Wat is er nieuw

Pantat's Juwel Rio 125

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pantat
  • Startdatum Startdatum
P

Pantat

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic geopend om mijn aquarium te laten zien aan jullie en hopelijk wat inspiratie te krijgen wat ik er zoal aan zou kunnen aanpassen.

Voor meer achtergrondinformatie over hoe deze bak zo tot stand is gekomen zou ik jullie graag willen verwijzen naar mijn andere thread waar ik al eens om hulp/tips gevraagd heb.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1660755

Hier een totaaltje van mijn aquarium om een beeld te krijgen.

phj_-ia9pTwp0N6Yi2cFL2m3-rbs4IJu.jpeg

Het visbestand is als volgt:

6 Corydora Aenus
1 Common Pleco 12-15 cm, echt mooi als ie 'wakker' is.

2 Lalia Goerami (koppeltje)
2 Rode Leeri (koppeltje aldus de verkoper, ik twijfel)
2 Blauwe spat (m/?0

4 Platy
3 Ballon Molly
5 vuurneon
5 'lipstickvisjes' zijn erg leuk, een mannetje is erg territoriaal bij het plantje voor het filter, zie foto

Dan de minder definieerbare vissen of waar er maar 1 van is (zo aangetroffen), hier wat soorten ervan op de foto.

1 Neonachtige
1 Oranje Zwaarddrager
1 Donkerrood visje (bovenaan in de foto, cherry barbeel?)
2 verschillende bruine visjes, beide op foto, 1 lijkt misvormt (eet prima).
1 ?

Ik wil dit visbestand dus wat uitdunnen/opruimen, zoek alleen een manier hoe, anders dan ze aan het schildpad te voeren (in andere bak) of ze door te spoelen. Dit gaat niet gebeuren.

Waterwaardes getest met JBL 6in1 strips:

CI2 - 0
PH - +- 7
KH - 6-10
GH - +- 4-7
NO2 mg/L - 0
NO3 mg/L - 0-10

Tips/tops zijn van harte welkom!

Groeten Nick en zijn vissen

Zal een kwestie worden van laten "uitsterven", dus geen nieuwe meer bijkopen als er eens wat dood gaat. Of misschien is er iemand die opzoek is naar de visjes die je hebt zitten, verdien je er ook nog wat aan 😉

Inspiratie is er genoeg te vinden hier.

Dank voor de leuke reacties, doet mij deugd!

Ik lees inderdaad heel veel op dit forum, het heeft 2 maanden geduurd (lezen) voordat ik een account aanmaakte hier. Toen ik de bak kocht dacht ik 'wat een bakbeest, 80 cm' nu ik hier wat langer lees denk ik: mwah, kan best wat groter haha.

Ik gebruik voor de planten Easylife van Profito, en sinds de nieuwe lampen gaan de plantjes weer redelijk goed. Is het aan te raden ook Carbo daarnaast te gebruiken en zijn er nog planten die ik echt 'moet' hebben? Heb er namelijk niet echt snelgroeiers inzitten op dit moment geloof ik.

Carbo helpt zeker of je gaat voor bio co2. Zie andere forumtopics.

Leuk bakje hoor!

Ik heb meermaals gelezen dat carbo wel gevaarlijk kan zijn als je er niet goed mee omgaat. Daarom heb ik begrepen is het raadzaam 1/7e per dag toe te voegen i.p.v. een volle portie ��nmaal per week. Is het wijsheid voor de zekerheid een snelgroeier toe te voegen (suggesties welkom). Ik krijg begin volgende week nog een mooi plukje drijvers toegestuurd van een mede forumlid, mijn gourami's zullen haar dankbaar zijn.

Pantat zei:
IDaarom heb ik begrepen is het raadzaam 1/7e per dag toe te voegen i.p.v. een volle portie ��nmaal per week.
Je bent je ervan bewust dat de doseringen aangegeven op de verpakking al g��n om dagelijkse doseringen?

Nee, heb nog nooit een fles in mijn handen gehad. Mijn vraag is hierdoor in ieder geval wel beanwoord. Raakte een beetje verward denk ik door het feit dat er zulke kleine hoeveelheden toegevoegd worden in vergelijking met de normale easylife Probite. Ik snap (denk ik) waarom dit het geval is. Dank je.

Ik hoopte al enige input van o.a. jullie te krijgen Mascha&Ivo, ik heb in de afgelopen maanden dat ik veel gelezen heb hier gezien dat jullie zeer veel weten over aquaria en alles dat hierbij komt kijken. Als jullie meer input / tips hebben hoor ik dit graag!

Ik waardeer een ieders mening even hoog, echter lees ik vaak niet onderbouwde meningen, waardoor ik lastig kan nagaan of ik dit dan ook daadwerkelijk zou moeten/kunnen opvolgen.

Visje bovenin lijkt me zoals je al zelf aangeeft een Cherry Barbeel. Al is het wat lastig om te zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan