Wat is er nieuw

Juwel Rio 125 van MaFlodder

MaFlodder

Well-known member
Lid geworden
27 augustus 2014
Hallo mede aquarianen,

Ik zal me even opnieuw voorstellen, ik ben Denise, op dit forum bekend als Denise010 maar door wat probleempjes op het forum was mijn account weg vandaar dit nieuwe account.
Ik heb een Juwel Rio 125. Gister had ik al een update gezet op mijn andere fototopic over dit aquarium maar al mijn berichten zijn ook weg dus ik zal weer even een nieuwe update plaatsen.

Ik ben op het moment bezig met het omgooien van de bak, alle planten zijn eruit. Ook ben ik bezig geweest met het verwijderen van het binnenfilter maar met een aantal uren hiermee bezig geweest te zijn heb ik het maar opgegeven, hij zit er dus nog steeds in dat vervelende ding. Een paar weken geleden heb ik een extern filter gekocht, een JBL Cristalprofi Greenline e701 om precies te zijn. Vind dit een erg makkelijk en gebruiksvriendelijk filter, ook geen vuil in de bak als ik bezig ben met waterwissels en met schoonmaken.

Vandaag ga ik beginnen met het plaatsen van de nieuwe planten, ook heb ik 2 nieuwe stukken driftwood gekocht.
De planten die ik besteld heb zijn:
- Rotala sp. colorata
- Ludwigia palustris
- Eleocharis vivipara
- Anubias barteri
- Cryptocoryne tropica
- Microsorum pteropus Trident
- Ammania bonsai
- Eleocharis acicularis
- Enchindorus tenellus
- Micranthemum monte carlo
- Salvinia natans
Na veel zoeken op inet voor inspiratie weet ik wel hoe ik het zo ongeveer zou willen hebben.

Ook ga ik wat veranderen aan het visbestand.
De vissen die er nu inzitten zijn:
- 6 Epiplatys annulatus
- 7 Corydoras panda
- 10 Paracheirodon innesi
- 1 Aphyocharax nattereri
- 10 Japonica garnalen
De Paracheirodon innesi en Aphyocharax nattereri wil ik eruit halen en vervangen voor 15 Rasbora galaxy. Ook heb ik nog 3 kleine Corydoras panda over van een kweekje die ik gehad heb, deze komen er ook nog bij als ik klaar ben met de bak.

De vissen die eruit gaan mogen gratis afgehaald worden voor de liefhebber die ze een leuk nieuw tehuis kunnen bieden 🙂

Als het vanavond donker is zal ik wat foto's maken, deze zal ik dan ook misschien vanavond nog plaatsen en anders morgen.

Groetjes Denise

Als je naar google afbeeldingen gaat, vul in... Aquarium van Denise010 . zie je jouw foto,s met kokosnoot.

En mosballen,en panda,tjes.

Owja haha, bedankt voor de tip Bertus.

Hierbij een aantal foto's van de bak. Dit is het resultaat geworden van een dag hard onderwater tuinieren:

Totaaltje
dsc_0368.jpg

dsc_0372.jpg

Ludwigia palustris
dsc_0370.jpg

Anubias barteri
dsc_03711.jpg

Ik ben benieuwd wat julie ervan vinden. Tips, op- en aanmerkingen zijn welkom 🙂

Nieuwe aanwinst
dsc_0367.jpg

Eerst meette ik altijd met teststrips maar vond het moeilijk om het af te lezen dus toen toch maar overgestapt op druppels.
Het kost wat maar is het geld zeker waard!

Tot slot nog een paar foto's van de kleine pandas, ze zijn nu rond de 3 maanden.
dsc_0363.jpg

dsc_0357.jpg

Ja,hoor.
Alleen oppassen met dat grote hout,met gaten.
Als ze erin gaan ,kunnen ze misschien niet terug.

Staat er mooi bij :thumbs:

Zit de Anubias wel niet met zijn wortelstok in de bodem?

~ Ivo

Bertus zei:
Alleen oppassen met dat grote hout,met gaten.
Als ze erin gaan ,kunnen ze misschien niet terug.
Ja daar zeg je me wat, heb ik zelf niet echt aan gedacht.
Maar ik zal het goed in de gaten houden.

Mascha&Ivo zei:
Zit de Anubias wel niet met zijn wortelstok in de bodem?
Ik heb de Anubias aan een steen gebonden, met de wortelstok boven de bodem 😉

Vandaag wat foto's gemaakt van de Epiplatys annulatus
dsc_0380.jpg

dsc_0376.jpg

dsc_0377.jpg

dsc_0374.jpg

dsc_0381.jpg

Mooie foto's! Ze zijn prachtig op kleur, zien er goed uit.

Schitterende bak zeg, en zeer mooie heldere scherpe foto's :thumbs:

Idd erg leuke visjes, kan er uren naar kijken 😛 Ik was vandaag bezig met het testen van het water en ze waren maar al te nieuwsgierig.

Deze week ben ik bezig geweest met het in elkaar zetten van een bio co2 systeempje. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan en dat het gaat werken.
dsc_0384.jpg

dsc_0383.jpg

Deze heb ik gisteravond in mijn aquarium gehangen, daar worden de planten niet zo vrolijk van en ik eigenlijk ook niet.
Ik denk ook dat dit een beetje het probleem was met de vorige planten dus hopelijk slaat het aan en gaan de plantjes lekker groeien 🙂

Met deze bak gaat het tot op heden allemaal wel goed. Alleen de Cryptocoryne tropica is gaan verslijmen, er is niet veel meer van over maar er komen wel nieuwe stekjes uit de grond dus ik laat hem nog wel even staan, kijken hoe die het verder gaat doen. De Rotala sp. colorata wou totaal niet aanslaan dus die heb ik vervangen voor de Limnophila hippuroides, ik hoop dat deze het wel gaat doen en mooi rood gaat worden.

Sinds 2 weken heb ik ook een school van 15 stuks Rasbora galaxy in de bak zwemmen. Erg leuk visje om naar te kijken, de mannetjes pronken naar elkaar en zitten lekker achter de vrouwtjes aan 😛

De nieuwe bewoners, er lastig om op de foto te krijgen:
dsc_0402.jpg

Zwangere garnalen:
dsc_0385.jpg

dsc_0388.jpg

De Corydoras panda chilt graag op de Crypto 🙂
dsc_03931.jpg

dsc_0405.jpg

En de ringbandsnoekjes:
dsc_0386.jpg

dsc_03891.jpg

Geeft een leuk sfeertje ik hou er wel van.

Update:
Ik heb een aantal planten vervangen, sommige wilden niet echt aanslaan. Heb zondag ook even gesnoeid en een zakje purigen in het filter gestopt. Het hout blijft maar afgeven.

Zo stond het erbij voor de snoeibeurt en het zakje purigen:
dsc_0646.jpg

En nu, 2 dagen later:
dsc_0665.jpg

Op het moment ook een beetje last van baardalg. Ik denk door schommelende co2, vergeet nog wel eens om op tijd mijn recept te vervangen.

De kamer waar de aquariums staan:
dsc_0664.jpg

Mooie aquariums, kan je trots op zijn 😛

Zondag nieuwe vissen opgehaald, het is de Otocinclus affinis geworden. Ben er erg blij, erg leuke visjes om te zien. Tot nu toe leven ze gelukkig ook nog allemaal, hoop dat het ook zo blijft.

Mijn visbestand is nu eindelijk compleet:
- 7 Epiplatys annulatus
- 13 Rasbora galaxy
- 7 Corydoras panda
- 6 Otocinclus affinis
- x Japonica garnalen

Wauw, mooi hoor.
Ben benieuwd naar meer foto's!

Update:
Vorige week heb ik mijn bio co2 vervangen voor een co2 set, ook bij deze bak is het de Dennerle Quantum 300 met 500 gram hervulbare fles geworden. Ben er tot op heden erg tevreden over en mijn plantjes ook, de javavaren begint al heel wat nieuwe bladeren te krijgen.
Vandaag ook even gesnoeid, de bladeren die onder de baaralgen zaten heb ik zoveel mogelijk geprobeerd te verwijderen.
Alle Oto's leven gelukkig ook nog steeds, daar ben ik wel erg blij mee aangezien ik vaak lees dat er in de eerste weken wat uitval kan zijn.

Deesje zei:
Ben benieuwd naar meer foto's!

Bij deze 🙂

Foto's van de nieuwe bewoners, de Oto's
dsc_0678.jpg

dsc_0676.jpg

dsc_0679.jpg

dsc_0675.jpg

dsc_0673.jpg

Cory's aan de tabletjes
dsc_0683.jpg

En tot slot nog een totaaltje
dsc_0690.jpg

Erg mooie bak! Vind vooral de epiplatys annulatus een erg mooi visje!

wat een prachtige bak zeg. de Oto's zien er erg leuk uit, ga ik binnenkort ook maar eens naar op jacht 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan