Wat is er nieuw

Otocinclus baby's !?

Anna123

Member
Lid geworden
28 november 2021
Leeftijd
38
Hoi allemaal,

Vanochtend zag ik ineens iets wat leek op een baby visje. En na wat beter kijken denk ik toch echt dat dit een otocinclus baby is! 😍
Visje1.jpg
Visje2.jpg

Dit was helemaal niet mijn plan, en ik dacht dat de kweek ook moeilijk was (en dat ik veilig zat), maar hier zijn ze dan, ik heb inmiddels 5 lieve baby's kunnen vinden.
Maar nu, ik weet dus niets van kweek af. Ik heb de visjes die ik kon vinden in een andere bak gedaan, met verwarming. Filter wil ik ook wel doen, maar ben bang dat ze opgezogen worden. Ik las net iets over een panty over het filter dus dat ga ik doen.
Maar wat hebben ze nodig?
Moet het filter wel aan? Ik heb ook een spons filter met luchtpomp?
Welke temp is het beste?
Welk voer, ik heb van die algentabletten die uit elkaar vallen tot fijn stof, dat kunnen ze wel eten toch?
En moet ik niet iets van de bacteriecultuur naar de kweekbak brengen, of gewoon vaak verversen? Ik heb ze wel in de nieuwe bak gedaan met 80% oud aqua water.

Waar moet ik nog meer op letten?

Ter info;
In mijn gewone bak zitten 10 neon tetra en 9 otocinclus (Affinis en / of Vestitus - ik heb ze van 2 verschillende winkels, de ene verkocht ze als Affinis en de andere Vestitus, maar ik meen dat daar soms nogal verwarring over is).
Ik weet niet hoe lang eitjes in de buik zitten, maar ik heb de otocinclus sinds half maart.. Zou ze al eitjes in de buik gehad kunnen hebben toen ik ze kreeg?

En eten neon tetras, baby visjes? Want dan zal ik wel even moeten wachten voor ze terug kunnen..

Alle tips, of nog een topic met handig info, zijn welkom.

beter laat je ze in de bak waar ze geboren zijn want daar is voldoende natuurlijk (algen) voedsel aanwezig en in een nieuwe bak niet en op droog voer komen ze niet af

Ow, alleen daar kan ik geen panty over het filter doen. Ik heb nu (sinds kort) een rio 125. Dat filter zit vast en heeft grote gaten..
Ik heb wel een steen met planten van mijn bak in de nieuwe bak gezet.
Ik lees wel verschillende dingen over voedsel.. En iets over infusoria (vloeibaar eten voor baby vissen??). Ik ga eens verder zoeken.
En ik heb een filmpje gezien waarbij de babys van zucchini eten. Kan ik ook nog proberen.

Ze hebben de eerste nacht in de nieuwe bak in elk geval overleefd. Als ik het filter kan fixen durf ik ze wel weer terug te zetten.

Oja de juwel filter grid kan ik wel gebruiken. Al denk ik dat de gaatjes nog net iets te groot zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan