Wat is er nieuw

Ramirezi Altispinosa

JesseV

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2018
Leeftijd
33
Hoi allemaal,

Ik heb in mijn rio 125 (80cm) 2 altispinosa's zwemmen. Ze zijn nog erg jong. Hoeveel maanden zou ik niet weten. De grootste is nou 5 cm en begint al gele wangen te krijgen.
De kleine is zo'n 4 cm.
Ik kan nu nog niet zien of het man/vrouw is.
Ik zou graag een koppel man/vrouw willen en in de toekomst ook wel jongen.
Wat raden jullie mij aan? Wachten tot het beter zichbaar is op geslachtsonderheid of 2 of 3 stuks toevoegen en hopen dat daar een koppeltje uit komt?

Gr Jesse

Ook om mee te beginnen in een 80 cm bak? Als ze volwassen zijn is het te klein natuurlijk. Om 4 a 5 stuks van 5 cm lijkt mij geen probleem. En hoe merk je wanneer je een koppel hebt?

Ik heb een stel, geen koppel, gehad in een 80 cm bak. Ik vond de bak voor deze vissen te klein. Het kan natuurlijk ook aan het karakter van mijn vissen hebben gelegen, maar (helaas) ik neem ze niet meer.
Ze zijn wel erg mooi.

Voor 4 volwassen altispinosa is het ook te klein. Wellicht op korte termijn een rio 180 bestellen. Toch weer 20 cm breder.
Waarom neem je ze niet meer? Er op uit gekeken?

Mijn bak is 80 cm en ik had toen een man en 1 vrouw, deze werd continue opgejaagd , ondanks voldoende schuil mogelijkheden. In een groter aquarium zullen ze beter tot hun recht komen.
Een rio 180 is dan ook een goed idee van je

Hoe zie je wanneer je een koppel heb uit een groepje of merk je dat van zelf?

Voor 4 volwassen altispinosa is het ook te klein. Wellicht op korte termijn een rio 180 bestellen. Toch weer 20 cm breder.
Waarom neem je ze niet meer? Er op uit gekeken?
Als je die stap neemt ga dan voor de rio 260
Maar dat is mijn advies imo.

Ik bedoel Rio 240 🙂

Snap ik en vusion 260 👌

80 cm naar 100cm is niet echt de moeite waard. Is maar 20cm
Ga je naar de 120cm is het wel waard dat is dan 40cm,

Heb je helemaal gelijk in. Zit ook met de ruimte die ik heb. Staat naast een grote boekenkast op zolder en in de woonkamer geen ruimte..

Heb je helemaal gelijk in. Zit ook met de ruimte die ik heb. Staat naast een grote boekenkast op zolder en in de woonkamer geen ruimte..
Ja daar heb je een dingetje. Kan je niet hier een daar wat schuiven en of verplaatsen?

Nee.. staat een kallax kast van 140x140 en er naast mijn juwel rio 125. Met zon 20cm er tussen. Kan hem niet meer opschuiven want dan krijg ik de kleppen van de deksel niet open ivm schuindak

maar dan is die 100cm ook net aan

Zal het moeten meten. Meten is weten en het heeft geen haast.
Weet jij dat ancistruz wanneer of hoe je kan zien wanneer je een koppel hebt? Alleen als zij paargedrag vertonen? Of als zij de anderen opjagen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan