Viggy
New member
- Lid geworden
- 21 april 2024
- Leeftijd
- 40
Hallo Allemaal,
Laat ik me eerst even voorstellen. Koen, 39 jaar alweer, uit Elst Gld. Mijn vader had vroeger een aquarium staan (zoet water, schat 120 liter) draaide altijd prima. Is er helaas niet meer om mijn advies te geven.
Nu zelf begonnen met opstarten van een 70 liter, superfish aquarium. Draait nu (zonder beestjes) circa 2 weken.
Waardes:
nitraat 0
nitriet 0.08
totaal dH 10
carbonaat dH 6
Ph 7,5
Chloor 0,0
CO2 5
Heb nu colombo bactostart en tetra starter levende bacteriën. ( op advies van een kennis, wellicht te veel samen?)
Doel uiteindelijk kleine zoetwatervissen en neocardiniagarnalen. (Weet dat het een lastige combinatie kan zijn).
Inhoud nu zoals je kan zien:
- plantenbodemvoeding goed voor 5 jaar en goed voor wortelen (schijnbaar)
- grindbodem zwart 1-2 mm grootte.
- patmini met garnalen filter
-aantal start plantjes
-Verwarming
Komen nog slchuilplekken voor de visjes en garnalen bij over een tijdje.
Nu heb ik een vraag, ik heb nu last van wittige sliertjes op de plantjes en met name het hout. De witte rondjes zijn luchtbelletjes vanuit het filter btw.
Fotos:
Overzicht en drie wat meer close-up
Laat ik me eerst even voorstellen. Koen, 39 jaar alweer, uit Elst Gld. Mijn vader had vroeger een aquarium staan (zoet water, schat 120 liter) draaide altijd prima. Is er helaas niet meer om mijn advies te geven.
Nu zelf begonnen met opstarten van een 70 liter, superfish aquarium. Draait nu (zonder beestjes) circa 2 weken.
Waardes:
nitraat 0
nitriet 0.08
totaal dH 10
carbonaat dH 6
Ph 7,5
Chloor 0,0
CO2 5
Heb nu colombo bactostart en tetra starter levende bacteriën. ( op advies van een kennis, wellicht te veel samen?)
Doel uiteindelijk kleine zoetwatervissen en neocardiniagarnalen. (Weet dat het een lastige combinatie kan zijn).
Inhoud nu zoals je kan zien:
- plantenbodemvoeding goed voor 5 jaar en goed voor wortelen (schijnbaar)
- grindbodem zwart 1-2 mm grootte.
- patmini met garnalen filter
-aantal start plantjes
-Verwarming
Komen nog slchuilplekken voor de visjes en garnalen bij over een tijdje.
Nu heb ik een vraag, ik heb nu last van wittige sliertjes op de plantjes en met name het hout. De witte rondjes zijn luchtbelletjes vanuit het filter btw.
Fotos:
Overzicht en drie wat meer close-up