Wat is er nieuw

planten worden al dunner en breken af

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eliveld
  • Startdatum Startdatum
MauriceM zei:
Die liters per uur kun je makkelijk even checken. Pak een maatkan en laat 3-5-10 whatever seconden het water van je filteroutput erin lopen, reken aan de hand van de hoeveelheid water uit hoeveel hij daadwerkelijk verpomt en je weet het zeker.

Niet super nauwkeurig maar voor aquarium praktijk nauwkeurig genoeg.

Ik heb mijn 2226 (capaciteit 950 l/h Circulatiecapaciteit 650 l/h) vervangen door een prof3 2071 (950 l/h).Met een Sera reactor tussen. Heb er minstens 1/3 media uitgelaten.
Het verschil was belachelijk. Heb al spijt dat ik de 2226 heb weg gedaan.

Veel informatie 🙂 wat zou ik nog aan mijn plantenvoeding kunnen veranderen?

NO3 sla ik even over en zal ik regelmatig meten om te kijken wat er gebeurd.
Qua CO2 probeer ik nu aan te sturen op PH van 6.7

Ik moet nog steeds een nieuwe bak krijgen van Juwel, zodra die binnen is heb ik 4x 54 watt erboven hangen en ga ik heel misschien de Eheim professional 3 2078 Pomp veranderen naar 2 losse pompen. Ik weet nog niet welke pompen dit gaan worden.

ohja en ik ga nog kijken voor iets anders qua CO2, iemand goed idee ervoor? Zo'n aquamedic 1000 reactor is zeker zwaar overkil? zie dat die een behoorlijke pomp nodig heeft

Een externe reactor gaat sowieso voor minder stroming zorgen.
Als je genoeg druk hebt kan je eens kijken voor een atomizer.

backplay zei:
Een externe reactor gaat sowieso voor minder stroming zorgen.
Als je genoeg druk hebt kan je eens kijken voor een atomizer.

Daarom bestel ik ook nieuwe pompen 🙂 ik zal even kijken naar een atomizer, misschien is dat wel iets.

Afgelopen zondag 50% waterwissel gedaan.
Hierna was No3 20 mg/l ik ga proberen om deze beetje tussen 15 a 20 mg/l te houden.

P04 was 1,5

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan