Wat is er nieuw

mijn black Molly doet raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kiki x
  • Startdatum Startdatum
K

Kiki x

Guest
Hallo ,
Ik heb sinds kort een aquarium met black mollys en platies. Maar sinds van morgen zweeft er een vrouwtjes Molly op de bodem, af en toe beweegt ze energiek maar dan blijft ze wel op dezelfde plaats. Alle water waarden zijn in orde . heeft iemand een vermoede van wat het kan zijn ? Haar schubben en haar ogen zien er nog normaal uit. In totaal zitten er 7 visjes in mijn aquarium het is een 60 liter aquarium

2rgcf9c.jpg

Dit is de afbeelding

Hoelang is Sinds kort.
En de waterwaarden zijn goed??? WElke zijn dat dan? 😉
Wat,ook al zo,n rare bodem. ;(
Lijkt mij vrij nieuw,nog geen vervuiling. 😛

PH is 7, kh 7, gh 16 , no2 no3 zijn 0 ik heb de vissen sinds 3 dagen daarom is alles nog proper

Daarnet was ze nog rustig en nu zwemt ze weer goed

2j633pu.jpg

Wat is de temperatuur van je water?
Voeg je zout toe aan het water?
Wat voer je?

De temperatuur is 24 graden, momenteel voer ik droogvoer maar iwoensdag ga ik naar de winkel om diepgevroren voer te halen

Ik voeg geen zout toe

wat voor droogvoer? Bekijk het etiket eens en som de ingredenten even op

Heb je de bak in gedraait? 3 weken?

Ik heb de bak 2 en halve week laten indraaien. de ingredi�nten zijn : planten eiwitten , granen ,schelpen , vis en visbijproducten, gedroogde gist, algen, visolie, vit. A c e en d3

Kon het iets te maken hebbe met het licht ? Ik heb het licht uit gedaan en vanaf toen is ze weer normaal beginnen te zwemmen.

Kiki x zei:
Ik heb de bak 2 en halve week laten indraaien. de ingredi�nten zijn : planten eiwitten , granen ,schelpen , vis en visbijproducten, gedroogde gist, algen, visolie, vit. A c e en d3

Dan heb je de nitriekpiek gehad,of je hebt hem nog.
No2=0
No3=0.

Dus de vissen te vroeg ingezet.

Witte bdem misschien te fel, waardoor je licht erg reflecteerd? Drijfplanten erin doen, kijken of dat rust geeft.

Zou zeer zeker ook iets aan de bodem doen.. of vervangen met iets donkers.. en/of zorgen voor meer (bodem)beplanting.. en zeker ook voldoende drijfgroen.

Edit: Schreef tegelijk met Crash 😉

Teveel licht geeft inderdaad onrust, stress.. en de bodem weerkaatst het licht weer terug naar boven.

Wat kan ik aan die nitrietpiek doen ? Ik heb aquabon van vitakraft die leidingwater neutraliseert en zware metalen bindt , ik heb er vorige week een half dopje van ingedaan voor mijn planten maar er staat nergens op de verpakking hoe vaak ik het moet gebruiken

Oke ik heb er waterpest in staan , kan ik dat laten drijven ?

Dan zal ik meteen een paar waterpest stengels los maken van de bodem en het laten drijven 🙂 bedankt voor de melding

Is het normaal dat de stengels van de waterpest niet op het oppervlak drijven maar eerder in het midden van het aquarium

Goede vraag. Dat is hier net zo. Het ene stuk drijft en het andere zinkt weleens. ik heb ook Hoornblad en daar heb ik dat ook bij namelijk.
Het merendeel drijft.
Waterpest kan zowel drijven als in de bodem hoor.

Hartelijk bedankt allemaal 🙂

Ja, da's normaal.. ook met Hoornblad inderdaad.
Zelf heb ik een stukje luchtslang vastgemaakt met een zuignapje waarover ik dit soort drijfgroen heen hang, omdat het bij mij anders hogere beplanting teveel in de weg zit.

Goed idee 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan