Wat is er nieuw

Na jaren toch weer een bakkie! (Wainonia)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wainonia
  • Startdatum Startdatum
W

Wainonia

Guest
Na er een aantal jaren tussenuit te zijn geweest staat er toch weer een bakje in ons huis 🙂. Ik heb zelf in het verleden jarenlang vissen gehad (malawi, kogelvissen, tanganyika, discus en zeewater). Vooral malawi deed ik veel mee, ook kweken voor aquariumspeciaalzaken enz. Op het hoogtepunt stonden er 8 aquariums in huis waarvan de grootste 660 liter. Ik ben ermee gestopt wegens samenwonen en werk, maar nu na een aantal jaren hebben mijn dochter van 6 en ik besloten dat er toch maar weer iets moest komen. Dit is het uiteindelijk geworden, het is een bakje die ik heb overgenomen van iemand en het was al gedeeltelijk ingericht/bewoond. Zelf had ik het wel iets anders gedaan, maar goed, dochter vind het prachtig zo en die heeft er ook inspraak in (dat was de deal). Er komen nog wel wat plantjes bij uiteindelijk en ik hoop over een tijdje ook de bodem te kunnen vervangen.

rY86MNCNuvefHKTIaf6-CWstasHGZhpv.jpeg

Leuk,dat je weer bent begonnen.

Leuk bakje! En erg leuke dwerg kogel visjes.

Alleen jammer van de Chinese danio's die graag en veel zwemmen. Eigenlijk is 80cm wel het minimale. Dit zijn eigenlijk leuke garnalen bakjes.

Ja de danio's hebben we met het bakje meegekregen, zodoende zwemmen ze er nog. Garnalen vind ik niks sorry.

Bedankt trouwens, ik vind het ook superleuk om weer met de visjes bezig te zijn 🙂. En de dwergjes zijn erg leuk inderdaad!

Welkom back en het is een leuk bakje om te zien hoor.

Wil niet zeuren, maar dwergkogeltjes zijn scholenvissen!

Voorderest leuk bakje 🙂

Bedankt allemaal, ik vind het ook heel leuk om weer bezig te zijn!

Leuk dat dwergkogeltjes tegenwoordig ook als scholenvissen worden gehouden in grotere bakken. Ik las er al iets over dat dit ook goed gaat. Ik moet zeggen dat ik ze altijd per 2 of 3 gehouden heb in kleinere bakken (toen was dat ook gewoon geaccepteerd)en dat ging ook prima. Deze 2 zijn lijken zich ook goed op hun gemak te voelen. Ik wil het bakje nog wel iets meer beplanten tzt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan