Wat is er nieuw

ledverlichting Ikea

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Hoi

Afgelopen week zag ik bij Ikea een ledlampstrip liggen met afstandbediening voor kleurjes. Deze zou ik graag in mijn bak monteren voor s'avonds ( de twee TL buizen zijn wat fel s'avonds).

Hoe kan ik deze het best waterdicht maken? Dit zijn ze namelijk niet. Ik had zelf al bedacht om ze in gewoon doorzichige luchtbuis te stoppen, en deze dan af te kitten, maar hoe maak ik die buis dan weer vast in mijn lichtkap?

Iemand tips en ervaring hier mee ( liefst met foto!)

Alvast bedankt 🙂

Ow, en ik heb de zoekfunctie wel gebruikt , alleen ik en de zoekfunctie werken niet heel erg lekker samen, ik krijg heel veel resultaten waar ik niet om vraag zeg maar..

wat kost die bij ikea? ik heb 50 voor de mijne betaald en is voor in het aquarium .

visje@water zei:
wat kost die bij ikea? ik heb 50 voor de mijne betaald en is voor in het aquarium .

30 inclusief draaischijf-afstandbediening ( net als oude Ipod, kleurenwieltje zeg maar)

Waar heb je de jouwe aangeschaft?

is bijna dezelfde als ik heb, gekocht in eindhoven bij heevis

Was de jouwe wel waterdicht dan? Of ook niet? Die van Ikea is het niet, die moet ik zelf waterdicht maken door hem in een doorzichtige buis te doen of af te kitten. Als die vanuit Eindhoven al waterdicht is, scheelt dat wel weer een boel moeite.

ik ga vanuit van wel want die is.voor in een aquarium, heeft er ook al een paar x in gehangen en werkt nog steeds. zit gewoon transformatie tussen dus is maar 12volt

moest hem gewoon aan mijn tlbalk plakken zeiden ze.

je zou.er een x heen kunnen.bellen weet je het zeker.

Als het goed is kan je op de verlichting of eventueel de doos waar deze in zat zien of deze geschikt is voor een Aquarium, er zal ergens een IP aanduiding te vinden moeten zijn en als je IP67 tegenkomt is hij waterdicht.
Een IP aanduiding geeft aan in welke mate een verlichtingsunit bestendig tegen water is.

Niet te moeilijk denken, transparante slang erom en klaar.

Hij zit er inmiddels in! Zonder slang 🙂, tussen de TL buizen is het immers droog, en het aansluitgedeelte is ook helemaal van plastic, ziet er enig uit s'avonds.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan