Wat is er nieuw

Modder of vijveraarde

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Leeftijd
48
Ik hoop binnenkort een vijfde aquarium in te richten. Mijn Afrika-bak vind ik overbevolkt, ik wil dit visbestand dan ook deels in het andere aquarium huisvesten. Ik hou van biotoop-aquaria en vroeg mij af of vijveraarde een optie is als bodembedekking. Ik wil namelijk een donkere bodem.

Heb je al met de zoekfunctie van het forum gekeken of je info kunt vinden? Er staat me iets van bij dat je niet de eerste bent met die vraag.

Heb je al met de zoekfunctie van het forum gekeken of je info kunt vinden? Er staat me iets van bij dat je niet de eerste bent met die vraag.
Ik heb al gezocht inderdaad, maar kom vaak bij vijveronderwerpen uit of het onderwerp ‘nieuw projectje Amtra Alux 450’. Ik ga denk ik geen planten in de bodem doen, wel een stuk hout waarop ik planten bevestig. Ik vind het gekleurde zand dat je in de winkel kan kopen er wat onnatuurlijk uitzien. Ik kan zo snel niet achterhalen of vijveraarde van invloed is op de pH bijvoorbeeld, maar ik zal nog een keer de zoekfunctie gebruiken.

Je zou eens kunnen kijken naar de walstad methode. Wellicht dat dit wat bied waar je naar op zoek bent. Ken het zelf verder niet.

Daar heb ik wel wat over gelezen, maar volgens mij moet je dan ook (veel) planten hebben. Ik wil vooralsnog alleen planten op het hout zetten (Anubias)

Waarom dan niet gewoon zwart/ donker grint? Dat moet toch wel te vinden zijn?

Waarom dan niet gewoon zwart/ donker grint? Dat moet toch wel te vinden zijn?
Ik weet niet of grind geschikt is voor Synodontis flavitaeniatus. Daarom liever een zandbodem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan