium mee wilde hebben. Ik heb toen de keuze gemaakt om alleen deze mee te nemen. De andere bakken moesten dus leeg gemaakt worden en alle vissen moesten in deze bak geplaatst worden. Want ik had best wel veel bakken haha. Hierdoor zitten er dus verschillende vissen ineens bij elkaar.
Over de maanvissen en neontetra's ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb expres de keuze gemaakt om de maanvissen en de neontetra's beide jong te kopen. Hierdoor hoop ik dat ze samen opgroeien en dat het goed gaat. Dat hoor je namelijk nog wel eens.

Ik heb sinds kort ook een speciekuip op mijn balkonnetje staan. De zon komt hier alleen in de namiddag dus het is super ideaal ivm algengroei. Verder staan er nu nog een tweetal planten in. Een watermunt, en een plantje waar ik de naam zo even niet van weet.

Visbestand weet ik nog niet precies wat ik erin wil houden. Iemand leuke suggesties? 🙂

842429jeto_0_82_speciekuip.jpg

Ik zat zelf te denken aan een levendbarend visje of danio's met op de bodem CPO kreeftje of vuurgarnalen. Levendbarende visjes heb ik zat ik mijn eigen bak zitten dus die kunnen eigenlijk dan zo verhuizen haha.

Zojuist een zak filterzand gehaald, want ik ga vandaag de bak een beetje aanpakken. Er lag sowieso veel te weinig zang in na mijn mening. Ik kreeg sommige wortels niet goed erin geplaatst. Mooi excuus om een nieuwe inrichting te proberen haha

Hele gave bak inderdaad en ik wou idd wat zeggen over die algen op je ramen 😳 maar zie dat je dat al aan wou gaan pakken. Wellicht een idee om gelijk wat vissen weg te doen als je de bak toch leeg gaat halen? Om je bestand wat beter uit te balanceren. Lijkt mij de uitgelezen kans als je toch de vissen moet vangen.

Haha jup de algen worden vandaag grondig verwijderd! De hele bak wordt lekker gekuist en de visjes krijgen er een mooie nieuwe bak voor terug 😀.

Ik had ook inderdaad op de planning staan wat visjes weg te doen. Ik ga ze niet echt definitief weg weg doen maar ik ga ze wel verplaatsen. De guppen gaan er nu sowieso uit, deze ga ik verplaatsen naar mijn speciekuip. Ik zit te twijfelen of ik dit ook ga doen met de platy's maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar als de guppen eruit zijn scheelt het al wel heel erg.

Wat foto's van de vooruitgang.

Een prachtige Crypto. Deze krijgt een super mooi plekje in het nieuwe aquarium. Ik heb deze toen een keer als klein gekocht en hij is echt mega mooi groot geworden. Hij reikt nog net niet met zijn bladeren tot aan het wateroppervlakte.
113168jeto_0_85_aquaforu.jpg

Zo zag het aquarium eruit toen ik het grootte stuk hout eruit had gehaald. En rechts het Belgisch groen.Ik zit te twijfelen of ik het hout weer terug in het aquarium wil hebben. Het is wel een super mooi stuk. Even kijken straks dus of er plek voor is.
315437jeto_0_85_aquaforu.jpg

Ook deze Echinodorus is gigantisch groot geworden! De wortels van de uitlopers waren helaas nog niet aanwezig of te klein om deze eraf te halen.
173823jeto_0_85_aquaforu.jpg

Dit voorgrondplantje (waar ik even de naam van kwijt ben...) heeft onderhand al alles overleefd maar is nu echt in de top tijd van zijn leven aan gekomen ofzo haha. Overal zijn uitlopers te vinden en de plant doet het mega goed. Ik ga deze er ook niet uithalen, anders dan ben ik heel erg lang bezig om alles weer goed te zetten en ik vind hem daar op de voorgrond ook wel mooi staan eigenlijk. Er zit nu wat vuil tussen, door het gewoel in de bak, maar dat haal ik straks natuurlijk allemaal weg
185242jeto_0_85_aquaforu.jpg

En hier zitten de planten dan voorlopig even in, mijn mooie koi emmer haha.
437116jeto_0_85_aquaforu.jpg

De drijfplanten in deze emmer. Ik ga zeker niet alles terug erin doen, het was echt veel te veel. Het heeft wel heel erg goed geholpen tegen de strijd van de NO3 waarde en algvorming! Ik ben de plant dus zeer dankbaar hiervoor haha.
641526jeto_0_85_aquaforu.jpg

En op het moment van schrijven ziet de bak er nu zo uit, kaal en rommelig kun je wel zeggen. Ik ga eerst een hapje doen en daarna ga ik weer snel verder! Mijn vingers jeuken om verder te gaan!
423539jeto_0_85_aquaforu.jpg

p.s. sorry voor de eventuele slechte foto's, ze zijn met mijn telefoon gemaakt.

To be continued!

Je hebt geen tekort aan mooie planten als ik het zo zie :thumbs:.

Dat voorgrond plantje lijkt wel de Sagittaria Sabulata als ik het zo bekijk.

Dankjewel dat is hem inderdaad! De plant doet het erg goed en ben er super trots op. Vooral omdat hij eerst helemaal onder de draadalg zat. Hij heeft zich goed mooi weten te maken. En ja ik ben ook heel erg blij met mijn plantjes 🙂

664826jeto_0_82_guppen.jpg

Zoals je ziet zijn de guppen ook gevangen, het waren er 15. Iets minder als dat ik had gedacht. Maar het scheelt natuurlijk al wel weer in het visbestand! Ook de jonge guppen die ik in een kweeknet had zitten, zijn nu verplaatst naar de speciekuip. In het begin dacht ik dat het best wel zielig was want ze zijn toch ineens weg uit het gezellige aquarium met allemaal andere visjes. Maar die gedachte ging al snel weg. In de kuip had ik namelijk al veel watervlooien gedaan en ze waren nog geen 5 seconden het emmertje uit of ze gingen de hele kuip door om op de watervlooien te jagen. Erg leuk gezicht 🙂 Als het lukt zal ik zo ook nog een fotootje proberen te maken van de guppen in hun nieuwe huis.

Ik denk dat ik de platy's toch nog even laat zitten. 15 Guppen eruit scheelt (+ baby's) scheelt al heel erg in het visbestand.

Benieuwd hoe het gaat worden, maar te zien aan deplanten gaat dit vast goed komen. Daarbij heb ik je zojuist een pb gestuurd

Ik ben ook best wel benieuwd wat ik ervan ga maken haha.

Kleine update: De bak is nu iets voller dan de helft en het extra zand is toegevoegd. Achterin heb ik vooral veel meer zand geplaatst. Hierdoor kan ik beter de planten plaatsen en het ziet er ook gewoon mooier uit vind ik. De bak is er wel een beetje wazig door geworden (ondanks dat ik het meerdere malen goed had gespoeld). Maar dat trekt natuurlijk vanzelf wel weer bij.

536519jeto_0_85_aquaforu.jpg

791715jeto_0_85_aquaforu.jpg

Nou, het was even een werkje maar ik ben trots op het resultaat!
Er zijn natuurlijk altijd dingetjes die beter kunnen, maar daar ga ik het nu niet over hebben haha.

879629jeto_0_85_aquaforu.jpg

289716jeto_0_85_aquaforu.jpg

634382jeto_0_85_aquaforu.jpg

Ik ga deze week nog Limnophila halen voor aan de linkerkant. De Cory's zijn mij nu in ieder geval al dankbaar, ze zwemmen heel vrolijk door de hele bak heen. Net zoals de rest van de vissen trouwens

Ziet r al heel gaaf uit. Hout er toch maar uitgelaten zie ik?

Dankjewel! Ja het hout heb ik er toch maar uitgelaten. Het nam ontsettend veel ruimte in en nu heb ik wel veel meer ruimte over merk ik om leuke plantjes te plaatsen. Ik denk alleen dat ik het groepje Hygrophilla polysperma wat meer bij elkaar ga zetten of in ga krimpen zodat het meer een bosje wordt. De plant moet ook nog wat meer groeien om mooier te worden.

Natuurlijk even wat foto�tjes!

Zo ziet de bak er nu uit. De mist van het nieuwe zand is zo goed als opgetrokken en de heldere bak komt terug!
678177jeto_0_85_aquaforu.jpg

Ik heb de Lotussen samen op een centrale plek gezet in de hoop dat dit gaat uitgroeien tot een mooie rode waas van lotussen.
346948jeto_0_85_aquaforu.jpg

Glasmeervallen die bij de Crypto�s aan het "hangen" zijn.
823862jeto_0_85_aquaforu.jpg

Hopelijk is het een beetje te zien maar de vuurgarnalen die ik in het aquarium heb zitten zijn echt knal rood. Dit komt denk ik doordat er rovers in de bak zitten die wel een vuurtje lusten. Ondanks dat hebben de vuurgarnalen wel weer allemaal eitjes. Ik ben misschien van plan om ze eruit te halen en de jonkies op te kweken om zo een grotere populatie te cre�ren.
497646jeto_0_85_aquaforu.jpg

De mooie gele koimaanvis die nog hard moet groeien. Ik merk wel dat de twee koimaanvisjes duidelijk veel kleiner zijn dan de andere drie. Zou dit te maken komen omdat ze verder zijn doorgekweekt voor de kleuren?
288685jeto_0_85_aquaforu.jpg

Een glasmeerval die de camera toch best wel interessant vond en even een kijkje nam.
586654jeto_0_85_aquaforu.jpg

De corydoras hebben tabletten gekregen maar als het normale voer op is gaan de andere vissen natuurlijk ook even een kijkje nemen op de bodem naar al dat lekkere voer.
624213jeto_0_85_aquaforu.jpg

Behalve de bijlzalmpjes, die vinden het allemaal wel best.
876345jeto_0_85_aquaforu.jpg

Het wordt toch steeds drukker op de bodem.
321542jeto_0_85_aquaforu.jpg

"En ik maar moeten delen met mijn voer!"
572593jeto_0_85_aquaforu.jpg

Buiten gaat het ook erg goed. De planten in de speciekuip staan lekker overeind en de guppen zijn lekker aan het rondzwemmen in hun nieuwe huisje.
331216jeto_0_85_aquaforu.jpg

Als je goed kijkt zie je een mannetjes gup zwemmen.
536615jeto_0_85_aquaforu.jpg

En als afsluiting...
955642jeto_0_85_aquaforu.jpg

674684jeto_0_85_aquaforu.jpg

Dit was het weer :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan