Wat is er nieuw

Kroesjee's 2e gezelschapsbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kroesjee
  • Startdatum Startdatum
K

Kroesjee

Guest
Hallo visliefhebbers!

Na een jaar afwezigheid begon het toch weer te kriebelen en ben ik mijn 60x30x30 bak weer op gaan zitten. Inmiddels draait die 3,5 week en wordt het bijna tijd voor de vissen (eindelijk!).

Momenteel zitten er 4 guppies in, als tijdelijke bewoners. Die gaan er uit als de bak visklaar is. Momenteel is Nitriet rond de 0,5 mg/l.

De bak zag er eerst zo uit:
853529_0_82_imag0718.jpg

Afgelopen week kreeg ik mijn planten binnen en ben ik mijn bak gaan inrichten, zie hieronder:

144626kroesjee_0_82_imag0722.jpg

Na enkele dagen er tegen aan gekeken te hebben vond ik hem toch te druk en was er te weinig ruimte over voor de toekomstige bewoners. Vandaag ben ik flink bezig geweest en het ziet er nu zo uit:

463895kroesjee_0_82_dsc01550.jpg

Ik hoor jullie op en/of aanmerkingen graag! 😀

Momenteel zitten er 4 guppies in (...) Die gaan er uit als de bak visklaar is.
En guppen zijn geen vissen? Hebben net zoveel last van nitriet als andere vissen hoor..

Ik vind het er mooi uitzien, 🙂

Leuk begin....
Zou alleen die steen er zelf niet in leggen. Hij valt heel erg op en ik vraag mij af of ie kalk afgeeft aan het water.
Haal hem er eens uit en doe er wat azijn op. Als ie bruist, dan zit er kalk in en maakt ie je water harder. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dat ligt aan wat je voor vissen wilt.
Doe je wel even een waterwissel voor de guppies? Die vinden nitriet ook niet zo lekker...

MsFelix zei:
Leuk begin....
Zou alleen die steen er zelf niet in leggen. Hij valt heel erg op en ik vraag mij af of ie kalk afgeeft aan het water.
Haal hem er eens uit en doe er wat azijn op. Als ie bruist, dan zit er kalk in en maakt ie je water harder. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dat ligt aan wat je voor vissen wilt.
Doe je wel even een waterwissel voor de guppies? Die vinden nitriet ook niet zo lekker...

Op het kalk heb ik getest door de azijn-truc, de steen bruiste niet.
Waterwissel doe ik sowieso om de 3 dagen. Eerlijk gezegd denk ik dat het de nitrietpiek is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan