Wat is er nieuw

MiSaiko's aquaria

• Onderwerp starter Onderwerp starter MiSaiko
  • Startdatum Startdatum
M

MiSaiko

Guest
Hey iedereen,

Na een jaartje gestopt te zijn met deze hobby ben ik er weer mee kunnen beginnen 🙂
Zodanig heb ik mijn Juwel Rekord 600 terug opgestart.
Na deze ingericht en gevuld te hebben wou ik mijn externe filter opstarten, maar deze begon al meteen te lekken. Dus gelijk maar een nieuwe gekocht; een Eheim ecco Pro 130.

Visbestand wat ik hier in wil weet ik nog niet zeker.
Wel komt er de C. Habrosus in.

Hierbij een foto van dit bakje (Deze wordt wel nog fatsoenlijk beplant, zodra dit gebeurt is meer foto's)
eP1TUbUZ9J_EyINuXGHrrHk6Ik4kcJyI.jpeg

Ook ben ik vandaag nog 3bakjes gaan ophalen.
De afmetingen bedragen 45x21x26, en zullen waarschijnelijk voor garnaaltjes worden, ben er voorlopig alleen nog niet op uit welke.
eP1TUbUZ9J_EyINuXGHrrHk6Ik4kcJyI.jpeg

Nu alleen nog iets vinden voor ze op te zetten en dan kan ik deze ook opstarten 🙂

Groetjes Micha�l

ziet er veel belovend uit allemaal!

bij de garnalen hangt het er denk ik vanaf wat voor bodem je gaat nemen, ph verlagend of juist niet. keuze genoeg bij de garnalen!

Ik ben ook erg benieuwd welke garnalen je wil gaan houden hoor.

Ik ben aan het twijfelen om een akadama bodem te nemen.
Ph van leidingwater bedraagt hier 7.5 .
In mijn 60cm heb ik een akadama bodem met daarop afgerond kwartsgrind van Dennerle en daar blijft mijn Ph voorlopig stabiel op 6.7 Dit kan nog veranderen aangezien de bak nog maar 2weken draait vermoedt ik?

Dus ik denk dat ik bij de kleine bakjes best ook maar een Ph verlagende bodem ga nemen.
Ik weet nog niet 100procent zeker welke garnaaltjes ik wil maar de volgende soorten spreken mij erg aan:
-Carbon rili
-Orange rili
-White pearl
-Orange Sakura
-Red Sakura
-Citroentjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan