Wat is er nieuw

Liesselings 2.40 project

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liesseling
  • Startdatum Startdatum
L

Liesseling

Guest
Oke, het is dan niet mijn eigen bak, maar de meest aquanoob die ik ken huurt een huis, en daar blijft een 2.40 m bak staan, die die zomaar mag hebben!!
Inclusief , nouja, alles.

Nu mag ik m schoonmaken, leegruimen, en herinrichten (samen met 8 jarige dochter van noob) hij zit vol zooi, zooi, zooi en zooi.
Wel hoop planten, enorme stukken kienhout, en ong. 30 vissen, waarvan 10 neon tetras, 10 platys en 10 guppen (ja echt, ik word er verdrietig van, ik zou het wel weten!)

Ook wil dochter van noob het gezonken schip erin die nog in de kelder bleef staan.

Hij heeft op dit moment 1 pomp erop, en ik denk dat ik morgen de 2e pomp erbij aansluit want ziet er niet naar uit dat 1 genoeg is.
Draait nu een aqua pro 4

Ik heb vanmiddag al ong. 30 cm water eruit gekregen, morgen vroeg om half 9 ga ik de rest doen..hoeveel water minimaal moet ik laten zitten denken jullie? Ik wil er zo veel mogelijk uit halen omdat de bodem en het water erg vies zijn... ook de planten en het hout zitten echt VOL met alg, dus dit word nog wel een karwei! Ik weet neit eens of ik het hout er alleen uit krijg want moet en op een trap, en het hout is ontzettend groot lol.

Hier alvast de voor fotos van vandaag, morgen zal ik over de hele dag fotos maken en bij houden wat er van geworden is!

Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast als ik LOL

Van links naar rechts

154168liesseling_0_82_20150415_165122.jpg

232222liesseling_0_82_20150415_165118.jpg

614864liesseling_0_82_20150415_165113.jpg

Ideeen mogen natuurlijk geopperd worden!!

Mijn advies zou zijn om de vissen een tijdelijk onderkomen te geven en de bak opnieuw opstarten naar je eigen idee,
geeft naar mijn mening minder werk dan het redden van een bak die vuil is en daarom ook mogelijk een slechte bodem heeft,

Maar dat is mijn mening.

De bodem schijnt er nog niet zolang in te zitten, daarnaast heeft de man van wie die is geen budget dus kan er niets nieuws gekocht worden, er word dus echt alleen gewerkt met wat ie nu heeft, maar thanks voor de input!

In dat geval zou ik eerst zorgen dat de waterkwaliteit en de planten voeding rustig wordt aangepast naar de juiste waarden, dus weinig water verversen maar wel elke dag een deel, zo behoudt je de bacterie cultuur en kunnen de planten herstellen zonder dat de vissen te veel worden belast.

Zelf maar even 75 kilo zand gehaald vanmiddag, want de bodem was zooo vies..
Smiddags mocht M. dan eindelijk haar gezonken schip in de bak zetten

284867liesseling_0_82_20150416_175241.jpg

923965liesseling_0_82_20150416_175918.jpg

758424liesseling_0_82_20150416_192641.jpg

Nu is het wachten tot het water helderderder word.

Toch gekozen om bijna al het water eruit te halen en opnieuw te vullen, snel planten en hout allemaal terug, en de vissen, hopelijk kunnen ze tegen een stootje straks, het zijn maar 30 visjes op 1400 liter water dus hopelijk komt er niet een te grote nitrietpiek straks...

Morgen ga ik weer even kijken of het water al beter is

Wat een geinige klus ! De bak staat dus niet bij jou thuis, begrijp ik ?

Nee de bak staat bij een vriend van ons, als dit mijn bak zou zijn dan zou ik wss elke dag van mn stoel glijden... woohooo.
En er zou absoluut geen gezonken schip in staan HAHA.

En dan vooral het visbestand vind ik geweldig, guppen platys en neons meer niet...

Vandaag was de mist aardig op getrokken, maar ik denk nogsteeds dat ie de tweede pomp erbij aan moet zetten, en dat ziet ie nu ook zelf wel in denk ik, maar hij is nogal koppig....

744589liesseling_0_82_20150419_193524.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan