Bij deze alvast even een link naar een van mijn YouTube shorts, helaas erg slechte kwaliteit omdat mn telefoon kapot begon te gaan, ik heb inmiddels een nieuwe moeten kopen en zal binnenkort dus meer en op betere kwaliteit uploaden.
Ook heb ik de knoop doorgehakt en heb ik 6 satanoperca daemon cichliden gekocht welke samen met de hujetas en pinktail in de 160cm genieten.
Ik heb ze nu ongeveer een week en heb nu al graafwerkzaamheden waargenomen buiten het normale zand filteren om, dus paringsgedrag dmv een diepe kuil te graven waar ze de eitjes in leggen en ingraven.
Uit voorzorg heb ik alle plantjes uit de 160cm gehaald en zit daar nu een luchtpompje/steen in, dit omdat de daemons alles omploegen en de pinktail naar verluidt ook aan planten zou knabbelen.
Mijn zoektocht naar een sorubim elongatus is voorlopig even gestopt en zal pas weer worden voortgezet na plaatsen van een grotere bak (200x60x60) ergens eind dit jaar hopelijk.
Helaas ook wat minder nieuws uit het andere aquarium: 1 van de pimelodus pictus is dood gegaan, wat er precies is gebeurd weet ik niet maar er lag ineens alleen nog een staartje op de bodem. Ik vermoed dat de mesvis zijn verstopplekke heeft verdedigd en daarbij de pimelodus door midden heeft gebeten.
Nu heb ik er nog 2 pimelodus die goed met elkaar om gaan, degene die er nu niet meer is was ook de drukste en meest territoriale volgens mij en zou mij dan ook niks verbazen als dat zijn ondergang is geweest.
De mesvis heeft dit tot nu toe niet eerder gedaan, wel heeft ie eens wat guppen gegeten natuurlijk maar dat is wel wat anders dan een meerval doormidden bijten.
Anyways ik hou het in de gaten, mocht de mesvis agressie gaan vertonen naar de pimelodus of andere vissen dan zal ik 1 van de soorten overplaatsen, wordt de mesvis te agressief voor gezelschap dan komt ie in zn eigen bak en zal ik de pimelodus pictus uitbreiden tot 6 a 10 stuks. Of mogelijk de pimelodus in de 80cm houden als koppeltje en wat neontetras oid toevoegen.
Om dan mogelijk de 120cm hoger te vullen zodat de andere vis geen last heeft van de mesvis en vice versa, en dan zouden er nog wat bloedvlektetra's bij mogen met evt wat marmer bijlzalm bovenin om het af te maken.
Voorlopig genoeg om over na te denken dus...