Wat is er nieuw

langdurige ziekte goudvis plus slakkenplaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter goudvissie
  • Startdatum Startdatum
Nou,dat ziet er goed uit,hoor. :daisy:

Nitraat zal nu wel verbruikt gaan worden door de planten. :thumbs:

Jones,
bedankt voor je compliment
Bijna iedereen wil toch het beste voor zijn visjes? Voor mij is het niet meer dan logisch om goede tips op te pakken en er wat mee te doen. Daarom ben ik immers op dit forum gegaan.
Stel ik koop zo'n meterbak, waar haal ik dan een vis met ongeveer dezelfde grootte? Ze moeten elkaar niet afmaken natuurlijk, dus ongeveer even groot is dan wel handig. Ik weet nog niet of ik het voormekaar krijg bij mijn ouders om een meterbak aan te schaffen hoor!

Dat vond ik zelf ook bertus!

Laat je ouders deze discussie lezen.. misschien helpt het..
Anders denken ze misschien dat je gewoon een groter aquarium wilt. 😉
Succes..

Trouwens.. misschien is het al gezegd.. maar de aanschaf van een groter aquarium met de daarbij behorende techniek is via Marktplaats vaak geen dure hobby.

Ja ik was gisteravond nog aan het kijken voor mijn zus. Die heeft een sluier en wil eigenlijk ook wel een meterbak. (Met het idee dat deze dan weer een vriendje erbij kan hebben). Ze stazn er al op voor 50 euro. Helaas zijn de meesten veel te ver rijden om op te halen. Ben 17 dus mag nog niet zelf op pad met een auto en ouders hebben niet vel zin om een uur te rijden voor een koopje helaas.
Bedankt voor de tip. Ik hoop dat het werkt alhoewel het mensen zijn die eerder naar de dierenwinkel luisteren en zeggen 'laat die mensen op het internet toch praten' dan dat ze jullie geloven. Wat erg raar is, want ik wordt meer fout dan goed ge�nformeerd daar.

Meterbakken worden best veel aangeboden, dus met een beetje geduld kom je er vast 1 tegen voor een mooi prijsje en niet te ver weg.
Je zou dan de sluier en de goudvis bij elkaar kunnen zetten. Dan is het probleem van een vriendje zoeken direct opgelost.

Gaat dat goed dan? De sluier is wel wat groter. Ongeveer even groot als mijn hand. Dat is wel een voordeel, dan kan hij beter tegen mijn vis opboksen.Toen ik mijn visjes net kreeg joeg mijn goudvis de sluier connstant op. Deze is nu ook al een jaar niet meer. Ik denk dat hij mijn vis niet kon bijbenen.

De sluier is wel een slechte zwemmer.

* ik heb het over twee verschillende sluierstaarten. Die van mijn zus heeft nog nooit bij mijn vis gezeten. Die zif trouwens ook al een tijdje alleen.

Ik heb nooit problemen ondervonden met het combineren van sluierstaarten en gewone goudvissen. Mits ze voldoende ruimte hebben dan en ik denk dat dit het probleem is geweest in de 60 cm. bak.

Ik heb nooit problemen ondervonden met het combineren van sluierstaarten en gewone goudvissen. Mits ze voldoende ruimte hebben dan en ik denk dat dit het probleem is geweest in de 60 cm. bak.

Oke leuk! Ik hoop echt dat ik een leuk aquarium vindt. Ik kijk er nu al naar uit om de vissen bij elkaar te doen!

Helaas, ik heb het gevraagd en een groter aquarium komt er niet in. Ik mag nergens in investeren (ook martkplaats mocht niet baten), omdat ik straks op kamers ga. Zucht..... Ze vinden de vis al heel oud en beweren dat aquariumvissen meestal niet ouder woren dan 12. Een visje voor gezelschap zit er dus niet in. Echt flauw, maar het is niet anders. Ik moet roeien met de riemen die ik heb.

Jammer. Dan zou ik proberen een ander thuis te vinden voor de vis.

12 jaar is niet oud voor een goudvis. Tenminste... de meesten worden geen jaar oud, maar dat komt door slechte huisvesting. Bij een goede verzorging is 30+ geen uitzondering.

Je bent goed bezig! Zo te lezen heb je veel voor je vis over 😉

Jammer dat je toch geen groter aquarium mag,...

Nou je hebt het in ieder geval geprobeerd 🙂

Dan zou ik als het beestje strakjes beter is op zoek gaan naar een vijver voor hem/haar.

Hier een update over mijn goudvis:

Na al jullie goede tips leek het een sruk beter te gaan, mijn vis ontwikkelde echter een zwemblaas probleem. Hij kan niet zinken. Daarom zit hij nu op laag water, om te kijken of dat helpt. Het is heel wisselend. Op het 1e moment kan hijredelijkzijn evenwicht bewaren en het andere moment ligt hij er zo bij:
20140506_113901_resized.jpg

De stenen zitten erin om hem watsteun te geven om rechtop te blijven, maar dat vindt hij eng.

dus het is nu hopen dat hij weer goed gaat zwemmen, maar ik zie het somber in.

Zit teveel luct in de blaas.
Eet hij wel?

Dan gekookte erwtjes,ZONDER schil voeren.
Van Jones gehoort.

Als de vis drijft door een verstopping kunnen erwtjes zeker helpen. Probeer het eens en wacht het verder af. Helpt het niet en zorgt de laag water-therapie na een week niet voor verbetering dan denk ik niet dat de vis nog te helpen is.

Hij eet niet dat is het probleem. Ik heb er al geschilde ertjes bij liggen. Hij zwemt nu wel weer rechtop gelukkig. Ik heb er ook maar weer medicijn bijgedaan, omdat op het doosje stond dat dit ook helpt tegen schommelen.

Duimen dat hij het haalt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan