Wat is er nieuw

Mijn Lido 120 (Buster01)

• Onderwerp starter Onderwerp starter buster01
  • Startdatum Startdatum
B

buster01

Guest
Na een jaartje zijn gestopt met mijn aquarium hobby ben ik weer begonnen. ik was gestopt omdat ik mijn aqua 30 eigenlijk iets te saai vond omdat er weinig mogelijkheden waren qua vissen etc. en ik had te weinig tijd om na te denken over een nieuw aquarium. maar heb besluit is genomen en ben voor een Lido 120 gegaan. ik heb hem niet nieuw gekocht want 300 euro voor een leeg aquarium vind ik een beetje overdreven. dus ik heb hem op marktplaats gekocht met vissen en planten.. eerst was ik daar geen voorstander van maar het moest maar. de eigenaar wist hoe die aquariums moest onderhouden en de vissen die erin zaten waren niet te groot.

Huidig vissenbestand :
1 corydoras panda
1 type zalm geen idee hoe die heet.
8 rasbora macluta
8-10 neon/kardinaal tetras
1 Koppeltje goeramis.

foto1.jpg

IMAG0498.jpg

IMAG0499.jpg

IMAG0501.jpg

Hope you like it 🙂

Leuk begin 🙂

Welkom terug 😀

Beetje jammer dat me vrouwelijke goerami nadat ik hem heb gekocht al weer op de grond ligt. ze ademt nog wel. maar kan het ook niet goed zien want hij ligt helemaal achter 🙁

leuk dat je het weer oppakt!

Hoelang heeft het filter niet gedraaid? Goerami's zijn in het begin wat tere visjes. Misschien heeft ze een klap gehad van de plotselinge veranderingen.

filter draait al 3 weken dus dat kan het probleem niet zijn.

Bedankt garnaal038 🙂

Na 3 weken kun je nog wel last van een nitrietpiek hebben hoor.
Kun je waarden niet meten??

no3 0
n02 0
GH 6-10
KH 6-8
ph 7-8

Tja in die waarden zitten geen gekke dingen.
Heb je die vis net gekocht of zit die er al langer in??
Ik zou met deze waarden geen oorzaak kunnen opnoemen dus wellicht dat je in ziekten een topic kan openen en hopen dat er iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn.
Een foto van de vis is dan denk ik ok wel handig om te plaatsen.

net nieuw in de bak gekocht. ongeveer 4 uur geleden, ach ik kijk het wel even aan..

Tja misschien de overgang??
Misschien al ziek geweest??
Moeilijk hoor om dat nu te beoordelen. Even afwachten denk ik zoals je zelf al zegt en anders terug met de vis als die het niet red. Als de winkel een beetje menselijk is dan vergoeden ze die.
Als mij dat overkomt moet ik overigens wel de dode vis meenemen en laten zien. Dus hou daar rekening mee, maar ja eerst maar kijken hoe het verder gaat met de vis zou ik zeggen.We moeten niet nu al te negatief zijn toch 😉.
Sterkte ermee in ieder geval.

Bedankt!,

Trouwens toen in vanochtend wakker word zwom de vrouwelijke goerami weer vrolijk door het aquarium. ik denk dat die moest bijkomen van de stress 🙂

Haha, mooi zo. Is dat toch weer goed gekomen he.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan