Wat is er nieuw

Juwel Record 600 van aqua1992

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua1992
  • Startdatum Startdatum
A

aqua1992

Guest
Hier een aantal foto's van mijn Juwel record 600. Blijft lastig. Sommige hier kunnen zulke mooie foto's maken terwijl de mijne niet zo mooi worden als de bak in het echt is, maar ik blijf oefenen ;-) Zo hebben jullie in ieder geval een impressie van de bak. Hij heeft wel net een snoeibeurt gehad dus her en der is te zien dat de boel weer wat moet aangroeien.
Bestand:
- School Simulans;
- School Rasbora Brigittae;
- 5x Corydoras Julii;
- 5x Otocinclus
- Een mooie kleine algeneter waarvan ik de naam al 10x vergeten ben. Zal eens proberen foto's te maken. Het is in ieder geval een klein blijvende soort;
- 6 Slakken, Afrikaanse Renslakken en Aziatische Tijgerslak.

aquarium4..jpg

aquarium2..jpg

aquarium3..jpg

Ziet er goed uit hoor.
bedoel je met kleine algen eter ancistrus (neem me niet kwalijk als ik het verkeerd spel).
en hoelang draait de bak al?
groet jeffrey

Ziet er goed uit 🙂
Wat zijn het toch prachtige vissen die Boraras....

Dank je! Nee geen Ancistrus. Wanneer deze op het raam zit en je de buik ziet, zie je 4 ronde vinnen zeg maar. Hij blijft veel kleiner dan een Ancistrus. Hij is ook helemaal niet schuw. De rugvin heeft een roodachtige punt.

De bak draait het met huidige bestand ongeveer 1,5 jaar schat ik zo. Heb heb pas echter een grote snoeibeurt gegeven omdat de planten echt groeien als kool. De Javavaren was enorm en ook het Javamos groeide overal bij langs haha.

@Rene, ook jij bedankt! Ben idd ook gek op de Rasbora. Ik wil nog wat drijfplanten kopen voor ze, denk dat ze dan nog beter tot hun recht komen.

Bak ziet er mooi uit. Waarschijnlijk bedoel je de beaufortia of gastromyzon. Heb ze hier ook zitten en zijn idd leuke vissen om te zien. Wel een vraagje: hoe groot zijn je scholen?

@Ludger; bedankt!

@Mike; klopt helemaal, de gastomyzon, ik blijf het vergeten! Erg leuk visje idd! Ik heb 14 Simulans en 10 Rasbora ;-)
Ik wil nog wat drijfplanten kopen voor de Rasbora. Ik merk dat ze na de snoeibeurten niet zo blij zijn dat er weinig planten zijn die een groot deel van het oppervlak bedekken.

Moet ook een nieuw verwarmingselement kopen denk ik. Hij blijft steeds steken op een graad of 21, 22 en dat is net iets te koud. Heb hem ook al een hele poos dus hij zal wel wat minder krachtig zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan