Wat is er nieuw

mijn 80 cm album (jenee98)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
hey hier foto's van mijn aquarium en de bewoners ook hoe het rustig is ingericht het is een juwel rekord 800 (80cm)

het kunstof decoratie + eerste plantjes.
998366_0_82_1248.jpg

plantjes geplant en nog een paar erbij.
455292_0_82_1258.jpg

een kruik erbij.
243874_0_82_1268.jpg

alles staat er 2 weeken in,en mijn eigen vissen die ik nog had erin waren wel blij denk ik vergeleken waar ze tijdelijk even in hadden gezeten.
153335_0_82_1274.jpg

hier zaten ze tijdelijk in.
312181_0_82_1254.jpg

nog wat plantjes erbij.
437386_0_82_1288.jpg

weer paar nieuwe plantjes en decoratie.
426317_0_82_het_aquarium_in_2013.jpg

nu de bewoners.

875392_0_82_1359.jpg

572257_0_82_1368.jpg

957942_0_82_1271.jpg

699832_0_82_1295.jpg

529317_0_82_1357.jpg

326477_0_82_1293.jpg

599517_0_82_1320.jpg

489775_0_82_1410.jpg

122659_0_82_1298.jpg

nou dit zijn dan de bewoners en de bak.

somiggen deden het niet dus doe ik ze even opnieuw.

914484_0_82_1298.jpg

139536_0_82_1410.jpg

716788_0_82_1320.jpg

989887_0_82_1293.jpg

en ik weet dat het heer niet de juiste plek is om dzen vraag te stellen maar doe het toch even ik wil er planten bij iemand ideen welken er goed bij passen en waar vind het fijn om verschillende meningen te horen en er zo wat mee te kunnen doen het liefst iets dsat omhoog gaat (snel) en niet de breedte in en laagblijvend voor helemaal vooran zat ik te denken dat mag uiteraard de breedte in maar liever niet de hoogte een soort bodem bedekker weet iemand daar goeden planten voor

groetjes jeffrey

Hoi..

Twee weken indraaien is misschien iets te kort..ik verwacht nog wel een nitrietpiekje..en dan maar hopen dat dan alles (incl. vis) het nog doet..of heb je water wat al ingedraaid was gebruikt? want dat doe ik namelijk altijd.
Je wil er nog meer planten in....ik zou nog even een aantal weken wachten...kijken hoe dit het doet.
Zelf dacht ik..toen ik met mijn 80 cm bak begon...ik neem dit dat en dat en dat...na 4 maanden leek het wel een jungle..planten die boven mijn bak uit groeide...een wortelstelsel van heb ik jou daar.
Geduld is een schone zaak!

Verder ziet er prima uit hoor! 😉

Groeten...

p.s. voor planten kijk ikzelf altijd bij http://www.aquaplantsonline.nl/ of http://www.aquarium-planten.com/

Bedankt,

ik heb de bal gevuld met 1 kan osmose water weet niet hoeveel liter dat is,en voor de rest kraanwater.
er is geen water van de oude bak meegegaan aangezien ik geen bruin water wilde dat die foto van waar ze tijdelijk inzaten was met dat water.

ik ben na 2 weken draaien bij een aqua zaak geweest om te kijken welke vissen er dan inkunnen niet gelijk hoor.
ze zeiden dat er al vissen inkonden maar dat heb ik niet gedaan.
ik had toevallig al wel een meetsetje dus thuis wel gelijk gemeten en hij gaf aan dat het water goed was,dus ben een week later wat vissen wezen halen en na 2 weken weer een paar en de planten zijn er ook allemaal niet gelijke tijd ingegaan de laatste vorige week.

hij draait nu in totaal iets van 2 manden geloof ik en welken weken komt dan meestal een nitrietpiek voor?

Ziet er op zich niet verkeerd uit maar jammer van de bodem want is geen lekker spul voor de vissen die graag in de bodem woelen zoals corydoras,die kunnen zich verwonden aan de scherpe stukjes met alle gevolgen van dien.

Laat je ook niet wijsmaken door de winkel dat alle vissen in je bakje kunnen want zie nu al combinaties die niet echt ideaal zijn.

jenee98 zei:
somiggen deden het niet dus doe ik ze even opnieuw.
Je kan maximaal 12 foto's per bericht plaatsen, daar zat je overheen. 🙂

Meestal komt er een nitriekpiek...volgens mij na een week of 2 a 3...maar als je zegt dat je bak al 2 maanden draait..dan is het volgens mij wel prima zo :thumbs:

ja hij draait sowieso al 2 maanden vissen doen het goed.
hoop dat alles het goed blijft doen nog stukje hout voor mijn algeneter halen heeft hij blijkbaar nodig wist ik niet dus ga ik morgen even doen denk ik.

En ,wat al gezegt,is.
Wil het toch benadrukken,als jij je Cory,s heel wilt houden,en dat ze niet dood gaan.

Die bodem is dus 10 x Niets. Is te brokkelig,en te scherp.
Ik weet niet wie dat aan geraden heeft,maar er is ook aquarium grint,AF gerond.

Je bent nog in de beginfase, Denk er maar over na.

Dit grint is een vuil verzamelaar. zakt er in weg.

Die mooie Botia, zoekt ook in de bodem. Zelfde lot?

Jij zegt,,nog elke dag spijt van m'n papieren plakband achterwand. ??
Bedenk dat maar voor de bodem. die is erger.

Hey Bertus,

niemand heeft me die bodem aangeraden vond m mooi stond plaatje op van botia dacht dus dat dat wel goed zat ja tis wel k*t zo dan wat zeg je van een laagje zand van n cm of 3 dr in ben niet van plan om heel de bak leeg te halen aangezien net alles begint te groeien dan is dat laagje zand Tog een perfecte oplossing lijkt mij???..

ik hoor wel of dat n goed idee is of niet

Dit grind afdekken met zand is geen goed idee maar je kan bv wel een stuk waar niks staat de bedekking afhevelen en daar een volledig stuk met zand van maken.
Helaas zijn veel verpakkingen niet correct,zo zie je vaak dozen van nano bakjes met afbeeldingen van goud of maanvissen bv.

Ow dat is jammer ik kan idd wel een stuk het grind verwijderen en er zand voor in de plaats doen,ja ik dacht dus dat het gewoon kom door de verpakking.maar moet dan al het water eruit als ik dat ga doen kan morgen wel even kijken.

ik zal even update er is niet veel veranderd er veranderd van de week nog meer nouja extra planten erbij dan.
947821_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_101.jpg

468881_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_093.jpg

534291_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_009.jpg

sorry voor de slechte kwaliteit maar zal als de nieuwe planten er in staan wel even met de camara aan de gang gaan dit is van m'n mob.
dan ook even wat bewoners.
265776_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_020.jpg

576377_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_126.jpg

226938_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_078.jpg

984769_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_065.jpg

723325_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_072.jpg

723373_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_079.jpg

954374_0_82_grote_aquarium_en_kleine_en_nog_veel_zooi_115.jpg

kieke boe 😀

nog even vraagje over profiel wil nieuwe avatar want maar het lukt niet en ik kan profiel bewerken evht niet vinden zie alleen profiel bekijken en als ik een foto uit bestand zet zegt hij dat het te groot is en dan doe ik het met die er onder en via dat programatje voor avatar grote en dan zegt hij dat het een ongeldgige foto is bij 2 stuks.

groetjes jeffrey

ik heb trouwens niks met zand gedaan omdat het gewoon goed gaat allemaal en mijn ouders willen het eigenlijk niet hebben.

Ja heb je gelijk in ben toch in dat een beginner.
vindt hem zelf nog een beetje kaal dus van de week even planten bij halen.
drijfplantjes voor de gourami's.
en die plant links achter eruit of wat meer naar rechts.
maar dat zie ik nog wel.

het begint steeds mooier te worden!
ik zou wel wat rustiger aan doen met vissen en planten toevoegen.. alle plantjes gaan ook nog groeien (als het goed is). maar daar ben je uiteraard zelfs bij dus als jij meer planten wil toevoegen meot je dat gewoon doen 🙂 voeg je nog iets toe voor de plantjes? co2, plantenvoeding, tabletjes/kleibolletjes bij de wortels? anders heb je kans dat de plantjes het snel minder gaan doen..

Je visbestand is al wel een behoorlijk mengelmoesje aan het worden.. wat zit er nu allemaal in?

mooie kersenbuikjes trouwens! :thumbs:

Dankje zwits,

ik voeg affentoe plantenvoeding toe co2 niet is dit nodig?
water verversen doe ik met osmose.
er komen idd geen vissen bij we zaten te denken aan een l nummer maar doe het toch maar niet ik wil er eerst meer over lezen en ze kruipen veel weg.
we willen er nog een rood plantje bij dus daar moet nog apparte planten voeding voor komen.
ja en in het echt zijn de kersen nog veeeeel mooier hahaha.
maar mijn bestand is een beetje kleiner geworden door het Monster (de laatste botia die er bij kwam) die nu weg is.
maar het huidige bestand:

koppel diamant goerami
koppel kersenbuikjes
2x rode minoor
2x kardinaal tetra (uitstervend bij mij)
4x rouw tetra
en 4 cory's waarvan 2 albino en 2 goldstripe
en die pleco algeneter lnummer
en 2 flappies de naam even kwijt moeilijk haha.

het is best veel maar er komt niks bij alleen 1 plantje of 2 want het gras is weg ik had daar wat kleinblijvends omheen gezet maar dat vonden de kersenbuikjes nogal lekker.

bedankt voor je belangstelling.

groetjes Jeffrey.

ik zal heel even een kleine update doen morgen meer dan maak ik foto's met de camara.
de hoek links voor is nu leeg.
ik zet even een paar foto's weg en dan komen er morgen betere.
313544_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_139.jpg

227971_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_140.jpg

529279_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_141.jpg

398664_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_074.jpg

354811_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_073.jpg

741636_0_82_aquariums_nieuw_pompje_aqua_40_138.jpg

sorry voor de slechte kwaliteit morgen komt er betere.

groetjes Jeffrey.

Leuke bak maar erg slecht uitgekozen visbestand.
Diamantgoerami past hier helemaal niet in.
Kersenbuikjes, dat is wachten op oorlog.
En heel veel kleintjes...
Rode minor en rouwtetra moeten in een school van minimaal 8 stuks gehouden worden...
Advies voor de toekomst:
Eerst kijken, dan Google en dan pas kopen..

Ik vind MsFelix wel erg kort door de bocht, maar er valt wel het een en ander te sleutelen aan je visbestand inderdaad.
de diamantgoerami wordt inderdaad wel wat te groot voor jouw bak, voor de rest vind ik het wel meevallen.
het is wel verstandiger om de scholenvisjes, want dat zijn het, in grotere groepen te houden zodat ze zich beter voelen. 4 stuks maakt nog geen schooltje.

Over de kersenbuikjes vind ik wat overdreven en heb vaak het idee dat iedereen elkaar napraat over de agressiviteit. ik vind het erg mooie vissen en er zijn voldoende schuilplekjes voor de vissen in je aquarium. ik denk dus ook niet dat je nu veel last hebt van de kersenbuikjes die zich misdragen?

Ze kweken inderdaad wel makkelijk dus je zal misschien wel veel kleintjes krijgen.. met een nestje zijn ze ook een stuk agressiever.

Leuke foto update :thumbs:

als je alleen plantenvoeding toevoegd is het misschien verstandig om ook Easycarbo van easylife toe te voegen, is een koolstofvoeding voor de plantjes (soort van vervanger van de co2).

Heb je zelf kersenbuikjes gehad, Zwits? Die van mij waren ware terroristen in een 80 cm. bak. Nu zitten ze in 100 cm. en zijn ze nog erg fel naar medebewoners.

De kersenbuikjes zijn echt heel rustig alleen die plantjes vonden ze lekker dat vond ik jammer wand die zijn nu dus weg.
ze zijn meer met elkaar bezig net als de diamanten ook alleen met elkaar bezig en die is dan nog feller het mannetje dan de kersenbuikjes.
dat easycarbo dat zal ik dan ook is meenemen dankje voor de tip.
omdat er eigenlijk teveel vissen inzitten wil ik wachten met schoolen uit te breiden.

groetjes Jeffrey.

hebben je kersenbuiken al eens een nest gehad?
dan kunnen ze erg agressief worden

Ja het viel wel mee had erger verwacht zelf maar ze jagen ze gewoon weg mogen vind ik beat dichtbij komen de andere vissen zal straks als het lich aan is betere foto's maken.

hier komt de update.
451455_0_82_aquarium_totaal.jpg

sorry voor de rommel.
737383_0_82_links.jpg

379339_0_82_links2.jpg

585495_0_82_linkszij.jpg

dit was links.
549816_0_82_rechts.jpg

765859_0_82_rechts2.jpg

819153_0_82_rechtszij.jpg

en dat was rechts/

341841_0_82_midden.jpg

428693_0_82_midden2.jpg

en dit was het midden

454184_0_82_drijfplantjes.jpg

drijfplantjes heel de bak licht er nu vol mee.

992874_0_82_middenplantje.jpg

moet ik bij dit plantje de knopjes eruit halen?

691819_0_82_slaplantje.jpg

nu nog een paar maar die passen nu niet meer dus die komen hierachteraan.

hier komen de volgende,

964234_0_82_middenplant.jpg

796672_0_82_kersnebuikjes.jpg

874677_0_82_goerami2.jpg

375854_0_82_goldstripe.jpg

643759_0_82_flappie.jpg

dit was de update laat maar horen wat jullie er van vinden.
helemaal rechts voor gaat nog een plant komen maar weet niet welke iedeen? welke er goed bij zou passen.

groetjes Jeffrey

Jones zei:
Heb je zelf kersenbuikjes gehad, Zwits? Die van mij waren ware terroristen in een 80 cm. bak. Nu zitten ze in 100 cm. en zijn ze nog erg fel naar medebewoners.

ben het met je eens dat het agressieve vissen zijn, maar onder de juiste omstandigheden valt het naar mijn idee wel mee (met een nestje uiteraard een ander verhaal). ik heb zelf geen kersenbuikjes gehad maar mijn oom heeft ze altijd gehad en een vriend van me heeft ze ook al een poosje zitten. niet in een 80cm, dat is waar.

voor planten kijk ik altijd op http://www.aquaplantsonline.nl/ of http://www.aquarium-planten.com/ , kun je genoeg inspiratie opdoen! 🙂

Dankje zwits,
ik heb even gekeken en de Alternanthera reineckii Mini lijkt me wel wat vond dezen op de laatste site van de 2 blij lagen plantjes is dezen moeilijk te houden moet ik dan extra voeding voor rode planten toevoegen?

groetjes Jeffrey.

De kersen zijn weer bezig hoor hebben het wel naar hun zin dan denk ik 🙂
de oude pomp deed het niet meer de kersen zwommen gewoon het uitsroombuisje in de pomp goed schoongemaakt deed hij het nog steeds heel slecht nieuwe pomp erin (hadden we liggen) en de kersjes komen er niet meer in haha blaast veel harder.
nog even opzoek naar wat plantjes en water testje want de gourami man was zijn kleur kwijt.

Nou het is ze gelukt de kersenbuikjes ze hebben jongen!
echt Super leuk om te zien weet alleen niet waar ik ze straks moet laten ik ken wel een viswinkel die ze niet heeft Wilt misschien dan de mijne wel hebben.
en misschien koppeltje naar boven straks weet niet hoe snel ze volwassen worden en 1 vrouwtje beneden houden denk in dezen bak.
maar moet eerst nog maar zien of alles het overleefd.
ik probeer straks als het licht aan is wel wat foto's te maken.

slechte foto kwaliteit moeilijk te fotograferen joh,
218519_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_025.jpg

819649_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_021.jpg

hoop dat ze te zien zijn er zijn er nog een heleboel.

Leuk!
Alleen je hebt een anubias soort, die moeten op hout of steen zitten, niet in de bodem...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan