Wat is er nieuw

Molly uitstaande schubben maar gaat niet dood

Elainetje

Member
Lid geworden
9 juli 2022
Leeftijd
34
Hoi,

Ik heb een aquarium met black molly's en nog een aantal anderen maar 1 van mijn mollys krijgt steeds uitstaande schubben en een rode vlek op zn snoet. Ik weet wat buikwaterzucht is dus mijn verdenking was dat. Nu heb ik in de afgelopen 3 weken dezelfde vis al 3x behandeld.

Wat ik heb gedaan is de vis eruit gehaald en in een quarantainebak gedaan. Een overdosis aan esha 2000 toegediend een paar dagen lang en elke keer was hij na 3 tot 4 dagen weer dus en oké. Op de een of andere manier overleefde hij het. Daarna zette ik hem op dag 5 terug in de bak. Na een week ofzo begint het weer opnieuw.

Heb de bak al goed schoongemaakt en het is allemaal in orde (de overige vissen hebben er namelijk geen last van).

Hoe kan het dat deze vis telkens deze zelfde klacht krijgt maar toch niet dood gaat. Hij eet ook gewoonnog vrolijk en zwemt rond

Heb je een foto van de vis en waren die uitstaande schubben na behandeling dan eerst weer weg?
Zelf zou ik hem anders nogmaals behandelen als dat lijkt te werken en hem dan wat langer apart zetten om te kijken of het ook dan terugkomt en zo kan hij geen andere vissen besmetten.

Het kan ook een niet besmettelijke oorzaak hebben: bijv een tumor of een vergroeiing binnenin waardoor de inwendige balans is verstoord.

Het kan ook een niet besmettelijke oorzaak hebben: bijv een tumor of een vergroeiing binnenin waardoor de inwendige balans is verstoord.
Klopt maar wel raar dat het na de medicatie weg is.

Hij leeft nog steeds. Nog steeds schubben te zien en dikke buik maar blijft eten en zwemmwn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan