Wat is er nieuw

planten sterfte

mjgroep

Well-known member
Lid geworden
17 november 2020
Leeftijd
59
Ik sta op het punt om de handoek in de ring te gooien.
Kort geleden een CO2 vergiftiging in het aquarium 60% van mijn vissen heen gegaan. ( 6 maanden geleden)
Nu beginnen al mijn planeten af te sterven. (1,5 maand geleden)
Waarom is mij een raadsel.

Heb bij alle wortels van mijn planten weer nieuwe klei/voeding sticks in het grind gedaan (2 weken geleden)

Heel even leek het er op datr mijn slakken eindelijk een deuk in mijn bruine alg aan het maken waren maar die zijn nu ook allamaal dood.

Het bruin alg zit er nogsteeds niet heel overdreven maar wel dat mijn licht keramische platen die ik in mijn bak had gezet nu al een aalta laren mooi bruin zijn.
Foto 4 i hier een mooi voorbeeld, het hout achter de plant is helemaal bedekt met de bruine alg

Algen eters geen effect

Het rare is dat de vissen het prima doen tetra's hadden jonkies maar mijn maanvissen wisten daar wel raad mee .
Heb zelfs even de eerste lef van mijn maanvissen gehad.
Ik denk niet dat ik mijn vissen over voer, want al het eten is op in 5 minuten. Voor de grond vissen doe ik zo nu en dan wat tabletten dien naar de bodem zinken maar die zijn ook weg in een 2 uurtjes

He waarde van nitraat en posfor zijn 0 of ook met het druppenen niet te meten.

Als laatste poging wil ik kijken of ik een goede plantvoeding kan gaan gebruiken en of er nog advies is om er een aantal vissen bij te zetten die wel raad weten met de bruine alg

ik gebruik nu A complex maar daar zit dus geen posfor en nitraat in. Dit heeft iemand op dit forum al voor mij uitgezocht, dank daarvoor. De A Complex zit op een pompje die de dagelijkste hoeveelheid in het aquaruin druppeld. Ik heb nu in een maand eerste de voeding wat omhoog geschroeft en 2 weken geleden weer naar beneden, niet geen engel effect

Wat zijn goede all in plantenvoedingen.
Wil iets volledig anders gaan proberen aan voeding voor de planten
Ik gebruik dus al co'2

Deed en doe de water verversing nogsteends op de zelfde manier daar is niets in veranderd. ( dus voor de co2 vergiftiging en voor de planten sterfte)
Elke 2 weken rond de 10%

Hier wat foto's
Hoop dat het helpt

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    904.2 KB · Weergaven: 81
  • 2.jpg
    2.jpg
    1 MB · Weergaven: 82
  • 3.jpg
    3.jpg
    634.3 KB · Weergaven: 76
  • 4.jpg
    4.jpg
    638.6 KB · Weergaven: 81
  • 5.jpg
    5.jpg
    932.7 KB · Weergaven: 88
  • IMG20240714092056.jpg
    IMG20240714092056.jpg
    3 MB · Weergaven: 87
Wellicht dat @Cornelius wil meekijken maar wat zijn precies al de waterwaarden? Nitraat en fosfaat zijn essentieel en die moeten zeker geen 0 zijn. Dan mag je zeker streven naar 10/1 mg.

Zoals John al zegt; je moet plantenvoeding aan het water toevoegen. Wat je hiervoor kan gebruiken is een AIO van aquariumbemesting.nl

Maar we zijn wel benieuwd naar andere specs van je bak.
Dus niet alleen zoveel mogelijk waterwaarden, ook over je CO2 opstelling, je belichting en belichtingstijd, de techniek die je gebruikt enz.
Dan kunnen we beter bekijken wat de reden is van je problemen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan