Wat is er nieuw

Malawibakje van SaskiaZ

• Onderwerp starter Onderwerp starter SaskiaZ
  • Startdatum Startdatum
S

SaskiaZ

Guest
Zal mijn Malawi's hier ook eens neerzetten...

Ik heb nog wat vissen over van jaaaaren oud, helaas is mijn nakweek-van nakweek- enzovoort mannetje lombardoi recentelijk overleden, die was nog van vissen die ik kocht toen ik 16 was...

Het is nu een bonte verzameling, van voornamelijk mannetjes (want die wilde niemand), in helaas maar een meterbak. Gaat ook niet groter worden binnenkort, staat wel op mijn wensenlijst mja, je kan zoveel willen natuurlijk :daisy:

malawi.jpg

ik ben blij dat mijn algen goed aan het groeien zijn, de vissen zijn er ook blij mee ze rommelen er de hele dag in rond.

Deze bak staat naast de bank dus is een fav TV voor de katten 😀 De vissen trekken zich daar helemaal niks van aan... Het is nu sowieso een relatief rustige bak, het scheelt dat die lombardoi er niet meer is (ik mis hem wel, hij was de laatste van deze eigen kweek en had hem al een jaar of 9...)

Leuke rotsen bak zo! Ik heb niet zo'n verstand van malawi, maar een plant als vallisneria kon daar wel bij dacht ik? Lijkt me zelf wel mooi staan hier en daar een plantje.

Heb wel planten geprobeerd, maar mbuna's zijn planten-slopers... Allemaal stukjes plant door de bak de hele tijd... Zelfs van anubias en javavaren, toch redelijk stevig spul. De enige planten nu zijn drijfplanten als ik ze over heb, als voer!

Oh haha ja dan heb ik niks gezegd nee, dan snap ik dat je er geen planten in hebt 😛

Dat ziet er goed uit, mooie bak. Zijn dat lavastenen?
Dat van stukjes plant in de bak ken ik. Die verzamelen zich, ( in de ��n of andere hoek, haha )maar dat aanvaard ik als ok�.

Nee geen lava, lava is veel te scherp zeker voor vissen die er steeds tussen duiken (been there, done that...). Ik weet niet precies wat het wel is, het zijn in ieder geval 2 verschillende soorten. Van het tuincentrum.

Mooi, die algen doen het goed! Ik hoop dit in mijn bak ook te verkrijgen.
Vind de opstelling ook leuk met het bergje zand in het midden ;-)

Hah hah mijn moeder zei pas ook zoiets, dat het zand zo mooi lag. Mijn vissen kunnen aquascapen 😀

Ziet er leuk uit. ik hoop binnen nu en 3 weken mijn cichliden bak te starten 2 meter met biotoop 😀

Nog tips?

super mooi

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan