Wat is er nieuw

Pantat's Korall 60

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pantat
  • Startdatum Startdatum
P

Pantat

Guest
Hallo allen,

Vandaag mijn Korall 60 (60x30x30) die al een tijdje leeg stond ingericht als volgt:

0MN0fmnk_C7gBYoC-qCTVUdT_VXzKUPi.png

De volgende planten staan er in:

Valllisneria torta (2 bosjes licht verspreid)
Eleocharis acicularis (het grasachtige)
Eustralis stellata (middenin)
en nog een plantje waar het kaartje van verloren is gegaan.

Het kleine zielige plantje aan de voorkant in het witte zand is een afgebroken stukje uit de grote bak. Er kwam een klein beetje wortel aan leek het dus dacht die stop ik er ook in, kijken of hij gaat groeien. Daarnaast is er nog wat Javamos uit de grote bak overgekomen, dit zit op de garnalenflat, op de steen onder het grote stuk kienhout en in het potje (bij wijze van projectje, had nog wat over). Ook ligt er een mosbal. Het kleine stukje zit wat Anubias op, deze heb ik kant en klaar gekocht. Daarnaast drijven er nog 2 kleine plukjes Limnobium in uit de grote bak.

Het filter is een Superfish filter 100 (tot 200 L/H), deze had ik nog liggen, lijkt me voldoende voor een 50 liter bakje.

Hier gaan in ieder geval vuurgarnalen in, welke ik erg leuk vind en wil gaan 'kweken'. Lijkt me erg leuk dit eens mee te maken. Het verdere visbestand ben ik nog niet helemaal uit (of er �berhaupt wat bij komt). Suggesties zijn uiteraard van harte welkom. Op dit moment zit er nog geen verwarming in, de watertemperatuur is constant 23-24 graden in mijn studeerkamer. Of deze er in komt ligt dus even aan de rest van het bestand.

Suggesties en hulp is altijd welkom, ik ben benieuwd!

Ik heb er op dit moment een stuk of wat (rond de 30, jong/halfwas/volwas) vuurgarnalen inzitten.
Daarnaast ga ik nu 6 Rasbora Espei erbij halen. Deze school wil ik later nog aanvullen, echter is er op dit moment niet meer voorradig. Met/tot hoeveel zal ik deze school uitbreiden?
Bak staat nu op 23 graden, planten gaan mooi, ook nog wat nieuwe gehaald en uit de grote bak wat gehaald. Foto's komen van de week een keertje!

Over een week of twee ga ik met m'n vader (vijverliefhebber) een stuk rijden naar Veldhuis Enschede, verwacht daar mijn ogen uit te kijken.

Ik wil graag Sulawesi slakken houden (Tylo's of mini's hiervan). Is dit aan te raden of kan ik deze beter in mijn Rio 125 (26 graden) doen?

Geen verstand van slakken..

Zou met een korall niet verder gaan dan 12/13 Espei's..
De temperatuur willen ze liever een tik hoger.. 23 graden wordt wel gezien als de bodem.. maar weet niet wat de vuurgarnalen daarvan vinden.

Bakje is leuk ingericht, maar ik mis wel mos. Toch zeker, al je garnalen en visjes samen gaat houden, dan kunnen de garnalen deze gebruiken om in te schuilen en dan voornamelijk de jonge garnaaltjes.

Dank voor jullie reacties!

Er zit toch behoorlijk wat mos in, deels niet zichtbaar op de foto. Op het garnalenhotel ligt een mooi tapijtje, op de kleine grijze steen en achterop de grote steen. Hiervan lijkt veel gebruik gemaakt te worden.
Het potje waar mos inzit groeit ook gestaag maar denk dat ik dit toch nog ergens op wil binden in de bak. (Suggesties?)

Er staan nu (foto's komen snel beloofd) ook wat meer lage plantjes voorin waarin ze zich ook graag verstoppen merk ik uit ervaring. De garnalen laten zich ondanks de vissen steeds meer zien en lijken helemaal op hun gemak te zijn.

Toch wil ik, mede door je reactie Ronald, wat mos uit het potje halen en dit ergens op binden.

Edit: zijn er mogelijkheden 'tapijtjes' mos op de grond te maken met Javamos? Wat voor materiaal kan ik hierbij gebruiken?

Valt wel mee met de schuilplekjes..
Mos is natuurlijk een prima optie.. mede omdat zich daar wel weer pulp in nestelt wat als voedsel dient voor de garnaaltjes.
Tapijtjes worden vaak gemaakt door het op te binden op een gaasje.. snel opgezocht voorbeeld.. http://www.hetgarnalenhuis.nl/index.php/Mos-Accessoires/Mos-gaasjes-5st/flypage.tpl.html
Ik bind het gewoon aan een stukje leisteen vast, werkt ook prima.
Opbinden doe ik tegenwoordig met visdraad, maar kan ook met naaigaren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan