Wat is er nieuw

Juwel Rekord 600 van JensDB

• Onderwerp starter Onderwerp starter JensDB
  • Startdatum Startdatum
J

JensDB

Guest
Nu ik hier toch al even ben en mezelf reeds voorgesteld heb, dacht ik ook eens een fotoalbumpje bij te houden van mijn Juwel Rekord 600 😀

Leuk toch, zo foto's nemen van je bakkie... Laat maar weten wat jullie ervan vinden en wat jullie anders zouden doen of als jullie tips hebben!

457739jensdb_0_85_fishie.jpg

259615jensdb_0_85_fishie.jpg

255995jensdb_0_85_fishie.jpg

944349jensdb_0_85_fishie.jpg

196931jensdb_0_85_fishie.jpg

749716jensdb_0_85_fishie.jpg

216823jensdb_0_85_fishie.jpg

786825jensdb_0_85_fishie.jpg

396441jensdb_0_85_fishie.jpg

417699jensdb_0_85_fishie.jpg

699678jensdb_0_85_fishie.jpg

823248jensdb_0_85_fishie.jpg

Nog een paar 🙂 trouwens de eerste keer dat ik komkommer voer... weinig in trek momenteel 🙁

862917jensdb_0_85_fishie.jpg

694663jensdb_0_85_fishie.jpg

736349jensdb_0_85_fishie.jpg

785325jensdb_0_85_fishie.jpg

745132jensdb_0_85_fishie.jpg

461334jensdb_0_85_fishie.jpg

343898jensdb_0_85_fishie.jpg

644815jensdb_0_85_fishie.jpg

884827jensdb_0_85_fishie.jpg

791475jensdb_0_85_fishie.jpg

292455jensdb_0_85_fishie.jpg

831737jensdb_0_85_fishie.jpg

Ziet er leuk uit! Erg mooie vissen ook. Zou ik mogen vragen wat de kleine algeneter/meerval die je erin hebt zitten is? Ik heb ook een rekord 600 en ik ben eigenlijk een beetje aan het kijken welke ik er nou precies in wil.

Klopt ja, de kleintjes zijn de kweek van mijn koppel cirrhosus. Van zodra ze groot genoeg zijn, doe ik ze allemaal weg of hou ik een van de ouders. Een bak van 60 is eigenlijk iets te klein voor ze ja, maar eentje kan wel vind en lees ik.

10 tot 12,5 cm vind ik dan net wel even te groot voor een 60cm, maar bedankt voor de info anyway!

Misschien dat de ancistrus claro meer iets voor jou is dan? 🙂

Ze begrijpen eindelijk wat dat schijfje komkommer toch ligt te doen in de bak... 😀

Soms duurt het inderdaad even voordat ze het als eten zien en het ontdekken 🙂

Ziet er leuk uit!
Alleen (kijkend naar mijn smaak) zou ik er iets meer hout in doen, het grind vervangen voor filterzand en de achterkant van het bakje donkerder maken.

Qua bewoners zou ik in het belang van de vissen de kardinaaltetra's vervangen voor neontetra's en de Ancistrus Cf. Cirrhosus vervangen voor de claro of een andere kleiner blijvende L-nummer.

De cirrhosus ga ik zeker nog vervangen, weet wel nog niet met welke vis. Eerst moeten de baby's groot genoeg zijn om ze te verplaatsen. Verder had ik mijn bestand voorgelegd en was er geen probleem met de kardinaaltjes? Wat is er mis met hen in mijn bakje dan?

Wat betreft de bodem, had ik ook liever anders gezien, weet alleen niet hoe ik dit nu nog kan aanpassen? De poster kan ik wel nog omdraaien voor een rotsen motief, maar dat is ook niet evident met de buizen van de filter en de muur e.d.m.

Voor zover ik het heb gezien heb je 1 keer gezegd dat je keuze op kardinaaltetra's was gevallen en heeft dezelfde dag welgeteld 1 persoon geegd dat het een leuk bestand is.
Kardinalen worden qua formaat en zwemgedrag naar mijn mening te groot voor je bakje.
De P. innesi en de P. simulans zijn wel geschikt qua formaat en gedrag.

Om dat achterkant donker te maken zou je de poster ook compleet kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een vuilniszak.

Als je de bodem zou willen veranderen zou je de hele bak leeg moeten halen, begrijpelijk dat je dat niet zou willen.

KidNatsu zei:
10 tot 12,5 cm vind ik dan net wel even te groot voor een 60cm, maar bedankt voor de info anyway!
Die van mij waren 16 en 17 cm. Veel te groot voor een 60 cm. bakje. Ook in een 80 cm. bak zou ik deze soort niet houden. Dan heb je een olifant in een porseleinkast.

Dat grint houden,hoor.

Is prima zo. verschillende kleuren.
En maatje is ook goed.

Ik heb er zwart raamfolie tegen aan de buitenkant. Meer voor de vissen en hun weerspiegeling en dat ze zich daar wat van aantrokken dan voor mezelf. Verder mooie bak. Ik vind dat grind ook mooi hoor, heb het zelf ook liggen.

Bedankt Rudy en Dennis! Ben zelf ook zeer tevreden over dat stuk hout, echt perfect gewoon. En thanks voor de tip, Dennis 😀

Enkele foto's van de nieuwe bewoners 😀 momenteel lijkt het goed te gaan.

228939jensdb_0_85_fishie.jpg

616992jensdb_0_85_fishie.jpg

612781jensdb_0_85_fishie.jpg

Even een update. Twee weekjes vakantie gehad en bakje was erg overwoekerd. Zo ziet het er nu uit, na snoeien 🙂
Plant en dier doen het zeer goed, iedereen is blij! Zelfs de vuurtjes komen veel op de voorgrond ondertussen (als je goed kijkt, zie je der een aantal rechts vooraan). Bedankt voor alle hulp guys! Nitraatwaarden zijn ondertussen ook weer op een aanvaardbaar niveau.

x-b-rIZ_y_qqrb7MLUlvbGS1U5uF-jWy.jpeg

Wauw Rens, wat een prachtige bak heb je. Hij lijkt veel groter dan 60 cm en geeft me zeker inspiratie om ook iets prachtigs van mijn 54 liter te maken!

Ik had wel een vraagje: namelijk gaat het met die apistogramma goed? Mij werd verteld dat zo'n aquarium te klein is voor die soort, maar ik vind ze zo mooi 😀

Bedankt! En ja, gaat goed hoor. Ze zwemmen zeer dikwijls gewoon vooraan in de bak en af en toe gaan ze eens tussen de plantjes zitten. Als ik de tijd zou terug kunnen draaien zou ik wel maar een koppel nemen. Nu is er nog geen probleem, mochten er echter twee nestjes op hetzelfde moment zijn (twee vrouwtjes) dan zal ik ze toch moeten scheiden 🙂 ze zijn nl. zeer agressief m.b.t. het beschermen van hun nest. Maar anders zeer leuke, kleurrijke visjes. Zitten zelfs al enige tijd garnaaltjes in, dus erg agressief zijn ze toch niet 😀 Een lagere pH is ook wel noodzakelijk voor hun levenskwaliteit imho.

Ik zat voor mezelf inderdaad aan een koppeltje te denken omdat 54 liter niet heel erg groot is. Maar dan zal ik maar eens wat aanpassingen gaan maken zodat ze wellicht over een maandje erbij kunnen 😀

Mooi bakkie Jens.
Kun je me wat meer vertellen over het stuk hout wat je erin hebt, ik ben naar iets soortgelijks op zoek.
Ben benieuwd wat voor hout het is, waar je het gehaald hebt en wat de prijs ongeveer is.

Alvast bedankt, Carl

Carl1909 zei:
Mooi bakkie Jens.
Kun je me wat meer vertellen over het stuk hout wat je erin hebt, ik ben naar iets soortgelijks op zoek.
Ben benieuwd wat voor hout het is, waar je het gehaald hebt en wat de prijs ongeveer is.

Alvast bedankt, Carl
Bedankt, Carl. Nu vraag je me wat. Ik heb die gewoon meegenomen uit de LFS hier in de buurt. Hippocampus in Lovendegem (hippocampus-online.be), geen idee vanwaar je zelf bent. Ik denk dat ik er destijds vijftien eurootjes voor betaald had. Ik denk dat het mangrovehout is o.i.d.

MaestroCygni zei:
De Juwel Rekord 600 is toch 63l?

Je hebt gelijk! Het is de Juwel Korall 60, snel even aanpassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan