Wat is er nieuw

Ledstrips ipv t5 verlichting

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanderjanson
  • Startdatum Startdatum
S

sanderjanson

Guest
Ik wil eigenlijk al een tijdje over naar, ledverlichting boven mijn juwel vision 260!

Alleen de prijzen staan mij nog een beetje tegen.

Nu zat ik net te denken, om de deksel na te maken uit 1 geheel.
En deze, helemaal vol te plakken met de flexibele waterdichte led strips.

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Er zijn tegenwoordig best goede ledstrips met veel licht opbrengst te koop, voor relatief weinig geld!

Ik heb eens een 'waterdicht' stripje gekocht maar die bleek niet waterdicht te zijn. 🙁 Als ik led koop doe ik enkel nog voor aquaria geschikte.

Die flexibele strips heb ik ook gekocht, maar zo heel flexibel zijn ze niet: je moet tussenstukjes eraan solderen om ze de bocht om te krijgen als je strips naast elkaar wil gebruiken. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd... Lijkt me ook niet zo waterdicht trouwens.

Nee dat zijn ze ook niet Saskia. Daar kwam ik zelf helaas achter.

Op de website van Aquaplants opnline maken ze nu reclame voor LED verlichting, die je dmv. speciale adapters in je lichtbalk van je aquarium kunt klikken. Ze zijn er ook voor de diverse maten van Juwel bakken. Buiten de adapter, zou je verder niets extra nodig hebben.

Ik heb het gisterenavond voor het eerst gezien daar en het lijkt me wel iets. Kost wel wat, maar dan heb je wellicht ook wel wat.

Jeetje wat ontzettend duur!!!!

Ikzelf heb ledverlichting van Kitelight boven mijn juwel trigon 350 hangen. Dit als bijverlichting voor zonsop en -ondergang. Maar het kan zeker ook als hoofdverlichting worden gebruikt. Ik vindt deze niet echt heel duur en betrouwbaar. ik stuur deze via een controller.

Als je een goede led-verlichting wil als hoofdverlichting, dan zul je flink in de buidel moeten tasten.
Daarbij zul je ten opzichte van T5 weinig besparen in stroomverbuik.
De investering zul je in elk geval niet terugverdienen.
Voorlopig.
Het is nog wachten op betere en betaalbare leds om het rendabel te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan