Jaxxon
Active member
- Lid geworden
- 7 juni 2024
- Leeftijd
- 48
Hoi, sinds een paar dagen valt het me op dat er regelmatig lucht komt uit de uitstroombuis van het extern filter(Biomaster 350). Nou heb ik deze 2 jaar geleden tweedehands gekocht. Toen op advies bij het in gebruik nemen de rubbers met vaseline ingevet. Maar recent lijkt er toch ergens lucht binnen te komen wat zich tot een bepaald moment ophoopt om dan er uit geblazen te worden. Als ik het filter werkend een klein beetje kantel komt er nog meer lucht uit.
Ik zal deze week het filter eens goed bekijken. Voorfilter schoonmaken, rubbers opnieuw invetten.
Zijn er nog andere dingen waar ik eens op kan letten of controleren?
Het is allemaal niet zo erg maar het maakt natuurlijk wat meer geluid als de lucht er uit wordt gewerkt. Mijn vrees is natuurlijk dat als er lucht in kan er ook water uit kan komen, lekkage dus en dat wil ik voorkomen.
Tips en tricks zijn welkom 🙂
Ik zal deze week het filter eens goed bekijken. Voorfilter schoonmaken, rubbers opnieuw invetten.
Zijn er nog andere dingen waar ik eens op kan letten of controleren?
Het is allemaal niet zo erg maar het maakt natuurlijk wat meer geluid als de lucht er uit wordt gewerkt. Mijn vrees is natuurlijk dat als er lucht in kan er ook water uit kan komen, lekkage dus en dat wil ik voorkomen.
Tips en tricks zijn welkom 🙂