Wat is er nieuw

Kanariepiet's eerste 60 cm bakkie

• Onderwerp starter Onderwerp starter kanariepiet
  • Startdatum Startdatum
In het filter zit ook een feestmaal, he.
Eens in de zoveel tijd ,gooi ik het filter leeg,door een plastic meelzeef.
Het WATER wel opvangen ,om de bacterie terug te doen.

De garnalen in en bakje met water kloppen, en weer terug in de bak.

En achteraf gezien niet zo heel slim geweest, nieuwe bodem en 90% nieuwe planten.
Resultaat: 5 Japonica's die het niet overleeft hebben door volgens mij toch slakkengif op de nieuwe plante, de andere 5 en de 2 vuurgarnalen zie ik gelukkig nog regelmatig.

Wel is het water nog wat melkachtig.

Ondertussen weer het e.e.a. aangepast in de bak:

- Intern filter + witte bak verwijderd en vervangen door een JBL E401.

- Aantal plantjes toegevoegd: Echinodorus rose, Sagittaria subulata en Nymphaea stellata/ Thaise lotus al twijfel ik of een tijger lotus mooier / beter was geweest.

- 20 vuurgarnalen toegevoegd

- Groepje (8 stuks) Corydoras Habrosus toegevoegd, nog 2 panda's over (de overige zijn helaas overleden toen ik met mijn stomme kop heel de bak veranderd heb, de panda's mag ik terugbrengen naar mijn lfs.

OUD:
yv4Ymtn.jpg

NIEUW:
ERdirZQ.jpg

Leuke bak zo, top.
Ik denk dat de Thaise lotus inderdaad wat te groot word voor de bak, een tijgerlotus is makkelijker te snoeien en laag te houden.
ook misschien een idee om de achterkant zwart te maken, dan valt de spraybar wat minder op en het geeft meer diepte werking.

Wij zijn ook erg blij met dit "kleine" bakkie en waterwaardes zijn al tijden stabiel.
Wel wat last van draadalg, vooral op/tussen de varen.

Zwarte achterkant is mss inderdaad nog een mooie toevoeging.

Even een vuilniszak erachter gehangen, sorry voor de spiegeling van de woonkamer:
87PqQjGGIGUS7cLCZx7XnwNflqMrIZts.jpeg

ja dat is beter ,mooi bakkie zo !!!

Hoe kan ik het beste de achterkant eenvoudig en netjes zwart maken?

Paar opties: zwarte plakfolie; zwart karton erop plakken; met schoolbordenverf verven.

Leuke bak. Ga zo door. :thumbs:

Ziet er zeker een stuk beter uit. Planten en vissen komen mooier uit.

Zwart plakfolie is de mooiste oplossing.

biljoenblik zei:
Zwart plakfolie is de mooiste oplossing.

Niet mee eens. 🙂 Schoolbordverf vind ik mooier en makkelijk aan te brengen maar is wel redelijk definitief.

Verven gaat hem niet worden in ieder geval, ik denk dat ik maar voor plakplastic ga.

Ik kan het niet zo heel goed zien en heb er ook nog geen ervaring mee, maar ziet dit eruit als een zwangere vuurgarnaal:
A8wJhnI.jpg

Weer 2 weekjes verder nu en helaas nog geen kleintjes kunnen ontdekken, wel een aantal dode vuurtjes.

Een aantal plantjes toegevoegd:
- Limnophila heterophylla als vervanger van het koudwater zuurtstof bosje
- Echinodorus tenellus
- Micranthemum monte carlo om een mooi tapijtje te creeeren
en als laatste de thaise lotus vervangen voor een kleine Nymphaea red (tijgerlotus), waarvan er na een week als 3 blaadjes verschijnen.

Vandaag gelijk ook de waterwaardes gemetene:
PH: 7
KH: 7
NH4/NH3: 0
NO2: 0
NO3: 10
PO4: 0.25
FE: 0.25
Cu: 0

GH kan ik met de Sera testset op de 1 of andere manier op beide aquariums niet meten???

d3E1A4KNDv9GYxhM7aSs5lgOIFrAah4j.png

Ziet er leuk uit maar wat de reden van de dode garnalen is dat begrijp ik ook niet zo.
Misschien ouderdom?

Geen idee, de garnalen zaten er net 2 weken in, de rest zie ik regelmatig door de bak struinen en op plantjes hangen.

Ben nog niet zo heel ervaren in de waterwaardes, maar lijkt me wel redelijk toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan