Wat is er nieuw

Leeuwenkop Opgezwollen oog

• Onderwerp starter Onderwerp starter Diamoncat
  • Startdatum Startdatum
D

Diamoncat

Guest
Hallo iedereen :O , ben erg bezorgd over mijn Leeuwenkop sluierstaart. sinds gisteren viel het mij op dat hij 1 opgezwollen oog heeft .... Heb al wat rond gesnuffeld op Google maar kan niks vinden wat erop lijkt.... Ik kom alleen maar ziektes tegen die in combinatie zijn met iets anders..... Hij heeft echt alleen maar 1 opgezwollen oog , hij eet goed en is opzich redelijk zichzelf . Heb nog 5 andere sluierstaarten maar die hebben nergens last van. Hoop dat iemand advies kan geven . Heb een foto gemaakt maar kan die alleen hier uploaden door een url in te voeren...... Heb de foto niet op internet staan

Oke, Hoe groot is de bak.
Wat voor filter?
Hoevaak ververs je ,je water?

OPgezwollen ook parasiten.
Zal toch echt gezien moeten worden.

Of door vervuild water....... Staan er ook ornamenten in? Kan z'n oog ook gestoten hebben en dan een infectie hebben gekregen. Parasieten zijn idd ook een optie.

Dank jullie voor t reageren maar hij is vannochtend overleden....

ja, maar je verteld niet hoe groot de bak is.
Dus ,wachten we op de volgende.

Als het aan de bak lag of aan het water kom ik niet op dit forum .... Bak is groot genoeg en natuurlijk is t water schoon. Dus indd suc6 met de volgende ja .

Je komt hier voor hulp: prima!
Maar maak het ons dan ook mogelijk je te helpen door alle gevraagde informatie te verstrekken.
Dus ook de bakmaat en waterwaarden als daar naar gevraagd wordt. Als die inderdaad prima zijn wordt dat gewoon bevestigd.

Je gaat toch ook niet naar de huisarts omdat je denkt dat er iets aan de hand is om daar niet te vertellen wat hij of zij graag wilt weten? tenminste, ik niet...

~ Ivo

T zal wel aan mij liggen , maar de mensen die je proberen te helpen zijn niet helderziend , en kunnen daardoor geen kant en klaar antwoord geven , dit oog is meestal bacteriele infectie, ikzeg niet dat het zo is....
maar je water mag er helder uitzien , maar kan bij wijze van teveel nitraat bevatten aan leiding tot ziektes, deze ant woorden zoeken ze bij jou , niet een grote mond

Ik plaatste dat bericht in de avond en toen ik in de ochtend zag dat me vis overleden was wou ik meteen een bericht plaatsen. Toen zag ik pas de reacties op mijn bericht..... Dus is nu allemaal een beetje achterhaald. Ik zei heel netjes bedankt voor de reacties dus begrijp niet echt vanwaar die laatste opmerking kwam van Bertus. Dus daarom die reactie van mij .

En slow down ook jou opmerking over dat ik een grote mond heb is overbodig. Dan begrijp je mij compleet verkeerd

Dat,ondanks dat hij dood is,er ook een gevolg naar de andere vissen kan komen.

Daarom mijn reactie.

Diamoncat zei:
Dus is nu allemaal een beetje achterhaald.
Misschien niet...

Als er toch iets mis is met je bak, of het was iets besmettelijks ben je binnen no-time weer hier met het volgende probleem als je pech hebt.
Beter probeer je zoiets uit te sluiten of het voor te zijn.

Dus: geef alsnog de info a.u.b. dan kunnen we meedenken of ingrijpen noodzakelijk is voordat het te laat is.

Blijkbaar ... als jij eens wist hoe giftig helder water kan zijn.....voor vissen , zou je nooit zo gereageerd hebben je kwam behoorlijk bot over ......

slow down zei:
Blijkbaar ... als jij eens wist hoe giftig helder water kan zijn.....voor vissen , zou je nooit zo gereageerd hebben je kwam behoorlijk bot over ......

Slow down.
Verder geen man over boord,toch?

Nee hoor absoluut niet .........

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan