Wat is er nieuw

Kleine visjes opgemerkt

Perry74

Member
Lid geworden
4 oktober 2024
Leeftijd
50
Hallo mensen,

We hebben een weekje geleden de visjes van mijn zoontje in een groter aqaurium geplaatst, nu heb ik zijn bakje gewoon door laten draaien stel dat er iets mis gaat. Nu keek ie in zijn aquariumpje waar de visjes uit kwamen en zegt ie pap er zitten kleine visjes in. en inderdaad een 9 a 10 mini visjes zwemmen er nu rond, dus mijn vraag is wat nu te doen? we hebben er voer in gedaan en ze eten er goed van, de temp. in het bakkie is 24 graden. moeten we nog meer doen? of gewoon blijven voeren en worden ze vanzelf groter? in de video de visjes we denken dat ze van de mickey mouse afkomen.

Hoor graag jullie mening.

Bijlagen

• IMG_9236.MOV
    6.1 MB
Op zich hoef je hier weinig aan te doen. Gewoon een klein beetje blijven voeren. Deze visjes lijken al groot genoeg om fijngewreven vlokvoer te kunnen eten. De hoeveelheid voer die je moet geven is een beetje lastig in te schatten. Niet te weinig, want ze zitten in de groei, niet teveel want dan wordt het water te vies. Als er jonkies in een aquarium met grotere vissen zitten, dan eten ze meestal gewoon mee met de restjes die te klein zijn voor de grotere vissen.

Die rode bolletjes die er op de bodem liggen in het filmpje, zijn dat voerkorreltjes? Zo ja, dan lijkt me dat te groot voor deze visjes, alhoewel er vast wel af en toe iets zal losweken wat ze kunnen opeten. Dan zou ik even naar een aquariumwinkel gaan en een heel klein potje vloekvoer ophalen. En de korrels die er nu liggen even opruimen, voordat er teveel vervuiling ontstaat.

Op zich hoef je hier weinig aan te doen. Gewoon een klein beetje blijven voeren. Deze visjes lijken al groot genoeg om fijngewreven vlokvoer te kunnen eten. De hoeveelheid voer die je moet geven is een beetje lastig in te schatten. Niet te weinig, want ze zitten in de groei, niet teveel want dan wordt het water te vies. Als er jonkies in een aquarium met grotere vissen zitten, dan eten ze meestal gewoon mee met de restjes die te klein zijn voor de grotere vissen.

Die rode bolletjes die er op de bodem liggen in het filmpje, zijn dat voerkorreltjes? Zo ja, dan lijkt me dat te groot voor deze visjes, alhoewel er vast wel af en toe iets zal losweken wat ze kunnen opeten. Dan zou ik even naar een aquariumwinkel gaan en een heel klein potje vloekvoer ophalen. En de korrels die er nu liggen even opruimen, voordat er teveel vervuiling ontstaat.
Ze zitten alleen in de bak dus ga ff kleiner voer halen voor ze.

vlokvoer fijnwrijven is prima voor ze. Paar slakken op de bodem dan hoef je het niet telkens af te hevelen. Doe je dit niet dat loop je de kans op schimmel en daar zijn sommige jonge visjes behoorlijk gevoelig voor, dit kan een compleet groepje jongen wegvagen.

welke slakken zou je dan adviseren? dat is om het voer wat overblijft op te ruimen?

Posthoorn slakken of een appelslak, die ruimen inderdaad het overgebleven voer op.

5-10 posthoorn slakken of 1-2 appelslakken is meer dan voldoende.

Mocht je ze niet hebben kun je ze evt. hier wel ophalen mocht je de buurt wonen van ridderkerk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan