Wat is er nieuw

Ramirez zit stil aan de oppervlakte

Ferryarthur

Well-known member
Lid geworden
10 juli 2024
Leeftijd
34
Mijn german ram hangt veel rond aan de bovenkant van het water. Lijkt geen lucht te happen. De rest van de vissen zwemmen gewoon vrolijk rond.

Ammoniak, nitraten en nitrieten zijn in orde. Zie ook niks aan de vis. Paar dagen geleden deed die dit ook.

Een foto

Bijlagen

• 20240826_094625.jpg
    20240826_094625.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 56
Kun je een overzichtsfoto posten en ook all waterwaarden die je weet? Is er iets veranderd in je bak en hoelang heb je de vis?

Toen ik ze had en ze zo donker waren was het einde helaas nabij…🙁 hij/zij ziet er ook erg klein uit volgens mij.

Hoe lang heb je ze al? En hoe worden ze verzorgd? Water wissels, filter, gezelschap, beplanting..?

Wat voor filter heb je en wat doe je aan het onderhoud hiervan?

Ammoniak en nitrieten 0.
Nitraten onder 10mgl of lager.
Chloor 0.
Ph 6.8

Gh8, lastig af te lezen. Kleurt over
25 graden.

Toen ik ze had en ze zo donker waren was het einde helaas nabij…🙁 hij/zij ziet er ook erg klein uit volgens mij.

Hoe lang heb je ze al? En hoe worden ze verzorgd? Water wissels, filter, gezelschap, beplanting..?
Twee weken. De andere doet het prima. Geen overleden vissen.

Waterwissel regelmatig gedaan. Ook na dit.

Een oase biomaster en een superflow voor stroming. Prefilter vorige week schoongemaakt.

Een paar gourami. Twee borstelneusjes en 5 sterbai. Een sturisoma(?), denk ik. De winkel had het volgens mij fout. 720 liter.

Altijd lastig maar binnen 2 weken dan zou ik met de lfs contact zoeken.

Altijd lastig maar binnen 2 weken dan zou ik met de lfs contact zoeken.
Ga ik misschien maar doen. Het is echt de enige die raar doet. Bij grote problemen zouden er meer raar moeten doen.

Zou het zsm doen en dan de foto meesturen bijvoorbeeld.

Die uitstulping onder het lijf hoort er ook niet volgens mij.

Klopt John. Dat kregen die van mij ook. Mogelijk wormen of flagelaten.. je kan een kuur proberen. Wellicht helpt het.

T beestje ziet er niet goed uit helaas..

Die uitstulping onder het lijf hoort er ook niet volgens mij.
Die zag ik inderdaad niet eerder. Vraag me af of het de foto is. Op die andere zag ik het niet. Maar hier wel inderdaad.

Ik heb ze ooit ook gehad maar had er ook kort plezier van dus niet zo n sterke vis volgens mij.

Ik heb ze ooit ook gehad maar had er ook kort plezier van dus niet zo n sterke vis volgens mij.

Nee dat las ik wel vaker. Gevoelig beestje. Niet de taaiste van de groep. De rest lijkt de tijd van hun leven te hebben. Wel jammer als die het niet haalt. Had graag de hobby begonnen zonder dode vis.

2e bak is ook al onderweg. Mijn vriendin is verliefd op de betta geworden.

Klopt John. Dat kregen die van mij ook. Mogelijk wormen of flagelaten.. je kan een kuur proberen. Wellicht helpt het.

T beestje ziet er niet goed uit helaas..

Hij heeft wel een rode buik. Ga even kijken of ik wat kan vinden.

Bijlagen

• 20240827_142128.jpg
    20240827_142128.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 37
  • 20240827_142200.jpg
    20240827_142200.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 41
  • 20240827_142205.jpg
    20240827_142205.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 39
  • 20240827_142220.jpg
    20240827_142220.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 38
  • 20240827_142223.jpg
    20240827_142223.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 41
Missch nog iets duidelijker. Dat witte plekje is weg.

Bijlagen

• 20240827_143445.jpg
    20240827_143445.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 41
Nou hopen dat ie bijtrekt en het haalt maar heb je al een reactie van de lfs?

Nou hopen dat ie bijtrekt en het haalt maar heb je al een reactie van de lfs?
Nee, was erheen maar de man met verstand was er niet ( is een dierenwinkel). Toen naar een andere en die vond het lastig te zien. Die zei beter inslapen.

Nou lekker dat ze zeggen inslapen maar je niet willen compenseren. Tja jammer maar je moet het ermee doen natuurlijk.

Nou lekker dat ze zeggen inslapen maar je niet willen compenseren. Tja jammer maar je moet het ermee doen natuurlijk.
Nee inslapen is een andere winkel (lfs). Die winkel waar ik is een dierenzaak met een redelijke visafdeling. Alleen de man met kennis is er niet.

Ok, ik dacht dat je een andere man bedoelde maar je bedoelde een andere lfs. Ja toch jammer dat jij dan met een zieke vis wordt weggestuurd omdat er niemand is met voldoende kennis.
Niet echt geweldig vindt ik maar goed je veranderd er niets aan.

Ok, ik dacht dat je een andere man bedoelde maar je bedoelde een andere lfs. Ja toch jammer dat jij dan met een zieke vis wordt weggestuurd omdat er niemand is met voldoende kennis.
Niet echt geweldig vindt ik maar goed je veranderd er niets aan.
Mee eens. Vind het lastig. In die bak om hem te bekijken was die iets levendiger. Al ging die wel makkelijk uit de grote bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan