Wat is er nieuw

poging tot plantenaquarium van Fishkeeper

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
F

fishkeeper

Guest
Heb mijn rio180 volledig terug ingericht , had hem eerst helemaal leeggemaakt en mijn zand bodem gepoetst en 7 kg bij gevoegd totaal nu 27kg loire zand. Mijn filter heb ik ook veranderd heb een jbl e901 en heb nu de aanzuig en instroom allebei rechts gezet met een spraybar van eheim erop voor een betere doorstroom te krijgen.
Mijn vissen heb ik tijdelijk in een 60cm bakje gezet, heb wel mijn filter materiaal (vooral mijn siporax) in een ander filter gestoken en in een emmer met aquariumwater laten draaien gedurende de verbouwing.
Gistere planten gaan halen en vandaag alles geplant.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en vind zelf dat er nog bij mag komen en veranderd maar weet zo dadelijk niet juist wat hopelijk kunnen jullie beetje bijsturen en tips geven
Ga ook kno3 en kh2po4 poeder bestellen en planten voeding vloeibaar op aquariumbemesting maar ben ook vanplan voor kleibollen poedder te bestellen

Welke planten hebben kleibollen nodig van degene die nu in mijn bak staan ?
planten van rechts naar links
- Nomaphila siamensis
- Proserpinaca palustris
- Cabomba
- Ludwigia red diamond
- Vaantjesplant
- pogostemon helferi (voorgrond)

DAN NU DE FOTO'S (bijsturen en tips zijn welkom om mijn plantenbestand mooier te maken)

869129fishkeeper_0_82_img_0367.jpg

657379fishkeeper_0_82_img_0368.jpg

648667fishkeeper_0_82_img_0369.jpg

858467fishkeeper_0_82_img_0370.jpg

Alle planten die door de stevige stengel bovenwater rechtop blijven staan zijn moerasplanten die wel wat klei bij de voeten lusten 😉
De vaantjes en de cabomba halen hun voedsel voornamelijk uit het water.
Je opstart van deze inrichting is veel belovend. Als ik een tip mag geven: Als je de cabomba iets uit het midden zet en desnoods links of rechts gewoon een kijkje op de achterwand laat, geeft dat wat meer onvoorspelbaarheid aan je inrichting waardoor je aquarium ruimer lijkt.

Ok� dan bestel ik dat erbij voor kliebollen, ja vind het nu ook nog niet 100% goed staan wil nog planten bij maar weet nog niet goed de welke en waar ze zetten

Misschien eerst maar eens deze planten laten aanslaan en als je vissen er zijn dan eens rustig verder kijken naar andere planten 😉

Ja denk ook dat dat het beste is ga proberen er vanaf te blijven en de planten eens flink laten doorgroeien voor dat ik ze de eerste keer snoei

Heb nog vraagje voor mijn vissen over te plaatsen hoe pak ik dat het beste aan
Want heb in mijn rio180 een kh van 4 en gh ook 4 ph weet ik bog niet ben nu CO2 aan het toevoegen
Heb veel osmose water gebruikt

Na hele lange tijd is hier nog eens foto update van mijn bakje.
Laat maar horen wat jullie er van vinden
436699_0_82_dsc02623.jpg

593841_0_82_dsc02624.jpg

577527_0_82_dsc02626.jpg

999682_0_82_dsc02627.jpg

218463_0_82_dsc02628.jpg

182897_0_82_dsc02629.jpg

852713_0_82_dsc02630.jpg

287691_0_82_dsc02631.jpg

581911_0_82_dsc02632.jpg

961886_0_82_dsc02633.jpg

Mijn persoonlijke mening is, Ik vind het erg netjes als in te schoon. De rijtjes zou ik niet doen eerder beetje van elkaar af/door elkaar. Maar planten keuze vind ik dan wel weer erg mooi

dank u, ja wou een beetje van de twee stijlen door elkaar omdat ik niet kan kiezen :d
een hollands planten aquarium vind ik prachtig ( daarbij het in rijtjes en groepjes planten) en een natuur stijl aquarium vind ik ook prachtig daar bij het hout enzo :d

Mooi hoor, maar ook naar mijn mening iets te netjes.
Maar komt vast nog goed.
Gewoon de planten laten groeien, dan wordt het vast allemaal wat voller.

Ziet er goed uit. Gewoon eens goed laten groeien dan is dat "netjes" zo verdwenen.

:thumbs:

Dat groeien moet wel goed komen en die plantenbak gaat volgens mij erg mooi worden 😀 Top!

Dank u, tot nu toe groeien de meeste planten heel goed. Ben persoonlijk ook een moeilijke mens op gebied van inrichting. Voor mezelf is het nooit goed en soms dan zie ik ergens een foto en dan denk ik zo in die stijl ga ik mijn bak ook doen 🙂
Maar heb geleerd van niet bijna iedere maand volledig andere inrichting enzo gewoon de natuur zijn gang laten gaan en zo min mogelijk in de bak prullen. En sinds ik dat doe gaat het prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan