Wat is er nieuw

MP Eheim incpiria 400 toverballenbak ( discus) van sterrekind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
Eindelijk is onze nieuwe bak gisteren aangekomen, het had wat voeten in de aarde om neer te zetten ( loodzwaar) maar hij staat!

Het overzetten van de vissen ging heel goed, leuk vonden ze het niet maar ik had op youtube een filmpje gezien van een knul die zijn discusvissen verplaatste door een glazen vaas te gebruiken en de vissen daar mee uit te vangen. Het glas "verdwijnt" als het ware onder water en daardoor hebben de vissen echt minimaal stress met uitvangen, aan mijn handen zijn ze immers gewend.

Binnen 20 minuutjes had ik alle vissen overgezet van bak A naar bak B.

Ik ga zometeen naar de Rifwachter om wat plantjes te halen ( vallisneria) en even kijken of ze een elegante oplossing hebben om die lelijke thermostaten te verdoezelen. Ook ga ik nog 2 of 4 discussen bij kopen, plek genoeg in deze bak.

De mangrovewortel die er in staat is van Rockzolid. Bloed , zweet en tranen heeft het me gekost maar hij is werkelijk beeldschoon vind ik zelf.

fLa_UmBhHBuBAJXyp3VrMkn4duUhQpbg.jpeg

Mooi aquarium. Werk je met een bioloog?

Mooi bakkie hoor!
Maar niet gekozen voor een filter met interne verwarming..

Top zo!
Feli met je prachtige nieuwe bak.

Staat er netjes bij.
Maar Valesneria? Zou er rechts een Bleheri Ozelot inzetten.

Prachtig, bijna zonde om er planten in te doen, vind de hardscape erg vet (hout en stenen) is dat niks voor je?.

Erg mooi. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet met de planten erbij. Je vissen zien er ook super uit. :thumbs:

Dank jullie wel!

Ik vind de hardscape zelf zo ook erg mooi, alleen het plastic folie op de achtergrond vind ik echt heel erg lelijk , dat is niet diep zwart, en ik dacht ik gooi er vallisneria in, dan verdoezel ik de lelijke achterwand 😀

Barry, nee, ik heb heel veel gelezen maar de ervaringen die ik vond waren niet helemaal top met een verwarming in de pomp. Vandaar toch gewoon lelijke thermostaat in de bak. Nu hangen er 2 van 150 watt in, maar dat is overbodige luxe, ik heb een 200 watt besteld, dan hangt er straks nog maar 1 in, die kan ik nog wel ergens wegmoffelen hier of daar.

Alexander, nee de bak draait nu alleen op een groot potfilter ( 2000 liter per uur) en ik heb een extra potfilter achter de hand ( Jbl 901 E) mocht het gewone potfilter niet niet trekken. Met het verversingsbeleid van om de dag 50 % denk ik dat ie het wel moet redden op alleen deze pot.

Bioloog is op zich wel een optie, kan ik altijd nog voor kiezen, de bodemdoorvoer zit er immers al.

Ik begrijp wat je bedoeld,

maar denk als je iets meer hout en stenen toegevoegd dat die achterwand niet eens meer opvalt 😉 dit is wat ik bedoel (niet helemaal het zelfde als wat je hebt nu maar toch)

https://www.youtube.com/watch?v=-nvQcLY04V4

Nog voor het linkje aangeklikt te hebben wist ik al welke het was. Die is fenomenaal mooi. ADA heeft ook een hele mooie hardscape gemaakt met alleen red melons er in, ook erg mooi. Misschien dat ik het inderdaad gewoon lekker zo laat. De vissen hebben geen planten nodig, en ik vind het zelf altijd erg veel gedoe, met plantjes in een warme bak.

Ik zelf vind bij discussen en grotere Zuid amerikaanse vissen, een stenen/houten bak soms nog mooier wat het is makkelijk om de focus te verleggen naar de planten in een bak. Terwijl voor de meesten de vis het middel punt is.

Weet niet of je nog wat van zelfde matriaal hebt? anders misschien eens nog wat bij plaatsen aan der linker kant.

Ziet er leuk al mooi uit. Ik zou zelf wel enkele plantjes plaatsen, nu is het naar mijn inzien net wat te kaal. Ik denk dat wat vallisneria rechts in de baak nietg

Mooi hoor
Ik vind het noch al kaal ik zou er ook wat plantjes inzetten.

Barry, nee, ik heb heel veel gelezen maar de ervaringen die ik vond waren niet helemaal top met een verwarming in de pomp. Vandaar toch gewoon lelijke thermostaat in de bak. Nu hangen er 2 van 150 watt in, maar dat is overbodige luxe, ik heb een 200 watt besteld, dan hangt er straks nog maar 1 in, die kan ik nog wel ergens wegmoffelen hier of daar.

Ja dat had ik ook wel een beetje toen ik ging googlen, voor de rest ook geen eerdere ervaringen met een interne verwarming.

Ik had ook 3 bosjes valisneria der ingezet en die groeien zo snel daar kan je makkelijk wat achter verstoppen.

Ik ga d'r nog eens goed over nadenken. Misschien dat ik nog een mangrove tak bij koop. Iov olantjes. Aan de andere kant, is het wel een levend schilderij op deze manier, heel rustig en kalm in de bak.

smaak is iets persoonlijks, maar ik zou enkel wat hout en stenen toevoegen, zo leg je nog meer de focus op de kleuren en vormen van je discussen. just my 2 cents

Mooi man!

Sterrekind zei:
De mangrovewortel die er in staat is van Rockzolid. Bloed , zweet en tranen heeft het me gekost maar hij is werkelijk beeldschoon vind ik zelf.

Mee eens!
Welk type heb je erin staan?

Sterrekind zei:
Ook ga ik nog 2 of 4 discussen bij kopen, plek genoeg in deze bak.

Je mist eigenlijk nog wat gestreepte vissen, iets van Rood Turquoise of Altum Flora erbij? 😀

Rob Nederlof zei:
Mooi man!

Sterrekind zei:

Mee eens!
Welk type heb je erin staan?

Sterrekind zei:
Ook ga ik nog 2 of 4 discussen bij kopen, plek genoeg in deze bak.

Je mist eigenlijk nog wat gestreepte vissen, iets van Rood Turquoise of Altum Flora erbij? 😀

Ik wil er in de toekomst inderdaad twee Altum Flora bij.... discus- hoarder die ik ben

Mangrove is module F, ik heb heel erg getwijfeld tussen D en F, en had voor D gekozen maar die was niet op voorraad en aangezien ik als ik wat koop het gisteren wil hebben, heb ik voor de F gekozen, en zeker geen spijt van.

mss zei:
smaak is iets persoonlijks, maar ik zou enkel wat hout en stenen toevoegen, zo leg je nog meer de focus op de kleuren en vormen van je discussen. just my 2 cents

Daar neig ik ook naar. Ik denk dat ik eerst nog wat stenen er in ga leggen, en dan kijken hoe het lijkt. Een extra wortel kan ik altijd nog aanschaffen.

Of een mooie roze 😛

8-19-11014.jpg

Of een knalgele 😛

Paf8nnFm7rGjsGjH4nDrt1xwqAcalPI3.jpeg

En deze vind ik helemaal mooi!

bluemarble.jpg

Haha, wat een gekke kleuren ( muv die gele, die heb ik wel vaker gezien)

Die roze is volgens mij gewoon een Silver onder een gekleurde lamp ( of fotoshop)

Ik heb afgelopen zaterdag een Solid Turquoise en een Kobalt blauw aangeschaft, deze zitten nu in de quarantaine bak. Als dit goed gaat wil ik er inderdaad nog twee Altum Flora's bij, ik begrijp dat jij die kweekt Rob?

Hier nog wat foto's van mijn nieuwe aquarium. Ik heb er nog wat stenen bij gelegd ( kalkhoudend, ardenner breuksteen) maar ik houd mijn waterwaarden goed in de gaten, ik gok dat die kleine steentjes niet heel veel verschil zullen maken, en wellicht kom ik ooit ergens nog wat mooie niet kalkhoudende stenen tegen. Voor nu vind ik het prima. De zwarte achterwand is helemaal glad zwart bijgetrokken, daar ben ik erg blij om, want nu hoef ik er niet iets voor te zetten om te verdoezelen. Er komen dus geen planten in de bak!

79g7W8P0gxnUuyDSn2-2jAn9Wa6EFnsY.jpeg

Op de onderstaande foto kun je trouwens heel goed zien dat ik een achterblijvertje in de bak heb zitten. Het diertje eet altijd gewoon mee, laat zich niet wegjagen ( pikt gewoon naar de grootste vis) maar is klein gebleven. Zijn oogjes zijn nog redelijk in verhouding tot zijn lijfje maar toch is hij echt heel erg klein vergeleken met de rest. Op de foto kun je een effen gekleurde oranje-gele vis zien. Dat is zijn broer/zus uit hetzelfde nest. Daar past hij dus zes keer in ondertussen.

Gelukkig mag hij gewoon meedoen met de groep, en eet hij gewoon , en zolang dat het geval is kan hij gewoon blijven 🙂

De Roze zou een Dark Angel Discus van Stendker zijn.

Eerlijk ben zelf geen discus liefhebber, Maar zoals je ziet aan mij reacties wel erg fan van je inrichting.

Ik zou enkel toch voor wat grotere stenen gaan zonder kalk (Maas keien bijvoorbeeld). cre�er je net wat meer hoogte/diepte verschil in je 'schilderij'

Ik denk dat ik wat van de stenen van rockzolid ga aanschaffen. Die wegen niks, en lijken levensecht. Duur maar wat mij betreft wel de moeite waard 🙂

Botia zei:
De Roze zou een Dark Angel Discus van Stendker zijn.

Wel een hele bijzondere dan, ik ken ze alleen zo:

fwdiscus1323560213.jpg

wauw ik vind die vissen echt zo mooi wil ze zelf ook maar mag helaas geen grotere bak.
is je bak niet een beetje kaal? of hoort dat bij dezen vissen?

Die laatsten kende ik al wel, vind het net platte varkens 😀

De echte witte albino's vind ik wel weer heel mooi!

Mooi aquarium hoor! Nog extra mangrove hout, planten en/of discussen erin gezet? Tijd voor een update 😉

Planten er in gezet! En nieuwe lampen gekocht, ben overgestapt van TL naar Led.

Alvast een snelle foto gemaakt met telefoon, zal morgen eens kijken voor fatsoenlijke foto's

XrG_Dv5dyiIcepbRIz-XQkimTZeI21Jv.jpeg

Erg mooie bak! Hele gave discussen ook natuurlijk. Vind vooral de 2 links roze met geel/oranje achtig erg mooi!

Super gaaf zeg!! Vorral met de led verlichting lijkt het net of de vissen nog veel feller van kleur zijn 😀
Ook de inrichting vind ik erg speciaal!

Mooi hoor.

Hoe heb je de achterwand bekleed? Folie aan de buitenkant?

Echt een prachtige bak!
Serieus gewoon jaloers

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan